ایسوس از نمونه شرکت های معروف و معتبر در سراسر دنیا بوده که مشغول تولید انواع مختلف قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر، انواع لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و ... است. شرکت ایسوس به دلیل تولید محصولات رده بالا و باکیفیت همراه با قیمت مناسبی که دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برند در بین گیمرهای سراسر دنیا شده است! از نمونه محصولات تولیدی این شرکت در زمینه گیمینگ می توان به لپ تاپ گیمینگ مدل TUF DASH F15 FX516PR اشاره کرد. این لپ تاپ نیز همانند سایر محصولات تولیدی شرکت ایسوس از ویژگی ها، قابلیت ها و امکانات متنوع و متعددی بوده که شامل طراحی ارگونومیک و گیمر پسند، صفحه نمایش باکیفیت 15.6 اینچی و رده بالا، پورت های متنوع و کاربردی، اسپیکر قدرتمند و باکیفیت، سیستم خنک کننده پرقدرت، صفحه کلید حرفه ای و ... می شود. در ادامه مقاله قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از لپ تاپ شرکت ایسوس را داریم، پس لطفا تا انتهای مطبی با ها همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF DASH F15 FX516PR

طراحی!

شرکت ایسوس در ساخت لپ تاپ مدل TUF DASH F15 FX516PR از وزن پایین تری (10 درصد) و حجم کوچک تری (20 درصد) نسبت به دیگر مدل های سری TUF GAMING استفاده کرده تا این مدل لپ تاپ تبدیل به قابل حمل ترین و کم حجم ترین لپ تاپ گیمینگ سری TUF شود. ابعاد این مدل لپ تاپ برابر با 360x252x19.9 میلی متر بوده و از وزنی برابر با 2 کیلوگرم برخوردار است تا علاوه بر اشغال کم ترین فضا از حمل و نقل آسانی نیز بهره مند باشد. ایسوس جهت رسیدن به این وزن و این حجم از شاسی 19.9 میلی متری بهره برده است. این لپ تاپ برخلاف وزن و حجم پایینی که در اختیار دارد از سخت افزارهای پرقدرت و به روزی همچون پردازنده گرافیکی Core i7-11375H شرکت اینتل و GPU GeForce RTX 3070، نمایشگر پرسرعت 144 هرتزی، باتری قدرتمند با دوامی برابر با 16.6 ساعت و ... بهره مند است تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید جدیدترین بازی های دنیا را با بالاترین و سنگین ترین گرافیک اجرا کنید. از دیگر ویژگی های طراحی مناسب ترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس نیز می توان به حاشیه های ناچیز نمایشگر آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند حواس پرتی کاربر را تا حد زیادی از بین ببرد! لازم به ذکر است که شرکت ایسوس این لپ تا را نیز همانند دیگر محصولات تولیدی خود از سخت ترین آزمایش ها همچون مقاومت در برابر لرزش، رطوبت و دما گذرانده تا این اطمینان را به شما بدهد که با یک لپ تاپ کاملا مقاوم و باکیفیت روبرو هستید!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF DASH F15 FX516PR

آماده برای اجرای بازی های سنگین و استریم!

سخت افزارهایی که در ساخت لپ تاپ گیمینگ TUF DASH F15 FX516PR ایسوس استفاده شده از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند که به شما این امکان می دهند تا برای اجرای بازی ها و کارهای سنگین همچون استریم کردن و ... با هیچ چالشی روبرو نشوید. از نمونه سخت افزارهای قدرتمند و سریعی که در این مدل لپ تاپ استفاده شده می توان به پردازنده گرافیکی پرسرعت GeForce RTX 3070 شرکت انویدیا اشاره کرد. این مدل پردازنده مجهز به فناوری Dynamic Boost 2.0 بوده تا قادر باشد هنگام اجرای بازی های سنگین فریم ریت بالایی را به وجود آورد. این فناوری با توزیع هوشمند توان و قدرت خنک کنندگی بین سی پی یو و جی پی یو می تواند عملکرد و کارایی پردازنده ها را تا حد زیادی بالا ببرد. حافظه رم استفاده شده در این مدل لپ تاپ برابر با 16 گیگابایت از نوع DDR4-3200 بوده تا بتواند انواع پردازش ها و جابجایی های بین برنامه ها را در سریع ترین زمان به وجود بیاورد. از دیگر ویژگی های موجود در این لپ تاپ که موجب سریع تر شدن هر چه بیشتر می شود، می توان به حافظه داخلی 1 ترابایتی از نوع NVMe PCIe SSD اشاره کرد.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF DASH F15 FX516PR

برخوردازی از پردازنده گرافیکی سری GeForce RTX 30

پردازنده گرافیکی استفاده شده در لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF DASH F15 FX516PR بر اساس معماری Ampere ساخته شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل پردازنده محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. صفحه نمایش سریع استفاده شده در این مدل لپ تاپ نیز از اندازه ای برابر با 15.6 اینچ برخوردار بوده و با توجه به بهره مندی از نرخ نوسازی 144 هرتزی و فناوری Adaptice-Sync قادر است سلیقه گیمرهای بیشتری را پوشش دهد. در ضمن شرکت ایسوس به منظور پخش صدا از 2 بلندگوی باکیفیت و شفاف استفاده کرده است. بلندگوی تعبیه شده از قابلیت حذف نویز به صورت هوشمند بروخوردار بوده تا با حذف صداهای اضافی محیط، شفاف ترین و واضح ترین صدا را برای کاربر پخش کند. در ضمن بلندگوی استفاده شده دارای صدای فراگیر مجازی 7.1 کاناله نیز بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید مکان دقیق دشمنان خود را شناسایی کنید. کیبورد حرفه ای نیز یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مثبت این مدل لپ تاپ محسوب شده و با توجه به سایز کلیدهای تعبیه شده می تواند راحتی استفاده و افزایش عملکرد کاربر را فراهم کند. ایسوس در طراحی کیبورد این مدل لپ تاپ، کلید ها را در فاصله ی مناسب در کنار هم طراحی کرده تا کاربر به اشتباه کلید دیگری را فشار ندهد‍!

برخوردازی از پردازنده گرافیکی سری GeForce RTX 30

مجهز به سیستم خنک کنندگی قدرتمند و پورت های کاربردی!

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این لپ تاپ جهت محافظت از قطعات داخلی و طول عمر آن در برابر گرمای ایجاد شده از سیستم خنک کنندگی حرفه ای استفاده کرده است. سیستم خنک کنندگی این مدل لپ تاپ شامل 5 لوله حرارتی، 4 هیت سینک و 2 عدد فن پرقدرت می شود. لوله های حرارتی تعبیه شده با جدا کردن گرمایی که از قطعاتی همچون VRM، CPU، VRAM و GPU ایجاد شده و خارج کردن آن ها بوسیله هیت سینک ها و فن موجود اقدام به خنک سازی لپ تاپ می کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ایسوس به منظور ارتباط دادن این مدل لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از شبکه های بی سیم و پورت های متنوع و متعددی بهره برده است. شبکه های بی سیم استفاده شده در این لپ تاپ شامل Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.1 می شود. پورت های تعبیه شده در کناره های لپ تاپ نیز شامل 3 عدد USB 3.2 Gen 1 Type-A، 1 عدد پورت USB Type-C، پورت RJ45، 1 عدد پورت HDMI 2.0b، Thunderbolt 4 و جک هدفون می شود.

منبع: asus