گوگل اپلیکیشن چت ویدئویی خود را به یک قابلیت جدید مجهز کرده است. اکنون کاربران اپلیکیشن Google Meet می توانند جلسات تصویری خود را به صورت زنده بر روی یوتیوب استریم کنند.

کاربران Google Meet اکنون می توانند جلسات خود را به صورت زنده بر روی یوتیوب استریم کنند

روزهای اخیر روزهای شلوغی برای Google Meet بوده است. همین چند وقت پیش بود که گوگل یک ویژگی جدید برای شرکت در نظرسنجی ها به صورت ناشناس در اختیار کاربران این سرویس قرار داده بود و همچنین این شرکت با اعلام ادغام اپلیکیشن های ویدئو چت Google Meet و Google Duo بر سر زبان ها افتاد. اکنون این غول دنیای جستجو، قصد معرفی یک ویژگی جدید دیگر را دارد که تعامل بیشتری را با اپلیکیشن Meet برقرار می کند. این اپلیکیشن که پیش از این صرفاً به عنوان یک پلتفرم کنفرانس ویدئویی شناخته می شد، اکنون می تواند به عنوان یک ابزار کاربردی برای استریم نیز مورد استفاده قرار گیرد. گوگل همواره قابلیت های جدیدی را در آپدیت های Google Meet معرفی می کند اما در این آپدیت جدید کاربران این انتخاب را دارند تا برای اولین بار جلسات خود را به صورت لایو استریم بر روی یوتیوب به اشتراک بگذارند که این موضوع می تواند برای آنها بسیار جذاب باشد.

کاربران Google Meet اکنون می توانند جلسات خود را به صورت زنده بر روی یوتیوب استریم کنند

مطابق با مطلبی که گوگل به صورت رسمی منتشر کرده، ادمین یک جلسه ویدئویی می تواند با مراجعه به پنل Activities و انتخاب گزینه “Live Streaming”، جلسه در حال برگزاری در محیط Meet را به صورت زنده بر روی یوتیوب به نمایش درآورد. ادمین می تواند پیش از آغاز استریم جلسه، کانال یوتیوب مورد نظر خود را برای این منظور انتخاب نمایید.

گوگل در این رابطه چنین توضیح داده است: «قابلیت لایو استریم به خصوص برای مواقعی که قصد دارید تا در یک جلسه یک سری اطلاعات را به افرادی که عضو شرکت یا سازمان شما نیستند ارائه دهید، کاربرد بالایی دارد. در این حالت می توانید به این افراد این امکان را بدهید تا ویدئو را pause یا replay کنند یا حتی آن را برای استفاده های بعدی ذخیره نمایند».

لازم به ذکر است که برای بهره بردن از این قابلیت باید یک فرآیند تأیید کانال در یوتیوب طی شود. گوگل در ابتدا به کاربران هشداری می دهد تا از این موضوع مطلع باشند که پیش از اینکه بتوانند از طریق Google Meet جلسات خود را استریم کنند، باید کانال یوتیوب آنها برای این منظور تأیید شود.

کاربران Google Meet اکنون می توانند جلسات خود را به صورت زنده بر روی یوتیوب استریم کنند

در صفحه Help مربوط به این قابلیت، گوگل توضیح داده است که وقتی اکانت مدیریت میزبان فعال باشد، فقط خود میزبان و میزبان های مشترک (در صورت وجود) می توانند پخش زنده جلسه را آغاز کنند. اگر این گزینه غیر فعال باشد هر کسی که در جلسه حاضر است می تواند لایو استریم را شروع کند. گوگل گزینه حفظ حریم شخصی را نیز در اختیار کاربران قرار داده تا با اطمینان بیشتری از این قابلیت استفاده کنند.

به نظر می رسد که قابلیتی مانند استریم زنده یک جلسه، راه دیگری است که گوگل از طریق آن به دنبال تنوع بخشیدن به Meet و متمایز کردن آن از سایر پلتفرم های کنفرانس ویدئویی است. این ویژگی به صورت تدریجی و در چند مرحله در دسترس قرار می گیرد. گوگل ابتدا قصد دارد این ویژگی را برای برخی دومین های انتخابی فعال کند و پس از آن طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده، ظرف مدت 15 روز آن را برای استفاده تمامی دومین ها ارائه می دهد.

منبع: androidcentral