از برترین و بهترین برندهای تولید کننده کارت گرافیک می توان به شرکت ZOTAC اشاره کرد. این شرکت در سال 2006 شروع به کار کرده و هم اکنون نیز مشغول تولید انواع مختلف کارت گرافیک های قدرتمند است. زوتاک در سال 2007 اولین کارت گرافیک خود را تولید کرده و برای استفاده گیمرهای سراسر جهان عرضه کرده بود. از برترین و محبوب ترین محصولات تولیدی این شرکت می توان به کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB اشاره کرد. با استفاده از این کارت گرافیک قادر خواهید بود نسبت به اجرای برنامه های و بازی های سنگین اقدام کرده و بدون هیچ مشکلی آن ها را اجرا کنید. قابلیت ها و ویژگی هایی که این مدل کارت گرافیک در اختیار دارد می توان به ساخته شده بر اساس معماری Turing انویدیا، تکنولوژی Ray Tracing (رهگیری پرتو)، سیستم خنک کنندگی قدرتمند، 6 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6، قابلیت پشتیبانی از 4 خروجی تصویر و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت زوتاک را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی کارت گرافیک Zotac Gaming GeForce RTX 2060 6GB

ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Turing

از بهترین معماری هایی که در ساخت کارت گرافیک ها استفاده می شود می توان به معماری Turing انویدیا اشاره کرد. شرکت زوتاک کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB خود را نیز بر اساس معماری Nvidia Turing طراحی کرده تا قادر باشد تجربه گیمینگ بی نظیر و لذت بخشی را برای کاربران به وجود بیاورد. ترکیب معماری Turing انویدیا با پلتفورم های سری RTX جی فورس باعث به وجود آمدن هوش مصنوعی، رهگیری پرتو و سایه زنی قابل برنامه ریزی می شود. رهگیری پرتو از نمونه تکنولوژی های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! در واقع این کارت گرافیک مجهز به تکنولوژی Ray Tracing (رهگیری پرتو) است تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

بررسی کامل و تخصصی کارت گرافیک Zotac Gaming GeForce RTX 2060 6GB

مجهز به سیستم خنک کنندگی پرقدرت!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از اندازه ای برابر با 90 میلی متر برخوردار بوده و با توجه قدرت و سرعتی که در اختیار دارند قادر هستند جریان هوای مناسبی را به داخل کارت گرافیک هدایت کنند. بک پلیت فلزی، 1 عدد هیت سینک گسترده آلومینیومی و 3 عدد لوله حرارتی از نوع 6 میلی متری را می توان از دیگر اجزای سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک محسوب کرد. در ضمن کارت گرافیک گیمینگ زوتاک مدل Geforce RTX 2060 6GB با توجه به ابعاد مناسب 41x119.3x209.6 میلی متری و طراحی 2 اسلاتی که در اختیار دارد این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از آن در اکثر کیس های رایج در بازار استفاده کنید! جدیدترین نسخه نرم افزار Firestorm از ویژگی ها و امکانات مهم این مدل کارت گرافیک محسوب شده که به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد!

بررسی کامل و تخصصی کارت گرافیک Zotac Gaming GeForce RTX 2060 6GB

دارای پورت های کاربردی و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور به صورت همزمان!

پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB زوتاک شامل 3 پورت DisplayPort  و یک پورت HDMI می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB زوتاک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 192 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB زوتاک استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

منبع: zotac