شرکت هوآوی را می توان یکی از ابرقدرت های تولید کننده انواع مختلف گوشی های هوشمند، تبلت و دیگر قطعات و لوازم جانبی در دنیا محسوب کرد. این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص سطح بالایی که دارد می تواند محصولاتی با بالاترین کیفیت همراه با استانداردهای روز دنیا تولید کند. به همین دلیل تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و برترین برندها در تولید مانیتور در دنیا شده است. از نمونه محصولات محبوب و باکیفیت این شرکت نیز می توان به مانیتور 28 اینچی مدل MateView اشاره کرد. این مانیتور مجهز به پنل خمیده از نوع IPS با رزولوشنی برابر با 3840x2560 بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت HDR به نمایش دربیاورد. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور را بر عهده داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ماه همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 28 اینچ هوآوی MateView

طراحی و ساخت!

شرکت هوآوی در ساخت مانیتور 28 اینچی مدل MateView خود از یک طراحی جدید استفاده کرده است. طراحی ظاهری این مانیتور هیچ شباهتی با دیگر مانیتورهای هوآوی نداشته تا شاهد یک طراحی جدید و خاص از شرکت هوآوی باشیم! شرکت هوآوی این مدل از مانیتور خود را تنها با رنگ نقره ای مات تولید کرده است. از ویژگی هایی که در طراحی و ساخت این مانیتور از آن استفاده شده است می توانیم به وزن ناچیز و پایه استاندارد اشاره کنیم که می تواند موجب حفظ تعادل بهتر مانیتور شود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مانیتور نیز می توان به طراحی پورت ها بر روی استند مانیتور اشاره کرد. این طراحی باعث شده تا مانیتور به صورت اسمبل شده در داخل جعبه قرار بگیرد. استند طراحی شده این مانیتور از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار بوده و به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در حالات مختلف تنظیم کنید. قابلیت تنظیم شیب از 5- تا 18+ درجه از دیگر امکانات استند این مدل مانیتور محصوب می شود. این ویژگی ها باعث می شود تا کاربر بهترین حالت دید نمایشگر را برای خود تنظیم کند. در نگاه اول به مانیتور شاهد حاشیه های بسیار کم هستیم که موجب شده تا نسبت نمایشگر به بدنه برابر با 94 درصد باشد. با توجه به نسبت تصویر 3:2 که در اختیار دارد می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده بعنوان کارهایی همچون تصویر پردازی، تدوین، موشن گرافیک و ... باشد.

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 28 اینچ هوآوی MateView

مجهز به نمایشگر باکیفیت!

از مهم ترین و اصلی ترین بخش های یک مانیتور می توان به نمایشگر آن اشاره کرد. نمایشگر استفاده شده در مانیتور هوآوی مدل MateView از ویژگی ها، قابیت ها و تکنولوژی های به روزی برخوردار بوده و می تواند تصاویری با بالاتری کیفیت را برای کاربر به نمایش دربیاورد. نمایشگر استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع IPS بوده و می تواند از رزولوشنی برابر با 3840x2560 پیکسل پشتیبانی کند. شرکت هوآوی به منظور نمایش تصاویری طبیعی همراه با وضوح و شفافیت بالا از تصویر پردازی HDR 400 بهره برده است. این ویژگی همچنین می تواند موجب نمایش تصاویری با غلظت رنگ مناسب نیز شود. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در نمایشگر تعبیه شده نیز می توان به قابلیت به نمایش درآوردن 1 میلیارد رنگ، رفرش ریت 60 هرتز و نسبت کنتراست 1200:1 اشاره کرد. شرکت هوآوی برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 98 درصدی DCI P3 است.

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 28 اینچ هوآوی MateView

دارای پورت های متنوع و متعدد!

شرکت هوآوی به منظور برقراری ارتباط آسان با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و متعدد زیادی استفاده کرده تا این مانیتور نسبت به نسل های قبلی هوآوی از امکانات بیشتری برخوردار باشد. شرکت هوآوی به منظور دسترسی آسان و راحت، پورت ها را بر روی استند مانیتور طراحی کرده است. این ویژگی  باعث می شود تا آزادی عمل بیشتری هنگام استفاده از موس و کیبورد سیمی داشته باشید. پورت های این مانیتور در قسمت پشتی و لبه سمت راست استند طراحی شده اند. پورت هایی که در قسمت پشتی استند تعبیه شده اند شامل 1 عدد پورت HDMI، 1 عدد پورت Mini DisplayPort و 1 عدد پورت USB Type-C می شود. پورت های تعبیه شده در لبه سمت راست استند نیز شامل 2 عدد پورت USB Type-A، 1 عدد پورت USB Type-C و 1 عدد جک 3.5 میلی متری می شود. پورت HDMI به شما این امکان را خواهد داد تا از کلیه پتانسیل های نمایشگر استفاده کرده و برای اتصال به انواع دستگاه های دیجیتال با هیچ چالشی روبرو نشوید. Mini DisplayPort نیز از دیگر پورت های تعبیه شده در این مانیتور بوده که نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. پورت USB-C تعبیه شده در قسمت پشتی استند فقط به منظور تامین انرژی و برق مورد نیاز این مانیتور تعبیه شده و قادر به انجام هیچ عملکرد خاصی نیست. پورت USB-A نیز به منظور دریافت، انتقال دیتا و اتصال انواع دستکاه ها از جمله اسپیکر و ... تعبیه شده است. در ضمن به منظور دریافت و ارسال صدا نیز از جک 3.5 میلی متری استفاده شده است. پورت USB-C تعبیه شده در لبه سمت راستی استند از قابلیت های متنوعی برخوردار بوده و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید برای انتقال و دریاف دیتا، شارژ معکوس و یا اتصال مک بوک و ... از آن استفاده کنید.

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 28 اینچ هوآوی MateView

مجهز به قابلیت ها و امکانات فراوان!

مجهز بودن به فناوری های روز و کاربردی این امکان را به کاربر می دهد تا از استفاده راحت بهره مند شده و در هنگام استفاده با هیچ چالشی روبرو نشوند. از نمونه قابلیت ها و فن آوری های استفاده شده در این مدل مانیتور می توان به Smart Bar، Dual Mic، استاندارد TUV Rheinland و اسپیکر 5 وات اشاره کرد. مانیتور MateView همچون سایر مانیتورهای موجود در بازار به منظور اعمال تنظیمات از یک منوی هوشمند بهره برده است. برای دسترسی به منو نیز می توانید از یک صفحه لمسی که در قسمت زیرین مانیتور قرار دارد استفاده کنید. هوآوی به منظور ضبط صدای کاربر و قابلیت مکالمه هنگام تماس های تصویری از یک میکروفون دوگانه استفاده کرده است. این میکروفون قابلیت دریافت صدا از فاصله 4 متری را داشته و می تواند با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی هایی همچون حذف نویز و حذف صداهای اکو شده صدایی با بالاترین وضوح و شفافیت را ضبط کرده و یا به طرف مقابل منتقل کند. اسپیکر تعبیه شده 5 وات نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده تا شما را از تهیه اسپیکر جداگانه بی نیاز کند.

منبع: zdnet