تبلت های Xiaomi Pad 5 و Pad 5 Pro حدود یک سال پیش به بازار آمدند. بنابراین به نظر می رسد که کم کم وقت آن است تا شیائومی جانشین این تبلت ها را معرفی کند. در همین راستا این شرکت چینی قصد دارد تا خانواده تبلت های خود را گسترده تر کرده و چهار مدل جدید را به آن اضافه کند. این مطلب توسط افشاگر معروف، Digital Chat Station، مطرح شده است. این افشاگر اعلام کرده است که این تبلت ها در سایزهای 10.4 اینچ، 12.6 اینچ، 14 اینچ و 11 اینچ عرضه می شود و تا اواخر سال جاری در بازار خواهد بود.

تبلت جدید از شیائومی در راه است. انتظار می رود یکی از این مدل ها رقیب جدی Galaxy Tab S8 Ultra باشد

می توان مطمئن بود که تبلت 11 اینچ در سری بالا، مدل استاندارد Xiaomi Pad 6 است. چرا که هم در گزارش افشاگر به آن اشاره شده و هم نسخه استاندارد تبلت شیائومی پد 5 در همین سایز عرضه شده بود.

سه مدل جذابیت بیشتری دارند. ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت این تبلت ها با سایز آنها ارتباط مستقیم دارد. همچنین می توان از روی سایزهای مطرح شده، مدل این تبلت ها را حدس زد. به عنوان مثال تبلت 12.6 اینچی متعلق به مدل Xiaomi Pad 6 Pro است. گزارش های قبلی حاکی از آن بودند که در این تبلت ها از تراشه های اسنپ دراگون 870 و اسنپ دراگون 888 استفاده خواهد شد و مشخصاً عنوان شده بود که تبلت 11 اینچی شیائومی پد 6، به تراشه اسنپ دراگون 870 مجهز خواهد بود. این در حالی است که نسخه معادل آن در سری شیائومی پد 5 از تراشه اسنپ دراگون 860 قدرت می گیرد. تبلت 12.6 اینچی از این سری نیز به تراشه اسنپ دراگون 888 مجهز است در حالیکه Xiaomi Pad 5 Pro به تراشه اسنپ دراگون 870 مجهز بود.

تبلت جدید از شیائومی در راه است. انتظار می رود یکی از این مدل ها رقیب جدی Galaxy Tab S8 Ultra باشد

تبلت 14 اینچی در این سری جدید، احتمالاً رده بالاترین تبلت شیائومی تا به اینجا خواهد بود و می توان آن را به عنوان رقیبی جدی برای تبلت سامسونگ Galaxy Tab S8 Ultra دانست! به این ترتیب می توان انتظار داشت که ضعیف ترین تراشه ای که در این تبلت قابل استفاده است، اسنپ دراگون 888 است. با این وجود ممکن است شیائومی دست به کار بزرگی زده و از تراشه های اسنپ دراگون 8 نسل 1 یا اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 در این تبلت استفاده کند. در حال حاضر هیچ یک از این احتمالات به طور رسمی از جانب شیائومی تأیید نشده است.

تبلت جدید از شیائومی در راه است. انتظار می رود یکی از این مدل ها رقیب جدی Galaxy Tab S8 Ultra باشد

در پایان باید به مدل 10.4 اینچی هم اشاره کنیم که احتمالاً ارزان ترین مدل در این سری خواهد بود و ممکن است با برند Redmi به بازار عرضه شود. شیائومی قبلاً هم تجربه چنین کاری را داشته و تبلت اقتصادی خود را با نام Redmi Pad 5G به بازار عرضه کرده بود. این مدل برای رقابت با تبلت های Realme Pad X و OPPO Pad Air تولید شده بود. شایعات حاکی از این هستند که این تبلت به تراشه ساخت مدیاتک مجهز باشد.

منبع: notebookcheck.net


مطابق شایعات شیائومی قصد دارد چهار تبلت جدید در سایزهای 10.4 اینچ، 12.6 اینچ، 14 اینچ و 11 اینچ را راهی بازار کند. جهت آشنایی با این تبلت های Xiaomi کلیک کنید.