از ضروری ترین نیازهای یک گیمر داشتن یک مانیتور رده بالا محسوب می شود! مانیتورهای رده بالا قادر هستند تصاویری با بالاترین کیفیت را هنگام اجرای بازی های سنگین گرافیکی به نمایش درآورند. خرید مانیتور گیمینگ رده بالا می تواند تجربه یک بازی رقابتی و یا تورنمنتی را برای کاربر دوچندان کند! مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2731 از نمونه مانیتورهای شرکت نام آشنای BenQ بوده که با توجه به بهره مندی از کیفیت بالا و ویژگی های متنوع می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای اجرای بازی های سنگین گرافیکی باشد! شرکت بنکیو در ساخت این مانیتور از یک صفحه نمایش 27 اینچی و پنل TN استفاد کرده که می تواند تصاویر را با وضوح Full HD (1920x1080) پیکسل به نمایش دربیاورد. نرخ تازه سازی 144 هرتزی یکی از ویژگی های مهم این مدل مانیتور محسوب شده که می تواند زمینه ساز اجرای روان انواع بازی های سنگین گرافیکی باشد! فناوری های متعدد از دیگر ویژگی های مثبت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو بوده که به منظور بهبود کیفیت تصاویر اضافه شده است. در ادامه مقاله قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2731 شرکت بنکیو را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ZOWIE XL2731 مناسب ترین گزینه برای گیمینگ!

دارای فناوری Black eQualizer و ابزار Color Vibrance

از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های اضافه شده در مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2731 بنکیو می توان به فناوری Black eQualizer اشاره کرد. شرکت بنکیو این تکنولوژی را جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقیبان خود را به آسانی شناسایی کنند! Black eQualizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد! قابلیت Color Vibrance نیز یکی دیگر از امکانات موجود در این مدل از مانیتور گیمینگ شرکت بنکیو محسوب می شود. این ویژگی شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید با توجه به برخورداری از 20 مدل مختلف، رنگ مانیتور را با محیط گیم پلی وفق دهند. از دیگر فناوری های موجود در این مانیتور می توان به Flicker Free و Low Blue Light اشاره کرد. با توجه به بهره مندی از فناوری Flicker Free می توان گفت که این مدل مانیتور قادر است از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری کند. این ویژگی اثرات تابش نور آبی به چشم را به حداقل رسانده و باعث حذف پرش تصویر می شود. در نتیجه فشار وارد بر چشم را در شرایط نوری مختلف کاهش می‌دهد. فناوری Low Blue Light نیز قابلیت تنظیم شدت نور ضعیف آبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ZOWIE XL2731 مناسب ترین گزینه برای گیمینگ!

نرخ تازه سازی 144 هرتزی!

مانیتور گیمینگ ZOWIE XL2731 از نرخ تازه سازی 144 هرتزی برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! در ضمن به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

این مانیتور مناسب اجرای بازی های سنگین گرافیکی بنکیو دارای روشنایی 320 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. مانیتور بنکیو مدل ZOWIE XL2731 از پنل TN در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن مناسب بازی لذت ببرید. لازم به ذکر است که این مانیتور می تواند در هنگام متصل شدن به کامپیوتر از طریق پورت های DVI-DL، DP و HDMI 2.0 می تواند به نرخ تازه سازی 144 هرتز رسیده و در هنگام متصل شدن به کنسول های سری ایکس باکس نیز به نرخ تازه سازی 120 هرتز برسد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

ZOWIE XL2731 مناسب ترین گزینه برای گیمینگ!

راه های ارتباطی!

شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ مدل ZOWIE XL2411P از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI 2.0، 1 عدد DisplayPort، خروجی جک 3.5 میلی متری و 1 عدد پورت DVI-DL می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ مدل ZOWIE XL2731 بنکیو با توجه به ابعاد مناسب 545.6x409.37x236.65 میلی متری که در اختیار دارد فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و در ضمن وزن مناسب 7.7 کیلوگرمی نیز راحتی حمل و نقل را برای شما فراهم می سازد.

منبع: zowie