اگر تصمیم دارید که دستگاه اندرویدی خود را تغییر دهید و به سمت استفاده از iOS بروید اما نگران واتس اپ و چت هایتان هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم! مارک زاکربرگ بر روی اکانت رسمی خود در فیسبوک اعلام کرده است که کاربران اندروید اکنون قادر هستند تا چت ها، عکس ها، ویدئوها و پیام های صوتی خود را به یک گوشی آیفون انتقال دهند.

واتس اپ بالاخره انتقال چت ها از اندروید به iOS را امکان پذیر کرده است!

سال گذشته شاهد این بودیم که گوگل و سامسونگ با واتس اپ همکاری زیادی داشتند تا امکان انتقال چت ها و سایر محتوای واتس اپ را از آیفون به گوشی های اندرویدی فراهم شود و این تلاش ها سرانجام به نتیجه هم رسید! اما بر عکس این اتفاق یعنی امکان انتقال چت از اندروید به iOS تا به اینجا امکان پذیر نبود. به عبارت دیگر کاربران گوشی های اندرویدی نمی توانستند تا چت های واتس اپ را از گوشی خود به آیفون منتقل کنند. تا اینکه مارک زاکربرگ به تازگی امکان پذیر شدن این کار را به صورت رسمی اعلام کرده است. در عکس زیر پست زاکربرگ بر روی فیسبوک در این رابطه را مشاهده می کنید:

واتس اپ بالاخره انتقال چت ها از اندروید به iOS را امکان پذیر کرده است!

در پست زاکربرگ چنین آمده است: «ما در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی در واتس اپ هستیم تا بتوان چت ها، عکس ها، ویدئوها و پیام های صوتی را به شکلی ایمن بین یک دستگاه اندرویدی و آیفون انتقال داد و در این راه از روش رمزگذاری نقطه به نقطه استفاده خواهیم کرد. این چیزی بود که به طور گسترده از جانب کاربران واتس اپ از ما درخواست می شد. ما سال گذشته امکان انتقال چت از آیفون به اندروید را ایجاد کردیم و حالا انتقال چت از اندروید به آیفون هم امکان پذیر می شود».

متأسفانه به نظر می رسد که شما نمی توانید که عملیات انتقال را به طور مستقیم از داخل اپلیکیشن واتس اپ انجام دهید و برای این منظور به اپلیکیشن Move to iOS نیاز خواهید داشت. این اپلیکیشن سال گذشته توسط اپل معرفی شد و بر روی Google Play Store قرار گرفت. توجه داشته باشید که واتس اپ اعلام کرده است که آیفونی که قصد انتقال چت هایتان را به آن دارید، باید به سیستم عامل iOS 15.5 یا بالاتر مجهز باشد.

واتس اپ بالاخره انتقال چت ها از اندروید به iOS را امکان پذیر کرده است!

البته این موضوع نمی تواند چندان مشکل ساز باشد. چرا که اپل حتی دستگاه های قدیمی تر خود را هم اکثراً آپدیت می کند و سیستم عامل های جدیدتر خود را برای آنها در دسترس قرار می دهد. اما به هر حال باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید؛ در غیر این صورت ممکن است در طول انجام یافتن مراحل انتقال چت های واتس اپ از اندروید به آیفون، با مشکل مواجه شوید.

با وجود محبوبیت ادامه دار واتس اپ در میان کاربران، نبود امکان انتقال چت ها به یک دستگاه جدید همواره نقطه ضعف بزرگی برای آن به شمار می آمد. این شرکت دلیل تأخیر در اضافه کردن این ویژگی به واتس اپ را یافتن روشی کاملاً ایمن و بر مبنای رمزگذاری نقطه به نقطه اعلام کرده بود. به طور کلی فناوری های کاملاً ایمن واتس اپ در محافظت از اطلاعات شخصی کاربران، یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در دنیا به حساب می آید.

منبع: androidcentral