Google Duo یک سرویس تماس تصویری فوق العاده کارآمد است که بر روی دستگاه های زیادی قابل اجرا است. این سرویس به دلیل سهولت و انعطاف بالا در استفاده به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کرده و امکان تماس به هر دو صورت صوتی و ویدئویی را در اختیار شما می گذارد. ترفندهای متعددی برای استفاده از Google Duo وجود دارد، اما یکی از کاربردی ترین آنها قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش (screen sharing) است. این ویژگی مزایای زیادی دارد: به عنوان مثال می توانید از این طریق به دوستتان که به یک مشکل در استفاده از گوشی موبایل خود برخورده کمک کنید یا ویدئوهایی فان و جذاب برای اعضای خانواده تان به نمایش بگذارید. به همین دلیل فرا گرفتن نحوه به اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo می تواند در تماس ویدئویی بعدی شما از طریق این اپلیکیشن کارایی بالایی داشته باشد! پس با ما همراه باشید.

آموزش به اشتراک گذاری صفحه نمایش گوشی در تماس ویدئویی Google Duo

چگونه صفحه نمایش موبایل خود را در تماس ویدئویی Google Duo به اشتراک بگذاریم؟

در حال حاضر این قابلیت فقط برای دستگاه های اندرویدی امکان پذیر است. اما فرقی نمی کند که فردی که با او تماس ویدئویی گرفته اید از چه دستگاهی استفاده می کند. در هر حالت آن شخص قادر به مشاهده صفحه نمایش گوشی شما خواهد بود. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

1- اپلیکیشن Google Duo را بر روی گوشی خود باز کنید.
2- مخاطبی را که می خواهید با او تماس ویدئویی برقرار کنید، انتخاب کرده و تماس را آغاز نمایید.
3- بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا گزینه های کنترلی نمایش داده شوند.
4- آیکون effects را که به شکل سه ستاره است انتخاب کنید. همچنین می توانید بر روی دکمه more که به شکل سه نقطه است ضربه بزنید.
5- بر روی گزینه Screen share ضربه بزنید.
6- پیامی بر روی صفحه به شما نشان داده می شود. گزینه START NOW را انتخاب کنید.

چگونه صفحه نمایش موبایل خود را در تماس ویدئویی Google Duo به اشتراک بگذاریم؟

پس از اینکه صفحه نمایش گوشی شما از طریق تماس Google Duo به اشتراک گذاشته شد، شما می توانید همانند حالت عادیِ استفاده از گوشی، با دستگاه خود کار کنید و محتوای مورد نظر خود را به فردی که با آن تماس گرفته اید، نشان دهید. این نکته را مد نظر داشته باشید که در این حالت دیگر تصویر شخصی را که با او تماس گرفته اید، نمی توانید مشاهده کنید. در این حالت هر آنچه را که شما بر روی صفحه نمایش موبایلتان می بینید، آن شخص هم می تواند ببیند!

سرویس Google Duo امکانات متعددی از یک تماس ویدئویی ساده و پایه ای گرفته تا تماس های گروهی با افکت های و فیلترهای مختلف را در اختیار شما می گذارد. این سرویس بر روی طیف وسیعی از دستگاه ها (از گوشی های اندرویدی پایین رده و ارزان قیمت تا کروم بوک های رده بالا) قابل اجرا است. این موضوع به دلیل این است که Google Duo حتی با ضعیف ترین و کند ترین سرویس های اینترنتی نیز کار می کند و دغدغه ای بابت این موضوع نخواهید داشت.

منبع: androidcentral