این روزها مبحث محتوای سه بعدی و «پرسپکتیو اجباری» یک موضوع پربحث و ترند در بازار نمایشگرهای تبلیغاتی است. اخیراً پیشرفت های قابل توجهی در رابطه با این موضوع انجام شده و محتوای سه بعدی برای طیف وسیع تری از نمایشگرهای تبلیغاتی در دسترس قرار گرفته است. هدف این امر، جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبان به محتوای در حال نمایش بر روی نمایشگر تبلیغاتی دیجیتال است. به طوری که مخاطب «مجبور» شود تا به صفحه نمایشگر تبلیغاتی نگاه کند! چرا که محتوای سه بعدی خواه ناخواه توجه عابرین را به خود جلب می کند و همچون یک شیء در محیط پیرامون آنها قرار می گیرد! جدیدترین شرکتی که از محتوای سه بعدی بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی خود استفاده کرده، شرکت کره ای LG است.

ال جی برای اولین بار بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی خود از محتوای سه بعدی استفاده کرده است

بله، ال جی هم به مبحث پرطرفدار این روزهای دنیای نمایشگرهای تبلیغاتی و مانیتورهای صنعتی وارد شده است! این شرکت یک سری محتوای سه بعدی را بر روی نمایشگر تبلیغاتی LED خمیده خود که در میدان تایمز نیویورک نصب است، به نمایش درآورده است. مضمون این محتواها جشن گرفتن آغاز سال تحصیلی جدید در ایالات متحده آمریکا است و با نمایش یک انیمیشن سه بعدی در فاز اول آغاز می شود. این انیمیشن تعدادی مداد شمعی های در حال چرخش را همراه با یک اتوبوس مدرسه نمایش می دهد که در اطراف صفحه نمایش نمایشگر تبلیغاتی در حال رقص و تحرک هستند. سپس جنبش موجود در تصویر به مرور زمان آرام تر شده و متوقف می شود. در ادامه تمام عناصر موجود در تصویر که همگی جزء لوازم مدرسه هستند، با یکدیگر ادغام شده و عبارت «LIFE'S GOOD» را به صورت سه بعدی تشکیل می دهند. در آخر هم لوگوی LG بر روی نمایشگر تبلیغاتی ظاهر می شود و سپس این چرخه از ابتدا به نمایش گذاشته می شود.

در طول یک سال گذشته، ال جی از بیلبورد خود در میدان تایمز نیویورک برای نمایش مطالب آموزشی و تشویقی در دوران همه گیری ویروس کووید-19 استفاده کرده است. همچنین مطالبی جهت هشدار درباره وضعیت آب و هوایی جهان و گرم شدن جهانی بر روی این نمایشگر تبلیغاتی بزرگ و خمیده به نمایش درآمده است. حال به نظر می رسد که ال جی با استفاده از محتوای سه بعدی، پا به دنیای جدیدی در حوزه تبلیغات محیطی گذاشته است.

یکی از مقامات بلند پایه بخش بازاریابی شرکت ال جی در ایالات متحده در این باره این گونه اظهار نظر کرده است: «ما فوق العاده هیجان زده ایم که می توانیم تعامل خود با مخاطبانمان در میدان تایمز نیویورک را با نمایش یک سری محتوای جدید و 3D بر روی نمایشگر تبلیغاتی خود ادامه دهیم. این نوع نمایش محتوا به نوعی انقلابی در زمینه تبلیغات محیطی است و LG اکنون یکی از پیشگامان این حوزه جدید به حساب می آید. هدف ما از نمایش این محتوا تنها این است که مخاطبان و عابران را تحت تأثیر قرار داده و آنها را به تماشای صرف یک سری تصاویر متحرک سه بعدی دعوت کنیم! بلکه قصد داریم تا در این روزهای سخت، پیام اصلی خود را که همان «زندگی زیباست» با آنها به اشتراک گذاشته و حسی واقعی را به آنها انتقال دهیم. در واقع قصد داریم تا با استفاده از پتانسیل های محتوای سه بعدی و مبحث پرسپکتیو اجباری، زیبا بودن زندگی را به عنوان جزئی طبیعی از محیط پیرامون افراد به نمایش بگذاریم».

ال جی برای اولین بار بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی خود از محتوای سه بعدی استفاده کرده است

به هر حال چیزی که مشخص است این است که مبحث تبلیغات محیطی (DOOH) در حال تحول است و پیش بینی می شود تا در شهرهای بزرگ، نمایش محتوای دو بعدی بر روی نمایشگرهای تبلیغاتی و مانیتورهای صنعتی به مرور زمان کنار گذاشته شود. چرا که با ورود ال جی به نمایش محتوای سه بعدی (آن هم بر روی یکی از اصلی ترین نمایشگرهای تبلیغاتی خود در نیویورک)، به احتمال زیاد سایر تولید کنندگان نمایشگرهای تبلیغاتی نیز به زودی به این حوزه ورود خواهند کرد. البته این امر مستلزم ارتقای نمایشگرهای تبلیغاتی فعلی و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر در آنها است. موضوع محتوای سه بعدی در کنار تعاملی تر شدن نمایشگرهای تبلیغاتی و مسائل امنیتی، جزء موضوعات پر بحث در این حوزه از دنیای تکنولوژی هستند که به نوعی چشم انداز آینده این بازار را تعیین می کنند. پیش از این نمایش تصاویر سه بعدی بر روی نمایشگر تبلیغاتی به صورت محدود در برخی کشورها مانند چین و ژاپن امتحان شده بود، اما اکنون به نظر می رسد که این مبحث جدی تر از گذشته در حال تکامل و پیشرفت است. حال باید منتظر ماند و دید که شرکت های سازنده نمایشگر تبلیغاتی چه اقدامی در قبال ورود ال جی به دنیای نمایش سه بعدی بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی انجام می دهند!

منبع: avinteractive