به تازگی اخبار جدیدی در رابطه با اضافه شدن برخی قابلیت های جدیدی مانند امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در واتس آپ به گوش می رسد. یکی از این اخبار جدید در رابطه با این است که احتمالاً کاربران به زودی می توانند استاتوس واتس اپ خود را با پیام صوتی آپدیت کنند. در آخرین نسخه بتای ارائه شده از این اپلیکیشن برای دستگاه های اندرویدی، این ویژگی توسط کاربران مشاهده شده است. همچنین با بررسی WABetaInfo می توان متوجه شد که واتس اپ در حال کار کردن بر روی قابلیتی است تا به کاربران خود حق انتخاب های بیشتری برای آپدیت استاتوس بدهد. در همین راستا در آخرین نسخه بتای واتس اپ (ورژن 2.22.16.3) یک گزینه جدید برای ضبط کردن صدا در صفحه استاتوس اضافه شده است.

به زودی استاتوس واتس اپ شما می تواند یک پیام صوتی باشد!

در حال حاضر شما می توانید فقط از عکس یا ویدئو در استاتوس واتس اپ خود استفاده کنید. برای این کار، فایل عکس یا ویدئوی مورد نظر شما ابتدا آپلود می شود و سپس برای مشاهده مخاطبانتان در دسترس قرار می گیرد. مشابه این قابلیت را حتماً در پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام و فیسبوک هم با نام Stories دیده اید.

اما همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، یک آیکون میکروفون در بالای آیکون مداد در صفحه مربوط به ایجاد کردن یک استاتوس واتس اپ دیده می شود. با ضربه زدن بر روی این آیکون، می توانید یک پیام صوتی ضبط کنید و پس از آن استاتوس شما با این پیام صوتی آپدیت می شود.

به زودی استاتوس واتس اپ شما می تواند یک پیام صوتی باشد!

در حال حاضر شما می توانید فقط در هنگام چت کردن با دیگران پیام صوتی ارسال کنید و هیچ راهی برای به اشتراک گذاری پیام صوتی با مخاطبان از طریق استاتوس وجود ندارد. این ویژگی جدید به شما کمک می کند تا پیام صوتی مورد نظرتان را برای تمام مخاطبان خود در دسترس قرار دهید.

این احتمال وجود دارد که این قابلیت در آینده توسعه یابد و واتس اپ آن را تکمیل تر کند. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک، امکان آپلود فایل صوتی در استاتوس واتس اپ هم فراهم شود و شما بتوانید به همین روش که عکس و ویدئو را در استاتوس خود آپلود می کنید، فایل صوتی را نیز با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. با توجه به اینکه واتس اپ از ارسال پیام های رمزگذاری شده به صورت نقطه به نقطه استفاده می کند، امنیت فایل ها و پیام های صوتی شما تضمین شده خواهد بود.

به زودی استاتوس واتس اپ شما می تواند یک پیام صوتی باشد!

یادداشت های صوتی هنوز برای تمام کاربران در دسترس قرار نگرفته است. حتی هنوز تمام کاربران بتا نیز آن را دریافت نکرده اند. WABetaInfo اعلام کرده است که این ویژگی هنوز در مرحله توسعه و آزمایش است و برای عرضه نسخه نهایی آن برای گوشی های اندرویدی، مدتی زمان نیاز دارد. به احتمال بسیار زیاد این ویژگی در هنگام عرضه نسخه نهایی، “Voice Status” یا استاتوس صوتی نام گذاری می شود.

افرادی که به آنها اجازه داده اید تا بتوانند عکس ها و ویدئوهای ارسالی در استاتوس واتس اپ شما را ببینند، احتمالاً دسترسی شنیدن پیام صوتی استاتوس شما را هم خواهند داشت و نیازی ست کردن پرمیشن جدید برای این منظور نیست. البته هنوز واتس اپ این موضوع را تأیید نکرده و باید تا زمان ارائه اطلاعات رسمی در این زمینه منتظر بمانیم.

منبع: androidcentral