Fitbit Inspire 2 و Fitbit Charge 4 دو تا از بهترین و محبوب ترین ردیاب های ورزشی سال 2021 هستند که توسط یک شرکت ساخته شده اند و شباهت هایی زیادی با هم دارند. در واقع این دو گجت پوشیدنی بیشتر شبیه به هم هستند تا متفاوت، بنابراین تصمیم گیری و انتخاب یکی از آن ها کار سختی نیست. البته چند تفاوت بین این دو ساعت وجود دارد که می تواند عامل تعیین کننده آن ها باشد. اگر دوست دارید  GPS داخلی برای ردیابی مسیر و همچنین برخی از ویژگی ‌های اضافی را داشته باشید، Fitbit Charge 4 را بخرید. اما اگر موارد ضروری مانند ردیابی فعالیت، نظارت بر ضربان قلب و ردیابی خواب را ترجیح می دهید، می توانید Fitbit Inspire 2 را انتخاب کنید.

مقایسه Fitbit Inspire 2 و Fitbit Charge 4: دو ساعت هوشمند با شباهت های بسیار زیاد

با Fitbit Charge 4 از تجربه ردیابی بهتری لذت ببرید

با اینکه ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 6 در راه است اما ساعت هوشمند Fitbit Charge 4 هنوز هم یکی از بهترین ردیاب های شرکت فیت است. اما بیایید این ساعت را بهتر بشناسیم. در واقع این ساعت شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد و فرم مستطیلی آن شبیه به Charge 3 است. اما این بار بدنه ای پلاستیکی و در کل طراحی سبک تری ارائه می دهد. ضمن این که این ساعت از همان صفحه لمسی OLED و بندهای قابل تعویض بهره می برد.

بزرگترین جهشی که Fitbit با Charge 4 انجام داد، ارائه GPS داخلی است. به لطف این قابلیت، وقتی برای دویدن یا پیاده روی به خارج از منزل می روید، دیگر لازم نیست گوشی خود را همراه داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های استاندارد جدید که باعث می شود گوشی خود را به راحتی کنار بگذارید Fitbit Pay است که در مقایسه با Charge 3 ارتقاء بسیار شیرینی محسوب می شود.

Charge 4 هم مانند مدل قبلی به ردیابی خواب مجهز شده است. و خبر خوب این است که این شرکت در بروزرسانی نرم ‌افزاری اخیر خود، ویژگی «بیداری هوشمند» را نیز اضافه کرده که طبق یادگیری ماشینی، شما را در هر روز صبح و پس از یک خواب بهینه بیدار می کند. همچنین به شما امکان می دهد به ویژگی Sleep Score دسترسی داشته باشید، تا بینش عمیق تری در مورد کیفیت خواب داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های تناسب اندام جدید در هر دو ردیاب، Active Zone Minutes است که از سنسور ضربان قلب برای تعیین اینکه چه زمانی به ناحیه ضربان قلب مدنظر خود رسیده اید، استفاده می کند. هنگامی که یک تمرین بهینه انجام می دهید، بر اساس نواحی چربی سوزی، کاردیو و ضربان قلب خود اعتبار کسب خواهید کرد. این ویژگی جدید به گونه ای طراحی شده است که جزئیات بیشتری را همراه با امتیاز شخصی برای کار در اختیار شما قرار دهد. ضمن اینکه ناحیه ضربان قلب شخصی شما بر اساس سن و سطح تناسب اندام شما می باشد.

با Fitbit Charge 4 از تجربه ردیابی بهتری لذت ببرید

گفتنی است که Fitbit مجموعه اصلی ویژگی ‌هایی را که کاربران در طول سال ‌ها با آن آشنا شده و دوست داشته ‌اند، حفظ کرده است. که از میان آن ها می توان به ردیابی خودکار فعالیت با SmartTrack، سطح تناسب اندام قلبی و امتیاز، یادآوری برای حرکت، ردیابی سلامت زنان، و امکان ثبت وزن همراه با مصرف غذا و آب اشاره کرد.

Fitbit Inspire 2 برای کسانی طراحی شده است که سادگی را ترجیح می دهند!

اولین چیزی که در مورد Fitbit Inspire 2 متوجه آن خواهید شد این است که شباهت زیادی به مدل های قبل از خود دارد. این شرکت می گوید که قاب پلاستیکی ردیاب ساده شده است. اما باید بگوییم که دکمه کناری قدیمی این ساعت هم بالاخره حذف شده است! و بجای آن یک دکمه خازنی با کاربری آسان تعبیه شده است. همچنین این ساعت عمر باتری بیشتری خواهد داشت و بسته به استفاده باید تا 10 روز دوام بیاورد.

در مورد طراحی نیز باید بگوییم که Fitbit Inspire 2 در سه رنگ شامل سفید، صورتی و مشکی عرضه می شود.

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، مدل های قبلی Fitbit Inspire در یک نسخه ضربان قلب و یک نسخه استاندارد موجود بودند. این ردیاب تنها در یک مدل موجود است و نظارت بر ضربان قلب یک ویژگی استاندارد است. با خرید Fitbit Inspire 2، یک سال آزمایشی رایگان Fitbit Premium دریافت خواهید کرد. شما به اطلاعات بینش پیشرفته و تمرینات راهنمایی دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می کند ضربان قلب خود را بالا ببرید تا بتوانید تمرینات خود را به حداکثر برسانید و بیشترین بهره را از ساعت خود ببرید.

Fitbit Inspire 2 برای کسانی طراحی شده است که سادگی را ترجیح می دهند!

درست مثل Fitbit Charge 4، ساعت Fitbit Inspire 2 هم ویژگی های آشنایی را در اختیار شما قرار می دهد که در گذشته از آن ها لذت می بردید. اما فاقد GPS داخلی است. این بدان معناست که در هنگام ورزش برای ردیابی مسیر، باید تلفن خود را نیز همراه داشته باشید. همچنین گفتنی است که این ساعت ارتفاع سنج ندارد، و بنابراین طبقات بالا رفته را ردیابی نخواهد کرد.

منبع: androidcentral