کمپانی ایسوس را می توان یکی از غول های تولید کننده انواع لپ تاپ، ماوس، کیبورد، هدفون، مانیتور، تبلت، انواع سخت افزار کامپیوتر همچون مادربرد، کارت گرافیک و ... محسوب کرد. این شرکت به دلیل تولید محصولاتی با کیفیت و مدرن همراه با استانداردهای روز دنیا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازارهای جهانی شده است. از نمونه محصولات شرکت ایسوس که می تواند یکی از اصلی ترین نیازهای یک گیمر را برطرف کند می توان به روتر گیمینگ مدل ROG Rapture GT-AX6000 اشاره کرد. این محصول با توجه به کارایی و عملکردی که دارد این امکان را به گیمرها خواهد داد تا بتوانند تجربه بهتری در بازی های آنلاین خود داشته باشند. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل این مدل از روتر را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

Asus ROG Rapture GT-AX6000 - یورش به بازی های آنلاین!

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند و به روز!

شرکت ایسوس به منظور بالا بردن عملکرد و کارایی روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AX6000 از سیستم سخت افزاری پرقدرت بهره برده است. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این مدل روتر شامل پردازنده ای می شود که مجهز به 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی از نوع 64 بیت Broadcom است. با توجه به بهره مندی از این مدل پردازنده می توان گفت که این روتر قادر است از پس سنگین ترین و پیچیده ترین شبکه های گیم بربیاید! در ضمن ROG Rapture GT-AX6000 با توجه به برخورداری از این مدل پردازنده توانسته تا 18 درصد توان عملیاتی بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود داشته باشد. ایسوس جهت افزایش برد این روتر نیز از چیپست های به روز استفاده کرده است. چیپست های استفاده شده در این مدل روتر می توانند برای افزایش برد روتر موثر واقع شده و سرعت آن را تا 6000 مگابیت بر ثانیه افزایش دهد! این روتر علاوه بر قدرت سخت افزاری بالا از طراحی ظاهری بی نظیری نیز برخوردار است. از نمونه ویژگی های ظاهری این روتر می توان به 4 آنتن قرمز و مشکی و نورپردازی Aura RGB با قابلیت شخصی سازی اشاره کرد. با توجه به ویژگی های ظاهری که دارد می تواند زیبایی دوچندانی به سیستم گیمینگ شما ببخشد!

Asus ROG Rapture GT-AX6000 - یورش به بازی های آنلاین!

بهره مندی از بیشترین سرعت بوسیله ترکیب LAN و WAN

با استفاده از روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AX6000 می توانید به بالاترین سرعت انتقال داده و بیشترین پهنای باند دست پیدا کنید. این ویژگی به واسطه ترکیب دو درگاه اترنت 2.5 گیگابیتی میسر شده است. در ضمن این مدل روتر از نوع روتر 4x4 دو بانده WiFi 6 بوده که می تواند به حداکثر سرعت ترکیبی 6000 مگابیت در ثانیه دست پیدا کند. حد اکثر سرعت به دست آمده در باند 2.4 گیگاهرتز برابر با 1148 مگابیت در ثانیه بوده و باند 5 گیگاهرتز نیز می تواند به سرعت حداکثری 4804 مگابیت در ثانیه برسد. در ضمن این روتر شامل یک WiFi 5 دو بانده 4x4 نیز است! از دیگر قابلیت های این روتر می توان به قابلیت ترکیب 2 پورت LAN یک گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه به منظور متصل شدن به دستگاه های شبکه سنگین دست پیدا کنید.

Asus ROG Rapture GT-AX6000 - یورش به بازی های آنلاین!

مجهز به پورت های متعدد و متنوع!

با توجه به برخورداری از پورت های متنوع و متعدد می توان گفت که با یک روتر قدرتمند و مدرن روبرو هستیم! پورت های تعبیه شده در این مدل از روتر شامل دو پورت 2.5 گیگابیتی (WAN و LAN) جهت متصل شدن به دستگاه هایی همچون NAS، 4 پورت شبکه اترنت LAN گیگابیتی و یک پورت USB 3.0 می شود. لازم به ذکر است LAN شماره 1 این روتر مخصوص گیمرهایی است که می خواهند از طریق دستگاه هایی همچون کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و یا کنسول بازی به روتر متصل شوند. ROG Rapture GT-AX6000 با توجه به برخورداری از پورت ها و 4 آنتن تعبیه شده می توان گفت که از نظر ارتباطی هیچ محدودیتی نداشته و می توان برای هر کاری از این روتر استفاده کرد. دستگاه هایی که می توانند بدون هیچ مشکلی با این مدل روتر ارتباط برقرار کنند شامل دستگاه NAS (به منظور دانلود بازی هایی با حجم زیاد)، انواع مختلف کنسول های بازی (ایکس باکس، پلی استیشن، نینتندو سوئیچ)، لپ تاپ ها، کامپیوترهای شخصی، گوشی ها و تبلت های هوشمند و ... می شوند.

Asus ROG Rapture GT-AX6000 - یورش به بازی های آنلاین!

مجهز به کنترل های امنیتی AiProtection و فناوری AiMesh

شرکت ایسوس به منظور بالا بردن امنیت و سو استفاده کودکان از سیستم امنیتی AiProtection بهره برده است. با برخورداری از این سیستم والدین می توانند دسترسی به سایت های مخرب و دیگر محتواها را به صورت شخصی مسدود کنند. علاوه بر این کاربر می تواند با دسترسی به یک کنترلر NAT عمیق برای بازی های خاص، پورت ها را به صورت دستی تنظیم کند. فناوری AiMesh موجود در این روتر یکی از فناوری های محبوب بین روتر ها بوده که به منظور جفت کردن روتر خود با سایر دستگاه های مش وای فای ایسوس اضافه شده تا از یک شبکه یک پارچه با حداکثری پوشش بهره مند شوید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AX6000 دارای پنل کاربری مجهز است که به منظور اولویت بندی ترافیک و دستگاه های گیمینگ اضافه شده است.

منبع: androidcentral