نسخه اندروید اپلیکیشن Google Health Connect عرضه شده است. این اپلیکیشن هم اکنون در قالب نسخه بتا در دسترس قرار گرفته و کاربران می توانند آن را از طریق گوگل پلی استور دانلود کنند. کلیدی ترین ویژگی گوگل هلث کانکت این است که در آن بیشتر از 10 اپلیکیشن سلامتی، فیتنس و تندرستی از برندهای مختلف ادغام شده اند و کاربران می توانند در این اپ به تمامی آنها به صورت یکجا دسترسی داشته باشند. از جمله اپلیکیشن های در دسترس در گوگل Health کانکت می توان به Fitbit، Samsung Health، MyFitnessPal، Peloton، Oura، Flo و Lifesum اشاره کرد.

تمام اپلیکیشن های سلامتی و فیتنس برندهای مختلف در Google Health Connect به صورت یکجا در دسترس اند

نسخه اندروید اپلیکیشن Health Connect با همکاری مشترک گوگل و سامسونگ توسعه پیدا کرده است. هدف از طراحی این اپ، ساده تر شدن دسترسی کاربران به اپ های سلامتی و فیتنس و یکپارچه سازی کنترل حریم شخصی کاربران عنوان شده است. نسخه بتای این اپلیکیشن فقط 3 مگابایت حجم دارد و کمترین میزان فضا را از حافظه داخلی گجت پوشیدنی کاربر اشغال می کند!

اپلیکیشن گوگل Health Connect برای کاربران ساعت های هوشمند تناسب اندام و ردیاب های ورزشی که از اپلیکیشن های متفاوت برای بررسی معیارهای سلامتی خود استفاده می کنند، فوق العاده کاربردی است. این اپلیکیشن وابستگی این کاربران به اپ های مختلف را از بین می برد و به آنها این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به سلامتی خود را به شکلی آسان تر و سریع تر مدیریت کنند. همچنین این اپلیکیشن امکان به اشتراک گذاری اطلاعات سلامتی و فیتنس کاربر در دستگاه های مختلف اندرویدی را فراهم می آورد.

تمام اپلیکیشن های سلامتی و فیتنس برندهای مختلف در Google Health Connect به صورت یکجا در دسترس اند

در اپلیکیشن گوگل Health Connect کاربران می توانند سطح دسترسی اختصاص یافته به هر یک از اپلیکیشن های فیتنس و سلامتی نصب شده بر روی دستگاه را مشاهده کنند. همچنین کاربران می توانند تک تک سطح دسترسی های تخصیص یافته در زمینه مانیتور ضربان قلب، خواب، شمارش تعداد قدم ها، کالری های سوزانده شده و... به اپ های مختلف را ادیت کرده و آنها را حذف نمایند. تمامی اطلاعات ذخیره شده توسط اپلیکیشن Google Health Connect می توانند در هر زمانی توسط کاربر به طور کامل پاک شوند تا جمع آوری دیتا توسط اپ از نو آغاز شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اپلیکیشن گوگل Health Connect از بیش از 40 نوع دیتا در شش دسته بندی کلی پشتیبانی می کند. این اپ به کاربران دید بازتری نسبت به سلامتی خود می دهد و امکان ردیابی کامل فعالیت های روزمره، الگوی خواب، تمرین های ورزشی و دیگر زمینه های سلامتی را فراهم می آورد.

تمام اپلیکیشن های سلامتی و فیتنس برندهای مختلف در Google Health Connect به صورت یکجا در دسترس اند

گوگل هنوز اعلام نکرده است که نسخه نهایی اپلیکیشن Health Connect چه زمانی عرضه خواهد شد. این طور که در خبرها آمده، این غول دنیای تکنولوژی در حال حاضر مشغول مذاکره با سایر شرکت ها است تا تعداد اپلیکیشن های بیشتری را با این اپ ادغام کند. همچنین گوگل برنامه دارد تا قابلیت های بیشتری را در زمینه ردیابی معیارهای سلامتی بدن به این سرویس اضافه کند. اخبار تکمیلی در این رابطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina