PA248QV یکی از بهترین و مناسب ترین مانیتورهای شرکت سامسونگ محسوب شده که به منظور استفاده و رفع نیاز طراحان و ادیتورهای حرفه ای طراحی و ساخته شده است. طراحان حرفه ای با استفاده از این مدل مانیتور سامسونگ می توانند به ویرایش انواع تصاویر و یا ویدئو بپردازند. کالیبره شدن توسط نرم افزار Calman از ویژگی های ساختاری است که سامسونگ جهت تولید رنگ هایی با دقت بالا قبل از عرضه به بازار بر روی این مدل مانیتور انجام می دهد. پشتیبانی از صد درصد طیف رنگی sRGB و Rec.709 همراه با فناوری هایی همچون ProArt Palette و ProArt Prest از امکانات و قابلیت های موجود در این مدل از مانیتور محسوب می شود. از دیگر ویژگی های استفاده شده در مانیتور سامسونگ PA248QV می توان به وضوح تصویر 1920x1200 پیکسل، نرخ تازه سازی 75 هرتزی، پنل IPS، پورت های متنوع و کاربردی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور مخصوص طراحان و هنرمندان خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

ویرایش ویدئو و تصاویر با مانیتور 24.1 اینچ سامسونگ PA248QV

پشتیبانی کامل از فضای رنگی sRGB و Rec.709

مانیتور سامسونگ PA248QV با توجه به پشتیبانی از 100 درصد طیف رنگی sRGB به همراه Rec.709 می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را به نمایش دربیاورد. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از این ویژگی می تواند با به حداقل رساندن میزان تغییر رنگ، تبدیل به ایده آل ترین مانیتور برای طراحان حرفه ای شده است! در ضمن Rec.709 می تواند نقش موثری در طیف رنگی، عملکرد نقاط سفید در ویدئوهای باکیفیت، بازتولید وضوح تصویر دقیق، طیف رنگی و فریم داشته باشد. در نتیجه می توان گفت که مانیتور سامسونگ PA248QV با توجه به برخوداری از دقت رنگ بسیار بالایی که در اختیار دارد قادر است واقعی ترین رنگ های باز تولید شده را برای مشاهده کردن داشته باشد! کالیبره شدن توسط نرم افزار Calman از ویژگی های ساختاری است که سامسونگ جهت تولید رنگ هایی با دقت بالا قبل از عرضه به بازار بر روی این مدل مانیتور انجام داده تا این مدل مانیتور بهترین رنگ پردازی را در بین سایر مانیتورهای موجود در بازار داشته باشد.

ویرایش ویدئو و تصاویر با مانیتور 24.1 اینچ سامسونگ PA248QV

مانیتور سامسونگ PA248QV به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه که دارد قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی 75 هرتزی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا حتی هنگام انجام بازی های ویدئویی نیز بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! لازم به ذکر است که این مدل مانیتور مخصوص گیم نبوده ولی به دلیل بهره مندی از ویژگی های مناسب گیم می تواند کارایی مناسب و سطح بالا باشد!

ویرایش ویدئو و تصاویر با مانیتور 24.1 اینچ سامسونگ PA248QV

دارای فناوری انحصاری ProArt Preset و ProArt Palette

شرکت سامسونگ به منظور همخوانی نیازهای کاربر با نوع فعالیت و کارکردی که با مانیتور دارند از فناوری انحصاری ProArt Preset استفاده کرده که شامل چندین حالت مختلف طیف رنگی می شود. مانیتور سامسونگ PA248QV به لطف بهره مندی از این فناوری قادر خواهد بود حالت های رنگی مجزایی را هنگام مطالعه، ویرایش ویدئو و یا تصاویر را در اختیار کاربر قرار دهد! ProArt Palette یکی دیگر از فناوری های انحصاری مانیتور سامسونگ PA248QV محسوب می شود. این فناوری به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صفحه نمایش خود را از طریق طیف گسترده ای از پارامترها، از جمله تنظیمات رنگ، دما و گاما را به صورت دستی تنظیم کنید. در ضمن سامسونگ به منظور بالا بردن دقت تنظیم رنگ ها نیز از یک شاخص سیاه و سفید 2 طرفه برای هر شش رنگ قابل تنظیم این مدل مانیتور در نظر گرفته است! در واقع می توان گفت که مانیتور مناسب طراحان حرفه ای سامسونگ با توجه به بهره مندی از این فناوری قادر به بهبود بخشیدن خلاقیت های کاربر بوده و می تواند رنگ ها را به صورت حرفه ای و کارآمد مدیریت کند! لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ جهت محافظت از چشمان کاربر در برابر خستگی که در اثر لرزش تصاویر ایجاد می شود از فناوری کاربردی Flicker-Free و Low Blue Light بهره برده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کرده و از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند. فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

دارای فناوری انحصاری ProArt Preset و ProArt Palette

دارای وضوح و دقت فوق العاده!

از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که عکاسان و یا ادیتورهای حرفه ای در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور سامسونگ PA248QV یکی از نمونه مانیتورهایی است که می تواند محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به اینجا ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد. رزولوشن مانیتور 24.1 اینچ این مانیتور برابر با (1920x1200) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت بالا را برای نمایش فراهم سازد. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:10 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

از دیگر ویژگی های مهم مانیتور سامسونگ PA248QV می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل IPS اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل را تماشا کنید. این مدل از مانیتور شرکت بنکیو دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد.

ویرایش ویدئو و تصاویر با مانیتور 24.1 اینچ سامسونگ PA248QV

مجهز به راه های ارتباطی متنوع!

Samsung جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، این مدل مانیتور خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت HDMI، 1 عدد پورت D-Sub و 1 عدد پورت DisplayPort می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. از دیگر ورودی های موجود در این مدل مانیتور نیز می توان به ورودی میکروفون و خروجی صدای 3.5 میلی متری اشاره کرد. لازم به ذکر است که مانیتور سامسونگ PA248QV قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ بوده و دارای ابعاد مناسبی برابر با 211x(375~505x533 میلی متر و وزنی برابر با 6.1 کیلوگرم بوده تا علاوه بر اشغال کردن فضایی کم از حمل و نقل آسانی نیز برخوردار باشد!

منبع: asus