از کمپانی های نام آشنای تولید کننده انواع لپ تاپ می توان به ایسوس اشاره کرد. این شرکت در سال های اخیر با تولید انواع مختلف لپ تاپ با قابلیت ها و امکانات متنوع همراه با قیمت مقرون به صرفه تبدیل به یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای بازار شده است. این شرکت با تمرکز بر روی لپ تاپ های گیمینگ نیز قصد به دست آوردن سهم زیادی از بازار را داشته تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد. ایسوس با طراحی و تولید لپ تاپ های مخصوص بازی سری ROG و TUF که از امکانات بالا، سخت افزارهای قدرتمند و سریع برخوردار هستند توانسته طرفداران و کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل یکی از نمونه لپ تاپ های گیمینگ سری TUF ایسوس که با عنوان TUF F15 FX506HM عرضه شده است را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

Asus TUF F15 FX506HM مناسب ترین گزینه برای گیم!

طراحی ظاهری!

ایسوس به منظور کاهش وزن و زیبایی دوچندان از پلاستیک مات و باکیفیت در ساخت شاسی و بدنه لپ تاپ TUF F15 FX506HM استفاده کرده است. پلاستیک استفاده شده در این لپ تاپ از مواد اولیه مرغوب ساخته شده تا شما نگرانی بابت ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع را نداشته باشید. در ضمن طبق گفته ایسوس این مدل از لپ تاپ قابلیت برآمدن از پس استانداردهای نظامی MIL-STD-810H را داشته تا کاربر از دوام در برابر رطوبت، دما و ... مطمئن باشد! ابعاد مناسب این دستگاه فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و شما می توانید با توجه به وزن مناسب 2.3 کیلوگرمی آن نیز از حمل و نقل راحت بهره مند باشید. در کناره های لپ تاپ پورت های متنوعی را شاهد هستیم که به منظور برقراری ارتباط تعبیه شده اند.

Asus TUF F15 FX506HM مناسب ترین گزینه برای گیم!

مجهز به سخت افزار و خنک کننده قدرتمند با عملکرد وحشتناک!

سیستم سخت افزاری از بخش های مهم و اصلی لپ تاپ گیمینگ TUF F15 FX506HM ایسوس محسوب شده که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. پردازنده مرکزی Core i7 11800H ساخت شرکت اینتل از نمونه سخت افزارهای استفاده شده در این لپ تاپ محسوب می شود. طبق گفته شرکت ایسوس این مدل پردازنده با توجه به قابلیت ها و عملکردی که در اختیارد دارد می تواند هم سو و هم رده با پردازنده های Core i9 باشد! پردازنده مرکزی استفاده شده در این لپ تاپ سریع و جذاب متشکل از 16 رشته موازی و 8 هسته بوده و قابلیت پشتیبانی از سرعت کلاک پایه 2.3 گیگاهرتز و سرعت Boost برابر با 4.6 گیگاهرتز را دارد. از دیگر مشخصات این پردازنده نیز می توان به حافظه کش 24 مگاباتی آن اشاره کرد. با توجه به ویژگی های این مدل پردازنده می توان گفت که شما برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد! این لپ تاپ مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند است که یکی دیگر از بخش های اصلی آن محسوب می شود بنابراین با توجه به برخورداری از بهترین و به روزترین پردازنده می تواند از پس تمامی بازی های سنگین و به روز بر بیاید! GeForce RTX 3060 ساخت شرکت انویدیا پردازنده گرافیکی استفاده شده در این لپ تاپ بوده و با توجه به عملکرد و کارایی که در اختیار دارد می تواند بازی های شما را با نرخ فریم بالا و با کیفیت 1080p اجرا کند. این پردازنده مجهز به حافظه 6 گیگابایتی از نوع GDDR6 و سرعت بوست 1630 مگاهرتز در 90 وات بوده و می تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد.

از دیگر بخش های اصلی و مهم یک لپ تاپ سیستم خنک کنندگی آن بوده و می تواند نقش اصلی در افزایش طول عمر قطعات داخلی آن داشته باشد. ایسوس به منظور محافظت از قطعات، در تمامی لپ تاپ های خود از سیستم خنک کننده قدرتمندی استفاده کرده است. لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF F15 FX506HM از این قائله مستثنی نبوده و با توجه به سیستم خنک کننده قدرتمندی که دارد می تواند خیال شما را بابت سلامت قطعات داخلی راحت کند. سیستم خنک کننده استفاده شده در این لپ تاپ مجهز به 4 لوله حرارتی و 3 هیت سینک بوده تا قادر باشد گرمای ایجاد شده توسط پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را جذب کرده و در کم ترین زمان ممکن به بیرون از لپ تاپ انتقال دهند! از دیگر ویژگی های مهم این سیستم می توان به برخورداری از 2 تونل اشاره کرد که وظیفه به دام انداختن ذرات گرد و غبار را بر عهده دارد. خنک کننده ای که در این لپ تاپ مورد استفاده قرار گرفته نسبت به مدل های قبلی از 15 درصد قدرت بیشتر، 55 درصد نازک تر و از 10 درصد خنک کنندگی بیشتر برخوردار است.

Asus TUF F15 FX506HM مناسب ترین گزینه برای گیم!

دارای صفحه نمایش باکیفیت و پورت های متنوع!

با باز کردن درب TUF F15 FX506HM با یک پنلی روبرو خواهیم شد که از اندازه ای برابر با 15.6 اینچ برخوردار است. این پنل از نوع IPS LCD بوده و از رزولوشن FHD پشتیبانی می کند. با این ویژگی می توان گفت این صفحه نمایش قابلیت به نمایش درآوردن تصاویری با وضوح بالا را در اختیار دارد! نرخ نوسازی موجود در این پنل نیز برابر با 144 هرتز بوده تا قادر باشد انواع بازی های سنگین گرافیکی را با بالاترین کیفیت به ارمغان بیاورد. از دیگر مشخصات صفحه نمایش استفاده شده می توان به پشتیبانی از روشنایی 300 نیت و 62 درصد از طیف رنگی sRGB اشاره کرد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در محیط های پر نور نیز از تصاویری با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت بهره مند شوید! G-Sync از فناوری های موجود در این صفحه نمایش بوده که به منظور جلوگیری از پارگی تصویر و روان تر کردن آن اضافه شده است. در ضمن شرکت ایسوس به منظور برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال نیز از پورت های متنوع و متعدد زیادی در کناره های لپ تاپ استفاده کرده تا شما برای متصل شدن با هیچ چالشی روبرو نشوید! پورت های تعبیه شده در کناره راست لپ تاپ شامل 1 عدد پورت USB  3.2 Gen 1 و 1 درگاه قفل کنسینگتون می شود. پورت های تعبیه شده در کناره سمت چپ لپ تاپ نیز شامل پورت شارژ، 2 عدد پورت USB 3.2 Gen 1، 1 عدد پورت LAN، 1 عدد جک 3.5 میلی متری، 1 عدد پورت USB 2.0، 1 عدد پورت USB-C Gen 2 (Thunderbolt) با قابلیت پشتیبانی از DP 1.4 و 1 عدد پورت HDMI 2.0 می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ گیمینگ TUF F15 FX506HM ایسوس از یک صفحه کلید باکیفیت و مخصوص بازی بهره مند بوده و با توجه به برخورداری از نورپردازی RGB می تواند هیجان شما در بازی را 2 چندان کند! باتری موجود در این لپ تاپ نیز از ظرفیتی برابر با 90 وات ساعت برخوردار بوده که می تواند شارژدهی 10 ساعت برای وبگردی و 15 ساعت برای تماشای فیلم داشته باشد.

منبع: notebookcheck.net