کمپانی ایسوس یکی از ابرقدرت های تولید کننده انواع لپ تاپ بوده و با توجه به بهره مندی از جدیدترین و بهترین محصولات تبدیل به یکی از نام آشناترین برندهای بازار شده و توانسته کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند. ایسوس در سال های گذشته با تولید لپ تاپ های سری ROG توانسته بود نبض بازار را در دست بگیرد. این شرکت با طراحی و تولید جدید ترین نسخه از سری لپ تاپ های ROG در سال 2022 بار دیگر می خواهد سهم زیادی از بازار را در دست بگیرد. ROG Strix SCAR 15 G533ZW با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد می تواند هر گیمری را به سمت خود بکشاند. از قابلیت ها و ویژگی هایی که در ساخت این لپ تاپ قدرتمند گیمینگ ایسوس استفاده شده می توان به پردازنده پرقدرت Core i9 12900H اینتل، پردازنده گرافیکی از نوع RTX 3070Ti، پنل باکیفیت و سیستم خنک کننده حرفه ای اشاره کرد. در ادامه به بررسی کامل و تخصصی این مدل از لپ تاپ خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

Asus ROG Strix SCAR 15 G533ZW پرقدرت ترین و پرسرعت ترین!

طراحی ظاهری!

شرکت ایسوس در ساخت لپ تاپ گیمینگ مدل ROG Strix SCAR 15 G533ZW همانند مدل های قبلی لپ تاپ های سری ROG از طراحی ظاهری منحصر به فردی استفاده کرده است. ظاهری زیبا و شیک که در آن از چراغ های رنگی استفاده شده است. چراغ های رنگی این نوت بوک حرفه ای ایسوس در اطراف بدنه تعبیه شده تا جلوه خاصی به ظاهر آن ببخشد. ایسوس به منظور خنک سازی حرفه ای و مناسب از ورودی های هوای زیادی استفاده کرده تا عمل خنک کنندگی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. ابعاد مناسب و وزن کم 2.4 کیلوگرمی این لپ تاپ فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و شما می توانید در هر جایی از این لپ تاپ استفاده کنید. از دیگر ویژگی های ظاهری این لپ تاپ نیز می توان به کیبوردهای باکیفیت همراه با نورپردازی حرفه ای و ضخامت 27 میلی متری آن اشاره کرد.

Asus ROG Strix SCAR 15 G533ZW پرقدرت ترین و پرسرعت ترین!

مجهز به صفحه نمایش باکیفیت و فوق سریع!

از ویژگی های منحصر به فرد لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZW می توان به صفحه نمایش باکیفیت و سریع آن اشاره کرد. صفحه نمایش استفاده شده در این مدل از لپ تاپ دارای پنل 15.6 اینچی از نوع IPS بوده و می تواند تصاویری با رزولوشن 2.5K را برای کاربر به نمایش در بیاورد. از ویژگی هایی که در ساخت صفحه نمایش استفاده شده است می توان به بهره مندی از پوشش مات اشاره کرد. پوشش مات استفاده شده در صفحه نمایش وظیفه جلوگیری از انعکاس نور را بر عهده داشته تا کاربر بتواند در محیط های پر نور نیز از تصاویری با وضوح و کیفیت بالا بهره مند شود. نرخ نوسازی 240 هرتزی را می توان یکی از قابلیت های منحصر به فرد و مهم این لپ تاپ محسوب کرد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این مدل لپ تاپ به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید تصاویر را همراه با سرعت زیاد و بدون تاری مشاهده کنید. با این قابلیت می توان گفت که برای اجرای بازی هایی با بالاترین گرافیک تصویری هیچ مشکلی نخواهید داشت! میزان روشنایی 300nit، نرخ پاسخگویی 3 میلی ثانیه و پوشش رنگ 100 درصدی DCI-P3 از دیگر امکانات نمایشگر این مدل لپ تاپ محسوب می شود. در ضمن شرکت ایسوس جهت افزایش میزان کیفیت صفحه نمایش از تکنولوژی های متنوعی همچون Adaptive SYNC، Dolby Vision و DC Dimming بهره برده است.

Asus ROG Strix SCAR 15 G533ZW پرقدرت ترین و پرسرعت ترین!

برخورداری از قوی ترین سیستم سخت افزاری!

سیستم سخت افزاری را می توان یکی از اصلی ترین بخش های یک لپ تاپ گیمینگ محسوب کرد. شرکت ایسوس در ساخت این لپ تاپ از قدرتمندترین و به روز ترین سیستم سخت افزاری استفاده کرده تا کاربر برای انجام انوع مختلف بازی های سنگین با هیچ چالشی روبرو نشود. ایسوس برای لپ تاپ گیمینگ مدل ROG Strix SCAR 15 G533ZW از پردازنده مرکزی Core i9-1900H شرکت اینتل استفاده کرده تا تبدیل به قدرتمندترین لپ تاپ در بازارهای جهانی شود! این مدل پردازنده شرکت اینتل از سرعتی بین 3.8 تا 5 گیگاهرتز برخوردار است. از دیگر ویژگی های این مدل پردازنده می توان به 14 هسته و 20 رشته موازی اشاره کرد. در ضمن این لپ تاپ از حافظه کش 24 مگابایتی نیز برخوردار است. پردازنده گرافیکی از دیگر بخش های مهم و قدرتمند ROG Strix SCAR 15 G533ZW محسوب می شود. RTX 3070 Ti شرکت انویدیا پردازنده گرافیکی استفاده شده در این این لپ تاپ بوده و از توانی برابر با 150 وات برخوردار است. این پردازنده نیز به شما این امکان را خواهد داد تا برای اجرای انواع بازی های سنگین گرافیکی با هیچ چالشی روبرو نشوید! از دیگر ویژگی های پردازنده گرافیکی نیز می توان به حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی از نوع DDR6، سوئیچ MUX و ROG BOOST اشاره کرد. رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 4800MHz یکی دیگر از عواملی است که باعث افزایش سرعت این لپ تاپ شده است. حافظه داخلی این لپ تاپ نیز از نوع SSD بوده و گنجایشی برابر با 1 ترابایت در اختیار دارد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ایسوس به منظور استفاده بدون برق از یک باتری 4 سلولی 90 وات بر ساعت بهره برده و سیستم عامل پیش فرض آن نیز ویندوز 11 نسخه HOME ORIGINAL است!

منبع: ultrabookreview