Canon را می توان یکی از شرکت های تولید کننده انواع مختلف اسکنر در اندازه و قابلیت های مختلف محسوب کرد. این شرکت نخستین فعالیت های خود را در سال 1973 میلادی شروع کرده و اولین دفتر خود را نیز در شهر توکیو ژاپن تاسیس کرده بود! کانن هم اکنون مشغول تولید انواع مختلف ماشین های اداری همچون پرینتر، فکس، اسکنر، دستگاه کپی، دوربین، تلفن و ... است! در این مقاله قصد بررسی یکی از اسکنرهای این شرکت که با عنوان اسکنر اسناد Formula DR-C225 و به منظور استفاده در محیط های اداری ساخته شده است را داریم. این مدل از بهترین اسکنرهای موجود در بازار است و با توجه به قابلیت ها و ویژگی های متعدد همچون قابلیت اسکن اسناد با رزولوشن 600 dpi (با سرعتی برابر با 50 برگ در دقیقه)، تشخیص خودکار سایز سند، سایه و تصحیح خودکار کج بودن اسناد، قابلیت اسکن 1500 برگه (در روز)، قابلیت ذخیره اطلاعات در فضای ابری و ... می تواند کاربران را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر اسکنر اسناد Formula DR-C225 کانن خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

اسکنر اسناد Canon Formula DR-C225، مناسب ترین گزینه برای محیط های اداری!

طراحی و ساخت اسکنر اسناد کانن Canon Formula DR-C225!

شرکت Canon در طراحی اسکنر اسناد Formula DR-C225 از ابعادی برابر با 300x221x155 میلی متر و وزن 2.7 کیلوگرم استفاده کرده است. ابعاد جمع و جور این اسکنر اداری کانن فضای ناچیزی از میز شما اشغال کرده و وزن مناسب نیز قابلیت جابجایی راحت و آسان را برای شما به ارمغان خواهد آورد! بدنه مقاوم نیز از ویژگی هایی است که شرکت کانن در ساخت این مدل از اسکنر مورد استفاده قرار داده است. مواد اولیه مرغوبی که در ساخت اسکنر اسناد Formula DR-C225 استفاده شده باعث می شود تا دستگاه نسبت به ضربه های وارده و یا حتی سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! در ضمن این مدل اسکنر از 2 رنگ مشکی و نقره ای برخوردار بوده و می تواند زیبایی میز شما را تا چندین برابر بیشتر کند! در قسمت جلویی این دستگاه شاهد هک برند شرکت کانن و مدل اسکنر هستیم و در قسمت میانی سمت چپ نیز از کلید روشن / خاموش نیز استفاده کرده است. لازم به ذکر است که اسکنر اسناد Formula DR-C225 با توجه به برخورداری از سیستم اسکن عمودی J-Path می توان گفت که نسبت به مدل های دیگر که از این قابلیت بهره نمی برند فضای کم تری را اشغال خواهد کرد!

طراحی و ساخت اسکنر اسناد کانن Canon Formula DR-C225!

اسکنر اسناد کانن مدل Formula DR-C225 با قابلیت اسکن هوشمند و تغذیه خودکار ADF

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت کانن در ساخت اسکنر اسناد Formula DR-C225 مورد استفاده قرار داده است می توان به سرعت اسکن اسناد رنگی تا 25 ppm اشاره کرد. با توجه به این ویژگی می توان گفت که این مدل از اسکنر شرکت کانن قادر است به طور متوسط در هر دقیقه تا 50 تصویر دو رو را بدون کوچک ترین چالشی اسکن کند! قابلیت Ultrasonic و یا همان سیستم تشخیص اسناد چندتایی از دیگر ویژگی های مهم این مدل اسکنر محسوب می شود. اسکنر اسناد Formula DR-C225 کانن با توجه به بهره مندی از این قابلیت قادر است به کاربر این امکان را بدهد تا در مواقعی که هنگام قرار دادن کاغذ با حجم زیاد در ورودی اسکنر، بدون نگرانی بابت اسکن شدن همزمان 2 یا چند کاغذ اقدام به اسکن کردن در حجم بالا کنند! شرکت کانن به منظور بالا بردن میزان سرعت اسکن نیز از تغذیه اتوماتیک ADF در ساخت اسکنر اسناد Formula DR-C225 استفاده کرده است. تغذیه اتوماتیک ADF این قابلیت را به کاربر می دهد تا برای اسکن کردن در سرعت بالا نیز روی این اسکنر حساب کند! این قابلیت مخصوص محیط هایی است که در طول روز قصد اسکن با حجم و سرعت بالا را دارند بوده و به همین دلیل می تواند بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که به دنبال یک اسکنر پرسرعت هستند!

اسکنر اسناد کانن مدل Formula DR-C225 با قابلیت اسکن هوشمند و تغذیه خودکار ADF

امکانات و قابلیت های فراوان اسکنر اسناد Formula DR-C225 کانن تمام شدنی نبوده و به همین دلیل تبدیل به یکی از محبوب ترین اسکنرهای تولیدی شرکت کانن شده است. از دیگر ویژگی های این مدل اسکنر می توان به آسان کردن فرآیند اسکن برای کاربر اشاره کرد! این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام انجام فعالیت با هیچ چالشی و مشکلی روبرو نشود! در ضمن شرکت Canon برای کاربرانی که قصد راه اندازی و استفاده از اسکنر در کم ترین زمان ممکن و استفاده در بهترین حالت ممکن را دارند از قابلیت Capture On Touch استفاده کرده است. این قابلیت قادر است علاوه بر ارائه راحت ترین اسکن و امکان ویرایش، ارسال و تبدیل اسناد به فرمت های مختلف (TFIF, PNG, PDF, JPEG, BMP, POWER POINT) به طور اتوماتیک بهترین حالت تنظیمات را بر حسب محتوای اسناد به وجود بیاورد! از ویژگی های نوآورانه دیگری که شرکت کانن در اسکنر اسناد Formula DR-C225 مورد استفاده قرار داده است نیز می توان به قرار گیری اسناد به صورت Face UP و یا همان رو به بالا اشاره کرد. این ویژگی به منظور ذخیره زمان برای کاربر اضافه شده و با توجه به پشتیبانی از کاغذهایی با اندازه های مختلف و وارد شدن آن ها از هر جهتی می تواند از زمان گذاشتن کاربر برای مرتب سازی کاغذها جلوگیری کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت کانن به منظور افزایش بهره وری، این مدل از اسکنر خود را سازگار با انواع نرم افزارها طراحی کرده و جهت ذخیره اسکن های خود از قابلیت ذخیره اطلاعات در انواع فضای ابری همچون Sugar Sync، Dropbox، Google Drive و ... بهره برده است!

منبع: techgearlab