مایکروسافت در حال کار بر روی این موضوع است که ارتباط بین اکانت های بیزینس و شخصی را در اپلیکیشن محبوب Teams هر چه بیشتر آسان کند. در همین راستا به زودی کاربران دارای اکانت بیزینس در این اپلیکیشن قادر خواهند بود تا با افرادی که دارای اکانت شخصی در تیمز هستند، چت کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت از ماه نوامبر 2021 (آبان 1400) به صورت پیش نمایش (پریویو) در دسترس قرار گرفته و آن طور که پیش بینی می شود تا اواسط ژانویه 2022 (اواخر دی ماه 1400) نسخه نهایی آن قابل استفاده خواهد بود.

به زودی امکان چت بین اکانت های بیزینس و شخصی در مایکروسافت Teams فراهم می شود

مایکروسافت در این رابطه چنین اظهار کرده است: «در آپدیت جدید اپلیکیشن Teams، کاربران سازمانی می توانند آغاز کننده چت با افراد عادی به صورت یک به یک باشند. همچنین این افراد می توانند در گروه های متشکل از اکانت های شخصی پیام ارسال کنند و چت گروهی را آغاز نمایند. این امکان به صورت بالعکس برای اکانت های شخصی نیز وجود خواهد داشت.» برای کسب جزئیات بیشتر در این رابطه می توانید به وب سایت مایکروسافت مراجعه نمایید.

به زودی امکان چت بین اکانت های بیزینس و شخصی در مایکروسافت Teams فراهم می شود

پس از اینکه مایکروسافت این قابلیت را به طور نهایی به اپلیکیشن Teams اضافه کرد، کاربران قادر خواهند بود تا دیگران را از طریق آدرس ایمیل یا شماره تلفن به چت تیمز دعوت کنند. نکته ای که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است این است که زمانی که یک کاربر بیزینس فردی با اکانت شخصی را به چت دعوت می کند، گفتگوی بین آنها براساس تنظیمات حریم شخصی سازمانی انجام می شود که کاربر بیزینس عضو آن است. به این ترتیب این ویژگی هیچ گونه تهدیدی را بابت مسائل امنیتی متوجه سازمان ها نمی کند و کاربران بیزینس با خیال راحت می توانند از آن بهره ببرند.

تنظیمات مربوط به امکان چت اکانت های بیزینس با اکانت های شخصی به صورت پیش فرض در اپلیکیشن Teams فعال است. اما ادمین های سازمان ها می توانند آن را برای خود یا تمامی اعضا غیر فعال کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی برای تمام نسخه های اپلیکیشن تیمز شامل نسخه وب، موبایل و دسکتاپ در دسترس قرار خواهد گرفت و امکان چت بین اکانت های بیزینس و شخصی از هر دستگاهی امکان پذیر خواهد بود.

به زودی امکان چت بین اکانت های بیزینس و شخصی در مایکروسافت Teams فراهم می شود

در ماه های اخیر مایکروسافت تلاش های زیادی را برای ترغیب هر چه بیشتر کاربران به استفاده از اپلیکیشن Teams انجام داده و آپدیت های متنوعی را برای برطرف کردن محدودیت ها و آسان تر کردن استفاده از آن ارائه داده است. علاوه بر این، مایکروسافت اپلیکیشن تیمز را به عنوان یک قابلیت پیش فرض در ویندوز 11 قرار داده است. سیستم عامل ویندوز 11 دارای اپلیکیشنی به نام Chat است که از مایکروسافت تیمز قدرت می گیرد. البته مطابق با نظرسنجی های انجام شده هنوز کاربران زیادی از اپلیکیشن Chat استفاده نمی کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا قابلیت چت بین اکانت های بیزینس با اکانت های شخصی به توسعه بیشتر تیمز کمک خواهد کرد یا خیر.

منبع: windowscentral