یکی از افرادی که امکان در دست گرفتن گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را داشته، تجربه کار کردن خود با این گوشی ها را منتشر کرده است. این گوشی از بسیاری جهات نسبت به سری آیفون 13 ارتقا داشته است. به عنوان مثال برداشت های اولیه نشان می دهد که سری آیفون 14 در محیط هایی با نور کافی عکس های بسیاری با کیفیتی ثبت می کند و طول عمر باتری و بلندگوهای آن ارتقا یافته اند. با این حال به نظر می رسد که عملکرد این گوشی ها در ثبت عکس در نور کم از آیفون 13 عقب تر است. البته با توجه به اینکه چند وقتی به عرضه رسمی این گوشی ها زمان باقی مانده، احتمالاً اپل این نقص را برطرف خواهد کرد.

اولین تجربه کار با آیفون 14: در دست گرفتن این گوشی مانند در دست گرفتن یک تکه آجر است!

این اطلاعات منتشر شده از مشخصات گوشی های آیفون 14 توسط افشاگری با اکانت توییتری LeaksApplePro مطرح شده است. این افشاگر فرصت در دست گرفتن گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را به دست آورده و تجربیات خود در این زمینه را به این صورت عنوان کرده است:

•    در دست گرفتن آیفون 14 پرو و پرو مکس مانند در دست گرفتن یک تکه آجر بوده است!

•    در ابتدا بریدگی شبیه به کپسول قرص بالای صفحه نمایش «عجیب و غریب» به نظر می رسد، اما پس از چند دقیقه کار با گوشی برایتان «عادی» می شود.

•    دوربین جدید 48 مگاپیکسلی آیفون 14 «بهترین دوربین موجود در یک گوشی هوشمند» در محیط های با نور کافی است. اما اگر نور محیط کم باشد، عملکرد آن از آیفون 13 پرو ضعیف تر خواهد بود.

•    سیستم دوربین در مدل های پرو کمی زیاد از حد بزرگ به نظر می رسد.

اولین تجربه کار با آیفون 14: در دست گرفتن این گوشی مانند در دست گرفتن یک تکه آجر است!

•    ظاهراً طول عمر باتری گوشی آیفون 14 پرو بهتر شده است.

•    اسپیکرهای این گوشی ها بهتر شده اند و صدایی با بیس قوی تر و شفافیت بالاتر را ارائه می دهند.

•    کیفیت صفحه نمایش مشابه با گوشی های آیِفون 13 پرو و گوشی آیفون 13 پرو مکس بوده است.

اولین تجربه کار با آیفون 14: در دست گرفتن این گوشی مانند در دست گرفتن یک تکه آجر است!

در مجموع به نظر می رسد که مدل های آیفون 14 پرو نسبت به آیفون 13 پرو با ارتقاهای مناسب و قابل توجهی مواجه شده اند. اپل احتمالاً پیش از عرضه این گوشی ها عملکرد ضعیف دوربین در نور کم را برطرف می کند و حتی شاید چند سورپرایز را نیز برای آنها در نظر داشته باشد! با این حال تشبیه در دست نگه داشتن آیفون 14 به «آجر» توسط این افشاگر کمی عجیب به نظر می رسد! آیا گوشی های پرچم دار جدید اپل وزن زیادی دارند؟ یا در دست نگه داشتن آنها بیش از اندازه دشوار است؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم که سایر افشاگران و کسانی که شانس کار کردن با این گوشی ها را به دست می آورند چه نظری در این رابطه خواهند داشت! شخص دیگری عنوان کرده است که بریدگی قرص مانند بالای صفحه نمایش چیز جدیدی به آیفون 14 پرو اضافه نکرده و این گوشی «مثل همیشه» ضخیم و سنگین بوده است!

منبع: notebookcheck.net