از کمپانی های نام آشنا و معتبری که مشغول تولید انواع مختلف لپ تاپ گیمینگ هستند می توان به کمپانی ایسوس اشاره کرد. شرکت ایسوس به دلیل تولید محصولات رده بالا و باکیفیت همراه با قیمت مناسبی که دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برند در بین گیمرهای سراسر دنیا شده است! از نمونه محصولات تولیدی این شرکت در زمینه لپ تاپ می توان به لپ تاپ گیمینگ TUF A15 FA506QM اشاره کرد. این لپ تاپ با توجه به بهره مندی از مشخصات سخت افزاری قدرتمند و صفحه نمایش باکیفیت می تواند سنگین ترین بازی های روز را بدون هیچ چالشی برای شما اجرا کند! در ادامه مطلب قصد بررسی کامل تر و تخصصی تر این مدل از لپ تاپ را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ TUF A15 FA506QM ایسوس!

طراحی!

شرکت ایسوس به منظور کاهش وزن و حفظ قیمت، در ساخت لپ تاپ گیمینگ TUF A15 FA506QM از پلاستیک مرغوب و باکیفیت استفاده کرده است. جذابیت این لپ تاپ با کیفیت و قدرتمند نسبت به مدل های قبلی بیشتر بوده و ظاهر خشن آن می تواند هر کاربری را مجذوب خودش کند! در ضمن بدنه پلاستیکی این مدل لپ تاپ برخلاف بدنه های فلزی در مقابل خط و خش مقاوم بوده و به راحتی خط و خش نمی پذیرد. ایسوس به منظور برقراری ارتباط لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوعی بهره برده و آن ها را در کناره های دستگاه تعبیه کرده است. با این ویژگی مشکلی بابت برقراری ارتباط نخواهید داشت. برش هایی در قسمت پایینی دستگاه نیز طراحی شده که تا لپ تاپ برای خارج کردن گرمای ایجاد شده مشکلی نداشته باشد! در ضمن درب این لپ تاپ نیز می تواند تا 140 درجه باز شود. کیبورد حرفه ای همراه با نورپردازی RGB و تاچ پد حساس نیز می تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ TUF A15 FA506QM ایسوس!

دارای صفحه نمایش باکیفیت و کیبورد حرفه ای!

صفحه نمایش از ویژگی های برتر لپ تاپ گیمینگ TUF A15 FA506QM محسوب می شود. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل لپ تاپ مجهز به یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS بوده و می تواند تصاویری با کیفیت بالا را برای شما به نمایش دربیاورد. از ویژگی های این صفحه نمایش می توان به نرخ نوسازی 144 هرتزی و پشتیبانی از فناوری G-Sync اشاره کرد. این فناوری وظیفه جلوگیری از از به هم خوردگی تصویر هنگام اجرای بازی ها را بر عهده دارد. قابلیت پوشش 62.5 درصدی رنگ های sRGB از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش محسوب می شود. کیبورد حرفه ای نیز یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مثبت این مدل لپ تاپ محسوب شده و با توجه به سایز کلیدهای تعبیه شده می تواند راحتی استفاده و افزایش عملکرد کاربر را فراهم کند. ایسوس در طراحی کیبورد این مدل لپ تاپ، کلید ها را در فاصله ی مناسب (1.8 میلی متری) در کنار هم طراحی کرده تا کاربر به اشتباه کلید دیگری را فشار ندهد‍! از ویژگی های کیبورد تعبیه شده نیز می توان به نورپردازی RGB آن اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده در این مدل لپ تاپ از روشنایی استانداردی برخوردار بوده و به هیچ عنوان شما را اذیت نخواهد کرد. در ضمن شما می توانید از طریق نرم افزار AURA نورپردازی را کنترل کنید! تاچ پد حساس یکی دیگر از امکانات و موارد مثبت این مدل لپ تاپ محسوب می شود. تاچ پد تعبیه شده در این لپ تاپ به دلیل بزرگ تر شدن کلید های کیبورد، نسبت به مدل های قبلی از اندازه کوچک تری برخوردار است و می تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ TUF A15 FA506QM ایسوس!

مجهز به سیستم سخت افزاری پرقدرت و سیستم خنک کنندگی حرفه ای!

سیستم سخت افزاری را می توان از اصلی ترین و مهم ترین بخش های یک لپ تاپ محسوب کرد. ایسوس به منظور افزایش قدرت و سرعت لپ تاپ گیمینگ TUF A15 FA506QM از پردازنده Ryzen 7 5800H شرکت AMD استفاده کرده است. این مدل پردازنده با توجه به فرکانسی که از 3.0 تا 4.3 گیگاهرتزی در اختیار دارد باعث شده تا از لحاظ سخت افزاری در رده بالاتری قرار بگیرد. از دیگر مشخصات سخت افزاری استفاده شده در این مدل لپ تاپ نیز می توان به کارت گرافیک رده بالا در آن اشاره کرد. کارت گرافیک موجود درTUF A15 FA506QM ایسوس از نوع GeForce RTX 3060 بوده و با توجه به حافظه اختصاصی 6 گیگابایتی که در اختیار دارد می تواند بازی های سنگین و به روز را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند. رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز نیز باعث خواهد شد تا این لپ تاپ از سرعت و عملکرد بالاتری بهره مند باشد! حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 از دیگر مشخصات این لپ تاپ محسوب می شود. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این لپ تاپ جهت محافظت از قطعات داخلی در برابر گرمای ایجاد شده از سیستم خنک کنندگی حرفه ای استفاده کرده است. این سیستم با توجه به برخورداری از 4 لوله گرمایی و 2 فن می تواند گرمای ایجاد شده در درون لپ تاپ را به بیرون منتقل کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ایسوس در ساخت این مدل لپ تاپ خود از یک باتری پرقدرت نیز استفاده کرده است. باتری استفاده شده به شما این امکان را خواهد داد تا بدون استفاده از برق نیز بتوانید از آن استفاده کنید! در ضمن شارژر 200 واتی می تواند باتری را در مدت زمان 30 دقیقه ای کامل شارژ کند!

منبع: ultrabookreview