در دنیای امروز که سوشال مدیا حرف اول را می زند، راه های متعددی برای چت کردن وجود دارد. استفاده از همه آنها می تواند وقت زیادی بگیرد، به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا از در هنگام چک کردن توئیتر یا پست های فیسبوک، از پیام رسان های داخلی آنها استفاده کنند. همچنین پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام این روزها کارایی بالایی دارند. اگر شما از کاربران سیستم عامل مک هستید، سه اپلیکیشنی که در ادامه آنها را به طور مختصر معرفی می کنیم، می توانند برای شما کارایی بالایی داشته باشند.

اپلیکیشن iMessage

اپلیکیشن iMessage

مشهورترین اپلیکیشن پیام رسان اپل که به صورت پیش فرض همراه با سیستم عامل macOS بر روی دستگاه شما نصب می شود! این اپلیکیشن امکان چت کردن با هر کسی را بر روی آیفون، آیپد، کامپیوتر مک یا اپل واچ فراهم می آورد. علاوه بر این می توان از آن برای ارسال SMS یا پیام متنی به گوشی های اندرویدی یا ویندوزی هم استفاده کرد. البته برای این منظور باید قابلیت Text Message Forwarding را در این اپ فعال کنید. iMessage از Memoji و ابزارهای دیگر نیز پشتیبانی می کند. اما می توان گفت که این اپلیکیشن دیگر جذابیت سابق را ندارد و در سال های اخیر حمایت های فیسبوک و یاهو را از دست داده است. تنها مزیت iMessage این است که به صورت پیش فرض بر روی کامپیوتر نصب است.

اپلیکیشن Adium

اپلیکیشن Adium

زمانی اپلیکیشن Adium یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان برای مک بوده است. این اپلیکیشن از قابلیت اتصال به گوگل، توئیتر، Bonjour، Jabber و... برخوردار است. به این ترتیب شما می توانید به مخاطبان خود در تمامی این سرویس ها به صورت یکجا دسترسی داشته باشید. Adium ویژگی های فرعی بیشتری نیز دارد که از میان آنها می توان به امکان چت رمزگذاری شده ORT و انتقال فایل اشاره کرد. رابط کاربری این اپلیکیشن کمی قدیمی و ساده است که طرفداران خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که Adium در Mac App Store وجود ندارد؛ اما این اپلیکیشن رایگان و اوپن سورس است و به سادگی کاربران مک می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن Trillian

اپلیکیشن Trillian

اپلیکیشن Trillian یکی دیگر از پیام رسان های محبوب است که چندین پیام رسان دیگر را به صورت تجمیع شده در اختیار شما قرار می دهد! به عنوان مثال از طریق این اپلیکیشن می توانید به فیسبوک، گوگل چت، Jabber، Olark و توئیتر به صورت یکجا دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن در حالت پیش فرض رایگان است، اما شما می توانید برخی ویژگی های پیشرفته آن را (مانند تاریخچه چت ها) با ارتقا به حساب پریمیوم آنلاک کنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Trillian در نسخه های بیزینس و healthcare هم عرضه شده است. این اپلیکیشن علاوه بر macOS، بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، iOS، iPadOS و اندروید نیز عملکرد ایده آلی را ارائه می دهند.

منبع: imore