تقریباً قطعی به نظر می رسد که ظرف چند ماه آینده گوگل گوشی اقتصادی Pixel 6a را معرفی خواهد کرد. البته هنوز زمان دقیق عرضه این گوشی به بازار جهت خرید کاربران مشخص نیست. با این وجود برخی خبرهای غیر رسمی در این زمینه منتشر شده که حاکی از آن است که از این گوشی در مراسم Google I/O 2022 رونمایی خواهد شد.

گوشی Google Pixel 6a با مشخصاتی جالب و غافلگیر کننده بر روی گیک بنچ معرفی شده است!

اخیراً این گوشی بر روی گیک بنچ مشاهده شده است. اما به جای مشاهده نتیجه کلی آزمایش های انجام شده بر روی گوشی Pixel 6a، شاهد اطلاعاتی مبنی بر مقایسه این گوشی با مدل معمولی Pixel 6 هستیم.

گوشی Google Pixel 6a با مشخصاتی جالب و غافلگیر کننده بر روی گیک بنچ معرفی شده است!

مطابق با این مقایسه که بر روی گیک بنچ قرار گرفته، گوشی Pixel 6a از لحاظ عملکرد پردازنده در هر دو حالت تک هسته ای و چند هسته ای از Pixel 6 وضعیت کمی بهتری دارد. این گوشی موبایل هوشمند از لحاظ عملکرد پردازنده در حالت تک هسته ای موفق به اخذ امتیاز 1050 و در حالت چند هسته ای موفق به اخذ امتیاز 2833 شده است. این در حالی است که گوشی پیکسل 6 در حالت های تک هسته ای و چند هسته ای به امتیازهای 1044 و 2758 دست پیدا کرده است. البته این موضوع بر روی کاغذ نشان از برتری گوشی Pixel 6a دارد؛ اما در واقعیت تفاوت میان آن دو چندان زیاد نیست و عملاً می توان آنها را کاملاً هم رده و مشابه با یکدیگر در نظر گرفت.

این نتایج دید بهتری نسبت به این گوشی ها به ما می دهند و برخی اطلاعاتی را که پیش از این منتشر شده بودند، تأیید می کنند. به عنوان مثال، به نظر می رسد که چیپ Google Tensor به گوشی پیکسل 6a باز خواهد گشت که مؤید آن است که شناسه پردازنده به کار رفته بر روی هر دوی این گوشی ها یکسان خواهد بود. همچنین می توانیم مشاهده کنیم که گوشی Pixel 6a دارای کد “bluejay” است که در شایعات قبلی مطرح شده در رابطه با این گوشی نیز به آن اشاره شده بود. لازم به ذکر است که گوشی Pixel 6a به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز است که نسبت به گوشی Pixel 6 با 8 گیگابایت حافظه رم، یک قدم رو به عقب به شمار می آید.

گوشی Google Pixel 6a با مشخصاتی جالب و غافلگیر کننده بر روی گیک بنچ معرفی شده است!

گوشی های گوگل پیکسل سری “A”، از زمان عرضه Pixel 3a (به عنوان اولین گوشی این سری) همواره جزء بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی موجود در بازار بوده اند. اما یک سؤال بزرگ در رابطه با گوشی Pixel 6a وجود دارد و آن بحث قیمت است. در حال حاضر گوشی Pixel 6 قیمت نسبتاً بالایی دارد و با قیمت 599 دلار در بازار به فروش می رسد. از این جهت به نظر می رسد که عقب گردهایی مانند کاهش حافظه رم و ظرفیت های دوربین یک اقدام عاقلانه از جانب گوگل به منظور کاهش قیمت نهایی گوشی بوده است. بد نیست بدانید که گوشی اقتصادی Pixel 5a دارای قیمت 449 دلار است.

خبرهای غیر رسمی دیگر در رابطه با مشخصات گوشی Pixel 6a بر این نکته دلالت دارد که این گوشی به صفحه نمایش 6.2 اینچی FHD+ با رفرش ریت 90 هرتز مجهز است. ضمن اینکه انتظار می رود که مشخصات دوربین این گوشی با مدل Pixel 5a مشابه باشد و همچنین در آن از باتری 4800 میلی آمپر ساعتی استفاده شود. مطابق با آخرین اخبار، از این گوشی در مراسم Google I/O 2022 رونمایی خواهد شد.

منبع: androidcentral