اخیراً شرکت Vivo تیزری در رابطه با معرفی و عرضه گوشی X Fold منتشر کرده است که اولین گوشی هوشمند تاشوی این برند به شمار می آید. مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت معتبر GSMArena منتشر شده، این برند پرطرفدار تأیید کرده است که این گوشی در تاریخ 11 آوریل راهی بازارهای کشور چین خواهد شد.

برند Vivo به زودی اولین گوشی اندرویدی تاشوی خود را به بازار عرضه می کند

این گوشی جدید Vivo را می توان به نوعی هم ردیف گوشی Find N برند OPPO دانست که در اواخر سال 2021 عرضه شده بود. این گوشی موبایل هوشمند اندرویدی نیز از قابلیت خم شدن به سمت داخل برخوردار است و از طراحی مشابهی بهره می برد. شایعه ها و اخبار غیر رسمی بیانگر این است که این گوشی تاشو از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت خواهد گرفت. همچنین در آن از 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد.

همان طور که انتظار می رفت، گوشی Vivo X Fold از فست شارژ کابلی با توان 80 وات و فست شارژ وایرلس با توان 50 وات پشتیبانی می کند. این موضوع یک نقطه قوت برای ویوو در رقابت با گوشی های تاشوی سامسونگ به شمار می آید. چرا که این گوشی ها از فست شارژ کابلی با توان 25 وات پشتیبانی می کنند. از این جهت سرعت شارژ شدن گوشی X Fold از آنها بیشتر خواهد بود.

برند Vivo به زودی اولین گوشی اندرویدی تاشوی خود را به بازار عرضه می کند

در کنار گوشی X Fold، شرکت Vivo قصد دارد تا از گوشی X Note نیز به زودی رونمایی کند. هنوز اطلاعات کامل و قابل اطمینانی در رابطه با این گوشی به بیرون درز پیدا نکرده است. اما می توان حدس زد که در آ« نیز از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 استفاده خواهد شد. همچنین این گوشی به احتمال بسیار زیاد دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود.

هنوز زمان زیادی از معرفی اولین تبلت اندرویدی تاشوی Vivo نمی گذرد که این شرکت خبر عرضه گوشی X Fold را منتشر کرده است. البته هنوز مشخص نیست که ویوو قصد دارد تا این تبلت را در کنار گوشی های X Fold و X Note عرضه کند یا برای رونمایی از آن برنامه دیگری تدارک خواهد دید. این تبلت که Vivo Pad نام دارد، از قلم لمسی stylus پشتیبانی می کند و دارای دو دوربین پشت، چهار اسپیکر و یک پایه کیبورد مغناطیسی (آپشنال) خواهد بود.

برند Vivo به زودی اولین گوشی اندرویدی تاشوی خود را به بازار عرضه می کند

انتظار می رود که در سال 2022 شرکت های دیگری نیز اقدام به عرضه گوشی های تاشو بکنند. به عنوان مثال گوگل قصد دارد تا از گوشی Pixel Fold رونمایی کند. انتظار می رود که این گوشی در مراسم پاییزه گوگل در کنار گوشی های سری 7 پیکسل معرفی شود. به هر حال امسال را می توان سال گوشی های تاشو دانست و احتمالاً شاهد پیشرفت تکنولوژی های این حوزه از گوشی ها خواهیم بود.

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.