نزدیک به سه سال از ورود مدل نسل اول ایرپاد پرو به بازار می گذرد، و اخیرا نسل دوم آن یعنی ایرپاد پرو 2 معرفی شد. همانطور که می دانید هر دو هدفون کیفیت بالایی دارند و نوید یک تجربه حرفه ‌ای را می ‌دهند، بنابراین آیا اپل در ایرپادز پرو 2 خود به اندازه کافی ویژگی‌ های جدید را معرفی می ‌کند که ارزش خرید را داشته باشد؟

برای درک این موضوع، در ادامه هدفون های بی سیم جدید اپل را با نسل اول AirPods Pro مقایسه می کنیم. و سپس به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه AirPods Pro و Apple AirPods (نسل سوم)  را مشاهده کنید. پس با ما همراه باشید.

Apple AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro شامل چه ارتقاهایی شده است؟

طراحی  AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

AirPods Pro جدید از نظر طراحی، به مدل قبلی خود خیلی شباهت دارد. هر دو، فرم کوچک و بیضی شکلی دارند که یک طرف آن سیلیکون های نوک گوش قرار گرفته اند و طرف دیگر ساقه هایی هستند که به پایین امتداد می یابند. هر دو فقط با رنگ سفید عرضه می شوند و روی هر کدام فقط نشانه‌ های مینیمالیستی خواهید دید.

نسل اول AirPods Pro سه اندازه نوک گوش، از کوچک تا بزرگ دارد، درحالیکه AirPods Pro 2 علاوه بر این 3 نوک گوش، یک نمونه بسیار کوچک دیگر اضافه می کند که برای دهانه های کوچک گوش مفید است و به ایزوله بهتر کمک می کند.

از نظر طراحی کیس، اپل همان متد طراحی را حفظ کرده و همانند AirPods Pro آن را به رتبه IPX4 مجهز کرده است، اما تغییر مهمی که با چشم نمی توان دید، وجود یک تراشه U1 اپل با قابلیت جستجوی دقیق است که در صورت گم کردن کیس به شما کمک می کند تا آن را پیدا کنید. در واقع این کیس، از طریق یک بلندگوی داخلی می ‌تواند صدا را پخش کند و به شما کمک می کند تا زودتر آن را پیدا کنید.

طبق آزمایش‌ها، AirPods Pro با ANC فعال، حدود پنج ساعت و شش دقیقه در حالت پخش دوام داشت. اپل ادعا می کند که AirPods Pro 2 می تواند شش ساعت عمر باتری داشته باشد، که با شارژدهی کیس، قرار است در مجموع به 30 ساعت برسند. این در حالی است که مجموع شارژدهی AirPods Pro با کیس خود حدود  24 ساعت بود. ناگفته نماند که زمان مکالمه AirPods Pro 2 برابر با به 4.5 ساعت (24 ساعت با کیس) است که در مقابل 3.5 ساعت (18 ساعت با کیس) نسبت به AirPods Pro افزایش یافته است. همچنین باید اشاره کنیم که هر دو مدل به شما امکان می دهند از شارژر سازگار با Qi، شارژر بی سیم MagSafe یا کابل لایتنینگ برای شارژ مجدد قاب و ارپادها استفاده کنید.

طراحی  AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

امکانات AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

همانطور که می دانید، اپل به خاطر اکوسیستم محصولاتش شناخته شده است و هر سال آن ها را به روز تر می کند. AirPods Pro 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت کرده است. یعنی در این ایرپادز به جای تراشه H1 از تراشه H2 استفاده شده که اپل ادعا می ‌کند حذف نویز هوشمندتر و صدای سه بعدی را ارائه می دهد. از ویژگی های تراشه H1 در AirPods Pro می توان به همگام‌ سازی ساده دستگاه‌ های اپل با هدفون ‌ها و برخی از ویژگی‌ های منحصر به فرد اکوسیستم مانند صدای فضایی اشاره کرد. البته تراشه H2 این ویژگی ها را حفظ می‌ کند و علاوه بر آن به هدفون‌ ها کمک می ‌کند تا با کارایی بیشتر، عمر باتری طولانی‌ تری داشته باشند.

گفتنی است که AirPods Pro فقط از کدک‌ های بلوتوث SBC و AAC پشتیبانی می‌ کند و احتمالاً این ویژگی در AirPods Pro 2 نیز تغییر نخواهد کرد. این باعث می شود هر دوی آنها برای استفاده در اندروید ایده آل نباشند. بلوتوث AirPods Pro از نسخه 5 پشتیبانی می کند، درحالیکه AirPods Pro 2 به نسخه 5.3 ارتقا یافته است که ممکن است در آینده برخی از ویژگی ‌ها را پشتیبانی کند.

امکانات AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

کنترل ها و قابلیت حذف نویز AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

AirPods Pro به لطف ساقه های حساس به فشاری که دارد، به شما امکان می دهد از کنترل های لمسی استفاده کنید. این قابلیت در AirPods Pro 2 نیز حفظ شده است. قابلیت جدیدی که در نسل دوم AirPods Pro وجود دارد، قابلیت کنترل صدا با بالا و پایین کشیدن ساقه ها است. البته این ویژگی در دیگر هدفون ‌های بی ‌سیم مانند Nothing Ear 1 نیز وجود دارد.

همانطور که می دانید، نسل اول AirPods Pro سر و صدای زیادی به پا کرد، زیرا اولین ایرپادی بود که  قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را ارائه داد. اما اکنون تنها نیست و اپل AirPods Pro 2 را نیز به این ویژگی مجهز کرده است و حتی آن را بهبود بخشیده است. درواقع اپل ادعا می کند که عملکرد ANC  ایرپادز پرو 2 در مقایسه با ایرپادز پرو "دوبرابر" بیشتر است.

همچنین اپل ادعا می ‌کند که حالت شفافیت تطبیقی در AirPods Pro 2 می ‌تواند به ‌طور خودکار صداهای خشن مانند صداهای ساخت و ساز را تشخیص دهد و مطابق با آن عملکرد مفید تر و صدای رساتری ارائه بدهد.

کنترل ها و قابلیت حذف نویز AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

کیفیت صدا AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro

طبق آزمایش‌ها، AirPods Pro پاسخ فرکانسی خوبی دارد و اکثر مردم آن را لذت‌ بخش می ‌دانند. این هدفون بی سیم، صدای بیس را زیاد بلند نمی کند، بنابراین هنگام گوش دادن به راحتی می توانید سازها و صداها را تشخیص دهید. با این حال انتظاری نداریم که این ویژگی ها در نسل دوم AirPods Pro تغییر زیادی داشته باشند، اما باید آنها را آزمایش کنیم و ببینیم.

AirPods Pro 2 اجرای صوتی فضایی اپل را با معرفی صدای فضایی شخصی شده به روز می کند. این اساساً یک ویژگی اسکن گوش است که هنگام استفاده از Sony 360 Reality Audio خواهید دید. درواقع شما از گوش های خود عکس می گیرید و هدفون ها بر اساس داده های جمع آوری شده یک پروفایل شخصی ایجاد می کنند. به نظر می رسد که این بخشی از اجرای صوتی فضایی به روز شده باشد، زیرا نسل سوم AirPods (غیر حرفه ای) نیز ادعا می کنند که اکنون این ویژگی را ارائه می دهند.

نسل اول AirPods Pro مجهز به Adaptive EQ است، یک اکولایزر خودکار که صدای هدفون را متناسب با گوش شما می ‌سازد. نسل دوم AirPods Pro نیز از این ویژگی برخوردار شده است. اپل ادعا می ‌کند که نسل دوم AirPods Pro یک درایور جدید با اعوجاج کم و یک تقویت ‌کننده سفارشی دارد، اما باید ببینیم که این به چه معناست و آیا تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند یا خیر.

اپل مستقیماً ادعا نکرده است که AirPods Pro 2 با تراشه H2 می ‌تواند به پخش بدون ضرر و فقط «پهنای باند بالا» دست یابد. به همین ترتیب، AirPods Pro نیز این ادعا را ندارد.

منبع: androidauthority