با iOS 14، اپل به کاربران این امکان را داد که ویجت ‌ها را نه فقط در یک نمای جداگانه بلکه در هر نقطه از صفحه اصلی داشته باشند. این امر در کنار ایجاد آیکون برنامه های پیش فرض، یک گام مهم به جلو در سفارشی سازی iOS بود. گفتنی است که بسیاری از توسعه دهندگان، برنامه های خود را به روز کرده اند تا ویجت های شگفت انگیز صفحه اصلی جدید برای شخصی سازی بیشتر آیفون و آی پد شما امکان پذیر باشد و از آن لذت ببرید!

اما اگر در نمایش این ویجت ها با مشکلاتی مواجه شدید، چه؟ چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا آنها را نمی بینید! در این مقاله نحوه تعمیر ویجت های صفحه اصلی در بهترین آیفون با iOS 15 آورده شده است.

ویجت ها برای اپلیکیشن های مورد علاقه شما در دسترس نیستند؟ این مراحل را دنبال کنید!

مطمئن شوید که اپلیکیشن شما به آخرین نسخه آپدیت شده است:

ویجت ها برای اپلیکیشن های مورد علاقه شما در دسترس نیستند؟ این مراحل را دنبال کنید!

اولین قدم برای عیب یابی مشکل عدم مشاهده ویجت برای برنامه مورد علاقه شما این است که مطمئن شوید از آخرین نسخه برنامه استفاده می کنید. چرا که این ویجت ‌های جدید برای iOS 14 به بعد ساخته شده ‌اند، بنابراین باید مطمئن شوید که آخرین نسخه را دانلود کرده ‌اید. اگر نمی ‌خواهید به‌ طور دستی برنامه‌ های خود را در iPhone و iPad به‌ روزرسانی کنید، این فرآیند بسیار آسان می شود. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید به روز رسانی خودکار را فعال کنید، بنابراین دیگر نیازی به آپدیت دستی برنامه ها ندارید.

برنامه به روز شده یا جدید را حداقل یک بار باز کنید

ویجت ها برای اپلیکیشن های مورد علاقه شما در دسترس نیستند؟ این مراحل را دنبال کنید!

حتی اگر برنامه را به ‌تازگی به‌ روزرسانی کرده باشید، وقتی می‌ خواهید ویجتی را به صفحه اصلی خود اضافه کنید، ممکن است باز هم نمایش داده نشود. با این حال، برنامه را حداقل یک بار اجرا کنید. این تضمین می‌ کند که در صورت لزوم وارد سیستم شده ‌اید، و تمام داده ‌هایی که در یک ویجت می ‌خواهید ابتدا در برنامه بارگذاری می‌ شوند.

اگر ویجت برنامه مورد علاقه شما پس از حداقل یک بار باز کردن هنوز نشان داده نمی شود، مرحله بعدی را امتحان کنید.

آیفون خود را ریستارت کنید

ویجت ها برای اپلیکیشن های مورد علاقه شما در دسترس نیستند؟ این مراحل را دنبال کنید!

اگر با وجود مراحل بالا باز هم به مشکل خوردید، باید سعی کنید iPhone یا iPad خود را مجددا راه اندازی و یا ریستارت کنید تا اشکالات و سایر مشکلات عجیب و غریب را برطرف کند. اگر در این مرحله هنوز یک ویجت جدید برای برنامه مورد علاقه ‌تان نمایش داده نمی ‌شود، ممکن است این امکان نیز وجود داشته باشد که توسعه ‌دهنده هنوز ویجت جدیدی ایجاد نکرده باشد. اگر اینطور به نظر می رسد، باید سعی کنید با توسعه دهنده تماس بگیرید تا ببینید آیا قصد دارند ویجت صفحه اصلی را در آینده اضافه کنند یا خیر. توجه داشته باشید این یک ویژگی است که توسعه دهندگان می توانند تصمیم بگیرند که آن را اضافه کنند یا نه، بنابراین الزامی نیست.

اگر از iPhone SE یا iPhone 13 Pro استفاده می کنید و تا زمانی که سیستم عامل iOS 14 یا بالاتر دارید، ویجت های صفحه اصلی برای شما امکان پذیر است. ضمنا فراموش نکنید که سفارشی ‌سازی صفحه اصلی را با سفارشی ‌سازی نماد برنامه از طریق برنامه Shortcuts یک قدم فراتر ببرید!

منبع: imore