داشتن یک خانه هوشمند مزایای بسیاری برای شما دارد. چه کسی بدش می آید با تاریک شدن هوا لامپ های خانه خود به خود روشن شوند یا دمای خانه متناسب با سرد و گرم بودن هوای بیرون به صورت اتوماتیک تنظیم شود؟! داشتن خانه هوشمند باعث می شود تا در روزهای پرمشغله زندگی مان، وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهایی که دوست داریم داشته باشیم و دیگر درگیر کار کردن با لوازم منزل نباشیم!

برای کنترل کردن خانه هوشمند باید از اپ گوشی خود یا یک اسپیکر هوشمند استفاده کنید. اما گاهی ممکن است که بنا به هر دلیلی گوشی در دسترس شما نباشد یا اسپیکر هوشمندتان مشکل پیدا کرده باشد. در این شرایط گوگل به شما این امکان را داده است تا از ساعت هوشمند پیکسل واچ برای این منظور استفاده کنید. اما چگونه کنترل خانه هوشمند بر روی پیکسل واچ از طریق امکانات اپلیکیشن Google Home ممکن است؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ داده ایم! با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از Google Home بر روی ساعت هوشمند پیکسل واچ

چگونه از Google Home بر روی پیکسل واچ استفاده کنیم؟

پیکسل واچ اولین ساعت هوشمند ساخت گوگل است که به تازگی عرضه شده و توانسته خیلی زود جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی دنیا تثبیت کند. علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، این ساعت هوشمند یک سری امکانات نرم افزاری جدید را به دنیای گجت های پوشیدنی آورده است! یکی از این امکانات، Google Home است که امکان کنترل خانه هوشمند را از روی مچ دستتان را به شما می دهد! جالب اینجاست که این اپلیکیشن فقط به پیکسل واچ منحصر نیست و سایر ساعت های مجهز به آخرین نسخه Wear OS می توانند آن را دریافت کنند! بیایید با نحوه عملکرد گوگل هوم بر روی پیکسل واچ آشنا شویم.

1- اگر برای اولین بار است که قصد استفاده از گوگل هوم را دارید، باید آن را از پلی استور دانلود کرده و بر روی پیکسل واچ یا گوشی هوشمند خود نصب نمایید.

2- زمانی که اپلیکیشن نصب شد، تاچ لمسی ساعت هوشمند خود را فشار دهید تا به لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی ساعت دسترسی پیدا کنید.

3- به سمت پایین لیست اسکرول کرده و بر روی اپلیکیشن Home ضربه بزنید.

چگونه از Google Home بر روی پیکسل واچ استفاده کنیم؟

4- در اینجا اتاق های خانه هوشمند خود را مشاهده می کنید. اتاقی را که دستگاه (یا دستگاه های) مورد نظر شما جهت اعمال تغییرات در آن قرار دارد، انتخاب نمایید.

5- بر روی دستگاه یا دستگاه هایی که می خواهید آنها را کنترل کنید، ضربه بزنید.

به همین سادگی می توانید دستگاه های خانه هوشمند خود را کنترل کنید. زمانی که یک اتاق را در اپلیکیشن Home بر روی پیکسل واچ انتخاب می کنید، گروه بندی دستگاه های موجود در اتاق (مثلاً گروه لامپ ها) نمایش داده می شوند و شما می توانید تغییرات دلخواهتان را بر روی آنها اعمال کنید. اگر می خواهید یک لامپ خاص را کنترل کنید، شما باید گروه لامپ ها را انتخاب کرده و سپس با اسکرول کردن در آن، لامپ مورد نظر خودتان را پیدا کنید. این روش برای تمامی دستگاه های خانه هوشمند شما کاربرد دارد.

چگونه از Google Home بر روی پیکسل واچ استفاده کنیم؟

مسلماً استفاده از اسپیکرهای هوشمند سازگار با گوگل اسیستنت برای کنترل خانه هوشمند با فرمان های صوتی جذابیت و کاربرد بالایی دارد؛ اما در برخی شرایط دسترسی به اسپیکر هوشمند و گوشی امکان پذیر نیست. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید این است که مچ دستتان را بالا بیاورید و تنها با چند تپ ساده در اپلیکیشن Google Home بر روی پیکسل واچ، به تمامی دستگاه های خانه هوشمند خود دسترسی پیدا کنید!

منبع: androidcentral