همانطور که می دانید، سری 2 تا 7 اپل واچ با قاب های تیتانیوم و سرامیکی نیز عرضه شده اند، اما قاب آلومینیوم و فولاد ضد زنگ در این ساعت ثابت بوده و بیشترین خرید و بحث را در میان کاربران داشته است.

این دو قاب از نظر ویژگی‌های فنی دارای تغییرات جزئی هستند، اما در سایر ویژگی‌ ها مانند قیمت، دوام، وزن و سبک بودن به شدت متفاوت هستند. بنابراین، اگر در دوراهی هستید که کدام یک از این دو گزینه بهتر است، در این بخش با ما همراه باشید.

اپل واچ با قاب آلومینیومی بخریم یا قاب فولادی ضد زنگ؟

دوام و استحکام اپل واچ آلومینیومی نسبت به اپل واچ فولادی ضد زنگ

بدنه آلومینیومی، در مقایسه با فولاد ضد زنگ، ممکن است بیشتر مستعد خراش باشد، اما با این حال، این مسئله چندان بزرگ نیست، چرا که بدنه آلومینیومی همچنان دوام خوبی دارد و در اثر ضربه نمی شکند. علی رغم خراش های جزئی و ساییدگی ها، قاب آلومینیومی روکش براق و ماتی دارد که باعث می ‌شود خراش ‌های کوچک روی ساعت دیده نشوند.

فولاد ضد زنگ بسیار سخت تر از آلومینیوم است، بنابراین در اثر ضربه دچار ترک یا شکست نمی شود. این امر باعث دوام بیشتر ساعت، به ویژه برای استفاده در ورزش یا سایر فعالیت های بدنی می شود. اگرچه بدنه فولادی با ظاهر براقی که دارد، مستعد خراشیدگی و خراش های کوچک است، اما خوشبختانه، خراش ها چندان قابل مشاهده نیستند. البته اگر رنگ نقره ای را انتخاب کنید، کاملاً برجسته هستند.

در ادامه باید بگوییم که بر روی سطح براق فولاد ضد زنگ، اثر انگشت نیز برجسته تر است. که با تهیه یک قاب یا کاور اپل واچ این مشکل حل می شود.

دوام و استحکام اپل واچ آلومینیومی نسبت به اپل واچ فولادی ضد زنگ

وزن بدنه کدام ساعت هوشمند اپل بیشتر است؟

به طور متوسط، فولاد ضد زنگ دو و نیم برابر چگالی بیشتری از آلومینیوم دارد، که آن را سنگین تر می کند. به عنوان مثال، در اپل واچ سری 7 که یکی از بهترین ساعت های هوشمند با قابلیت تناسب اندام هستند نسخه فولاد ضد زنگ حدود 10 گرم سنگین تر از نسخه آلومینیومی آن است. بنابراین، اگر دوست ندارید وزن ساعت را بر روی مچ خود احساس کنید یا به طور کلی مچ کوچکتری دارید، بدنه آلومینیوم را انتخاب کنید. همچنین اگر ورزشکار هستید یا به طور منظم ورزش می کنید، پوشش سبک تر برایتان مفیدتر است.

وزن بدنه کدام ساعت هوشمند اپل بیشتر است؟

مقایسه صفحه نمایش اپل واچ دارای قاب آلومینیوم با فولادی ضد زنگ

اپل واچ از جنس استیل ضد زنگ با صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود عرضه می شود. این یک ماده سخت و سفت است که از صفحه نمایش محافظت می کند و در برابر خراش مقاومت بالایی دارد. اپل واچ آلومینیومی از شیشه تقویت شده Ion-X ساخته شده است که به اندازه کریستال یاقوت کبود استحکام ندارد و آن را مستعد خراش های بزرگ می کند. لازم به ذکر است که شما میتوانید برای انتخاب مناسب ترین سایز اپل واچ به مقاله کدام سایز اپل واچ را بخریم؟ 40 میلی متری یا 44 میلی متری؟ به بخش مقالات وب سایت ما مراجعه نمایید.

سبک و استایل کدام اپل واچ شیک تر است؟

اپل واچ از جنس فولاد ضد زنگ در مقایسه با جنس آلومینیومی گزینه شیک تری است. فولاد ضد زنگ سطح براق و درخشانی دارد و از نظر بصری بی نظیر است. از سوی دیگر، اپل واچ آلومینیومی دارای روکش مات است و انتخاب یکی از آن ها کاملا به سلیقه شخصی شما مربوط می شود.

اپل واچ با قاب آلومینیومی بخریم یا قاب فولادی ضد زنگ؟

قابلیت اتصال در کدام ساعت هوشمند آسان تر و بهتر است؟

اپل واچ آلومینیومی، فقط از طریق GPS یا GPS و سلولار متصل می شود، در حالی که اپل واچ فولادی ضد زنگ به شما امکان می دهد GPS و تلفن همراه را انتخاب کنید.

یک ساعت فقط GPS به شما امکان می دهد تماس ها و پیامک ها را زمانی که از طریق Wi-Fi یا بلوتوث به آیفون خود متصل هستید دریافت کنید. GPS و ساعت های تلفن همراه به شما امکان می دهند با یا بدون آیفون خود به این ویژگی ها دسترسی داشته باشید. سری 7 امکان پخش موسیقی و پادکست های اپل را در GPS و تلفن همراه فراهم می کند. ضمن این که در دسترس بودن گزینه GPS و تلفن همراه به طور خودکار قیمت اپل واچ فولادی ضد زنگ را افزایش می دهد، حتی اگر ترجیح دهید از تلفن همراه استفاده نکنید.

مقایسه قیمت اپل واچ با قاب آلومینیومی و قاب فولادی

قیمت ‌ها نیز در هر سری ساعت متفاوت هستند، اما در مقایسه مدل‌ های اپل واچ آلومینیومی با فولاد ضد زنگ، یک روند کلی مشاهده می ‌شود. نسخه های آلومینیومی نسبتا ارزان تر از نسخه های فولادی ضد زنگ هستند.

برای اپل واچ سری 3، کمترین قیمت برای نسخه آلومینیومی 199 دلار است. درحالیکه ارزان ترین نسخه فولاد ضد زنگ فقط با قیمت 469 دلار ارائه شده است.

برای سری 7، پایین ترین قیمت اپل واچ آلومینیومی 399 دلار و فولاد ضد زنگ 699 دلار است.

اپل واچ با قاب آلومینیومی بخریم یا قاب فولادی ضد زنگ؟

کدام ساعت هوشمند اپل رنگ بندی متنوع تری دارد؟

برای سری 7، اپل واچ آلومینیومی رنگ های متنوع تری دارد. این ساعت در رنگ‌ های قرمز، سبز، آبی، سیاه و سفید موجود است، در حالی که اپل واچ از جنس فولاد ضد زنگ به طلایی، نقره ‌ای، مشکی و گرافیتی محدود شده است.

منبع: makeuseof