رقابت سامسونگ و اپل در بازار گوشی های موبایل هوشمند بر هیچ کس پوشیده نیست! این دو غول دنیای تکنولوژی هر ساله تلاش می کنند تا اضافه کردن قابلیت های جدید به گوشی های خود، فروش آنها را بیشتر کنند و بتوانند طرفداران بیشتری در دنیا پیدا کنند. رقابت بین این دو شرکت به اندازه ای است که حتی طرفداران آنها نیز درگیر آن شده و اخبار موفقیت های برند محبوب خود را هر روز دنبال می کنند! پس خبر مربوط به میزان فروش گوشی های هوشمند در سال 2022 می تواند برای آنها جذابیت زیادی داشته باشد! به تازگی آمار فروش گوشی های هوشمند برندهای مختلف در سه ماهه نخست سال 2022 منتشر شده است. بیایید به آن نگاهی بیندازیم!

اول به این نکته اشاره کنیم که این آمار توسط شرکت Canalys ارائه شده که یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی در صنعت تکنولوژی به شمار می آید. پس در صحت اطلاعات آن شک نداشته باشید! مطابق با آمار ارائه شده توسط این مرکز تحقیقاتی، سامسونگ بار دیگر به عنوان پر فروش ترین برند در بازار گوشی های هوشمند شناخته شده است! این شرکت کره ای از ماه ژانویه تا مارچ 2022، حدود 73.7 میلیون گوشی فروخته و 24 درصد از سهم کل بازار اسمارت فون را در اختیار خود گرفته است: بیشتر از هر شرکت دیگری، حتی اپل!

اپل با وجود افزایش فروش آیفون در سال 2022، هنوز به سامسونگ نرسیده است!

اما اپل چه جایگاهی در جدول رده بندی فروش گوشی های هوشمند دارد؟

تا اینجای کار اوضاع بر وفق مراد طرفداران سامسونگ پیش رفته است! برند محبوب آنها با اقتدار در صدر جدول رده بندی فروش گوشی در دنیا قرار دارد. اما طرفداران اپل نیز نباید نا امید باشند! به عبارت دیگر، طرفداران اپل هم دلیل خوبی برای خوشحالی دارند و آن، افزایش فروش آیفون نسبت به سال گذشته است.

اپل تنها شرکتی است که فروش گوشی های آن نسبت به سال گذشته رشد داشته است. به طور دقیق تر باید بگوییم که اپل در سه ماهه نخست سال 2022 موفق به فروش 56.5 میلیون آیفون شده که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، 8 درصد بیشتر بوده است. این اعداد و ارقام زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانید سامسونگ با وجود در اختیار داشتن جایگاه اول، با افت فروش منفی 4 درصد مواجه بوده است! به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که اپل در حال کم کردن فاصله خود با سامسونگ است و اگر همین روند ادامه داشته باشد، شاید در آینده ای نه چندان دور جایگاه سامسونگ را تصاحب کند!

اما اپل چه جایگاهی در جدول رده بندی فروش گوشی های هوشمند دارد؟

فروش کلی گوشی در دنیا با افت 11 درصدی مواجه شده!

از رقابت بین اپل و سامسونگ که بگذریم، آمار منتشر شده توسط Canalys نکات جالب دیگری نیز دارد! شاید برایتان عجیب باشد که فروش گوشی در فصل اول سال 2022 نسبت به سال 2021 با افت 11 درصدی مواجه شده است! اگر به دنبال آمار دقیق تری هستید باید بگوییم که در سال 2022 شاهد فروش 311.2 میلیون گوشی در دنیا بوده ایم. در حالی که این میزان فروش در سال 2021 برابر با 347.7 میلیون گوشی بوده است! البته عواملی مانند کمبود جهانی چیپست در رقم خوردن این آمار بی تأثیر نبوده؛ با این وجود این آمار یک زنگ خطر برای تولید کنندگان اسمارت فون به شمار می آید!

فروش کلی گوشی در دنیا با افت 11 درصدی مواجه شده!

جدول رده بندی فروش گوشی در دنیا به چه صورت است؟

اما یک نکته قابل توجه در این آمار این است که از پنج جایگاه اول در جدول فروش گوشی در سال 2022، سه جایگاه آن متعلق به شرکت های چینی است! شرکت های شیائومی، Oppo و Vivo پس از سامسونگ و اپل بیشترین گوشی را در سال 2022 در دنیا فروخته اند! به خصوص گوشی های اپل در کشور هند و کشورهای جنوب شرق آسیا با استقبال فوق العاده بالایی مواجه شده است! آیا در آینده شاهد سلطه شرکت های چینی بر صنعتی گوشی های هوشمند خواهیم بود؟!

منبع: gsmarena