در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از مانیتورهای رده بالا و با کیفیت بازار را داریم که با توجه به قابلیت ها و امکانات متعددی که در اختیار دارد می تواند نیاز اکثر کاربران را برطرف کرده و تبدیل به یکی از محبوب ترین مانیتور بازار شود! مانیتور 32 اینچ EW3280U یکی از نمونه مانیتورهای تولید شده توسط شرکت نام آشنای بنکیو محسوب می شود که می تواند مناسب ترین گزینه برای استفاده قشر گسترده ای از کاربران باشد! این مدل مانیتور شرکت بنکیو به دلیل بهره مندی از قابلیت ها و ویژگی های مختلف همچون فناوری HDRi و فناوری پیشرفته Eye-Care (وظیفه کاهش خستگی چشم و راحتی بیشتر کاربران) و... ، پورت های متنوع و متعدد، پنل IPS همراه با نور پس زمینه LED و رزولوشنی برابر با 4K، 2 عدد اسپیکر داخلی، روشنایی برابر با 400 cd/m2 و ... می تواند سلیقه کاربران بیشتری را پوشش دهد! لطفا تا انتهای مطلب با بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور بنکیو مدل EW3280U همراه ما باشید!

مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو، مناسب برای قشر گسترده ای از کاربران!

مجهز به فناوری های کاربردی!

شرکت بنکیو به منظور راحتی استفاده و جلوگیری از خستگی چشمان کاربر از فناوری های متعدد و کاربردی در مانیتور 32 اینچ EW3280U استفاده کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل Brightness Intelligence Plus، Eye Reminder، ePaper Mode، Flicker-Free، Low Blue Light و Color Weakens Mode می شود.

Color Weakness Mode: شرکت بنکیو به منظور راحت تر کردن افرادی که دچار کور رنگی هستند از این فناوری استفاده کرده است. این فناوری وظیفه متمایز کردن رنگ ها از طریق فیلتر سرخ و سبز را بر عهده دارد.

فناوری استفاده کرده است. این فناوری وظیفه متمایز کردن رنگ ها از طریق فیلتر سرخ و سبز را بر عهده دارد.

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Eye Reminder: از هوشمندترین فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور محسوب می شود. این فناوری با استفاده از حسگر حساس فروسرخ که در اختیار دارد می تواند وجود و یا عدم وجود کاربر پشت سیستم را متوجه شده و به آن ها پیشنهاد می دهد که به چشمان خود استراحت بدهند!

Brightness Intelligence Plus: این فناوری با بهینه سازی تصاویر هنگام تماشا کردن فیلم و یا اجرای بازی های کامپیوتری از آسیب به چشم های کاربر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این فناوری به صورت کاملا هوشمند و با توجه به میزان نور و روشنایی محیط، رنگ تصویر نمایش را تنظیم می کند. با تشخیص دادن محتوای در حال پخش و تنظیم خودکار آن می تواند صحنه های بیش از حد تاریک و صحنه های بیش از روشن را به صورت واضح و با کیفیت برای نمایش دربیاورد.

Low Blue Light: این فناوری قابلیت تنظیم شدت نور ضعیف آبی را در اختیار کاربر قرار داده تا کاربر بر حسب سلیقه و راحتی چشمان خود آن را تنظیم کند!

لازم به ذکر است که شرکت بنکیو جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصویر نیز از فناوری HDRi استفاده کرده تا کاربر هنگام تماشای تصاویر به نمایش درآمده لذت بیشتری برده باشد. فناوری HDRi با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد.

مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو، مناسب برای قشر گسترده ای از کاربران!

قابلیت نمایش محتوای تصویری بیشتر و روشنایی مناسب!

با استفاده از مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3840x2160) پیکسل و رزولوشن 4K لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور رده بالای با رزولوشن 4K نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو از پنل IPS بهره برده تا جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی 60 هرتزی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازی و یا مشاهده فیلم بتوانید تصاویری با گرافیک مناسب را تجربه کنید. در واقع این مانیتور بنکیو دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقبای خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو، مناسب برای قشر گسترده ای از کاربران!

دارای پردازنده سیگنال دیجیتال DSP و اسپیکرهای دوگانه!

شرکت بنکیو به منظور بهره مندی از تنظیمات صوتی متناسب با شرایط و کاربرد مورد نظر کاربر از پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP) بهره برده است. به لطف بهره مندی از این پردازنده، بنکیو موفق شده حالت های از پیش تنظیم شده مختلف صدا را در این مدل مانیتور اضافه کند! کاربر نیز با توجه به این ویژگی قادر خواهد بود یکی از حالت های صدا را نسبت به شرایط و کاربرد مورد نظر انتخاب کند! اسپیکرهای دوگانه Trevolo از دیگر امکانات صوتی اضافه شده در مانیتور 32 اینچ EW3280U بنکیو محسوب می شود. از ویژگی های اسپیکر تعبیه شده در این مدل مانیتور می توان به بهره مندی از صدای 2.1 کاناله اشاره کرد. این ویژگی می تواند صدایی استریو و دیجیتال را هنگام تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی را برای کاربر فراهم سازد. از دیگر ویژگی های اسپیکر تعبیه شده نیز می توان به در اختیار قرار دادن 5 حالت صوتی از پیش تعیین شده و تعادل سازی بین صداهای بم، میانه و زیر اشاره کرد. حالت های صوتی موجود نیز شامل حالت Pop/Live، حالت گیمینگ، حالت Rock/Party، حالت سینما و حالت Dialog/Vocal می شود.
BenQ همچنین به منظور برقراری ارتباط مانیتور 32 اینچ EW3280U از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI 2.0، 1 عدد DisplayPort و 1 عدد پورت USB Type-C می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک 3.5 میلی متری اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید. لازم به ذکر است که مانیتور گیمینگ EX2780Q بنکیو دارای قابلیت پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ است. ابعاد مناسب 204.1x523.1x726.9 میلی متر و وزن 8.1 کیلوگرمی نیز یکی دیگر از قابلیت های این مدل مانیتور محسوب شده تا علاوه بر اشغال کردن فضایی کم از حمل و نقل آسانی نیز برخوردار باشد!

منبع: benq