کاربران اندروید و ویندوز می توانند خوشحال باشند! به زودی این کاربران هم می توانند همانند صاحبان گوشی آیفون به یک تماس FaceTime ملحق شوند! اپل این خبر را به تازگی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود WWDC اعلام کرده است. همچنین در این کنفرانس اپل از آپدیت جدید سیستم عامل های iOS 15، iPadOS و MacOS هم رونمایی کرده است.

دیگر نیازی به آیفون برای استفاده از FaceTime ندارید! چگونه با این سرویس بر روی اندروید یا ویندوز کار کنیم؟

اپلیکیشن FaceTime در آپدیت جدید iOS 15 ویژگی های جدید متعددی دریافت کرده و از لحاظ عملکرد بیش از گذشته به Zoom و Microsoft Teams شبیه شده است. طراحی متفاوت کادرهای تماس و امکان زمان بندی تماس از جمله این ویژگی ها هستند. همچنین این اپلیکیشن در سیستم عامل جدید از صدای فضایی (Spatial Audio) پشتیبانی می کند که بهترین کیفیت صدا طی یک تماس را به ارمغان می آورد. اما شاید هیجان انگیزترین ویژگی جدید FaceTime باز شدن دسترسی سایر پلتفرم ها (به جز اپل) برای استفاده از آن از طریق مرورگر وب است.

سیستم عامل iOS 15 به صورت عمومی در فصل پاییز 2021 برای استفاده کاربران آیفون در دسترس قرار خواهد گرفت. هم اکنون نسخه بتای دولوپر این سیستم عامل برای استفاده توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های iOS ارائه شده و قابل دانلود است. با دانلود و نصب این آپدیت، می توانید از ویژگی های جدید و کاربردی آن در رابطه با استفاده از اپلیکیشن FaceTime استفاده کنید.

چگونه از طریق یک دستگاه اندرویدی یا ویندوزی به تماس FaceTime ملحق شویم؟

چگونه از طریق یک دستگاه اندرویدی یا ویندوزی به تماس FaceTime ملحق شویم؟

اگر شما از کاربران یک دستگاه اندرویدی یا کامپیوترهای ویندوزی هستید و یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما از کاربران آیفون است، می تواند شما را از طریق یک لینک به اپلیکیشن FaceTime دعوت کند. این لینک می تواند از طریق SMS، ایمیل یا پیام واتس اپ برای شما ارسال شود. پس از کلیک بر روی این لینک، صفحه ای بر روی مرورگر وب پیش فرض سیستم شما باز می شود و شما به تماس FaceTime ملحق می شوید. به همین سادگی!

یک نکته در این رابطه:

برای ایجاد زمان بندی یا آغاز یک تماس در FaceTime شما باید از یک دستگاه و حساب کاربری Apple استفاده کنید. در واقع کاربران اندروید و ویندوز قادر به زمان بندی و آغاز تماس نخواهند بود و تنها می توانند به روشی که توضیح داده شد به یک تماس FaceTime ملحق شوند. کاربران دستگاه های اپل به سادگی قادر به ایجاد لینک دعوت به تماس فیس تایم خواهند بود و کاربران سایر پلتفرم ها بدون نیاز به داشتن حساب کاربری Apple می توانند از این لینک برای ملحق شدن به تماس استفاده کنند. توجه داشته باشید که کاربران دستگاه های اندرویدی و ویندوزی فقط بعد از تأیید صاحب گوشی آیفون (کسی که لینک را ایجاد کرده) می توانند به تماس جوین شوند. اپل در کنفرانس WWDC 2021 اعلام کرده است که تماس های فیس تایم حتی از طریق وب از متد رمزنگاری نقطه به نقطه بهره می برند و به طور کاملاً ایمن انجام خواهند شد.

منبع: cnet