شما می توانید از طریق مرورگر جدید Edge، بر روی کنسول های Xbox Series X|S به مجموعه آفیس دسترسی داشته باشید. برخی از کاربران این سؤال را مطرح کرده اند که دسترسی به مجموعه آفیس بر روی کنسول های Xbox Series X یا Xbox Series S اصولاً چه فایده ای دارد و چه امکاناتی را ایجاد می کند؟ البته نمی توان به این سؤال جواب دقیقی دارد! اما به هر حال «چرا که نه؟»! حالا که این امکان وجود ندارد بد نیست تا با آن آشنا شوید. شاید جایی به کارتان بیاید!

بله، شما می توانید از آفیس با ماوس و کیبورد بر روی کنسول های Xbox Series X|S استفاده کنید!

در آپدیت ماه سپتامبر ایکس باکس، مرورگر جدید Microsoft Edge به آن اضافه شده که از براساس هسته کرومیوم عمل می کند. این مرورگر به طور کامل از انواع ماوس و کیبورد پشتیبانی می کند و این ویژگی امکانات متنوعی را در اختیار کاربران تیزهوش قرار می دهد! به این ترتیب شما می توانید با استفاده از یکی از کیبوردهای سازگار با کنسول های ایکس باکس Series X|S به تایپ مطلب بر روی کنسول بپردازید!

این مرورگر همچنین به شما اجازه می دهد تا بر روی کنسول به جستجو در میان وب سایت های اینترنتی پرداخته و راهنمای انجام بازی ها را مطالعه کنید. همچنین می توانید ویدئوهای مربوط به بازی مورد علاقه تان را پلی کرده و مراحل سخت را با کمک آنها بگذرانید. علاوه بر این، شما می توانید به وب سایت Office.com بروید! درست است که پیش از این نیز اپلیکیشن های تحت وب بر روی ایکس باکس قابل اجرا بود، اما تا پیش از ارائه نسخه جدید مرورگر Edge نمی توانستید با ماوس و کیبورد با آنها کار کنید. اکنون این امکان در اختیار شما است. شما می توانید با استفاده از کنترلر ایکس باکس بین صفحات آفیس و پنجره های چت خود جابجا شوید. شاید کمی غیرمعمول و عجیب به نظر برسد، اما می توانید تکالیف مدرسه خود را نیز از همین طریق درون آفیس بر روی دستگاه کنسول بازی انجام دهید و اسلایدهای پاورپوینت آماده کنید! این ویژگی همچنین امکان ایجاد فایل های اکسل با تمامی امکانات را به شما می دهد و می توانید به ایجاد جدول، نمودار و چارت اقدام کنید.

ما مطمئن نیستیم که چه تعداد از کاربران ایکس باکس از آن برای کار با آفیس استفاده خواهند کرد. با این وجود نحوه استفاده از این قابلیت را به شما آموزش می دهیم. شاید مایکروسافت قصد داشته باشد تا در آینده از این ویژگی برای مقاصد خاصی استفاده کند. برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است تا کنسول ایکس باکس خود را آپدیت کنید؛ مرورگر مایکروسافت Edge را باز کنید و به سایت Office.com بروید. به همین سادگی!

اما چگونه ایکس باکس خود را آپدیت کنیم؟ برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- دکمه Xbox را فشار دهید.

2- گزینه Profile & system را انتخاب کنید.

3- گزینه Settings را انتخاب کنید.

4- گزینه Updates را انتخاب کنید.

5- گزینه Console update available را انتخاب کنید.

منبع: windowscentral