همانطور که می دانید مایکروسافت امسال به دومین مرورگر پر استفاده در کامپیوتر های رومیزی تبدیل شد. اما مطابق اخبار جدید ممکن است در آینده ای نه چندان دور، کاربران مرورگر Microsoft Edge بتوانند عکس های مورد نظرشان را به طور مستقیم درون محیط این مرورگر ادیت کنند. برای این منظور تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، این است که بر روی عکس دلخواهشان کلیک راست کنند!

به زودی می توانید عکس های مورد نظرتان را به طور مستقیم در مرورگر مایکروسافت Edge ادیت کنید!

در حال حاضر این ویژگی در مرحله تست قرار دارد و در آخرین نسخه از مرورگر Microsoft Edge Canary در دسترس قرار گرفته است. یکی از کاربران وب سایت ردیت به تازگی تجربه خود از کار با این قابلیت را به اشتراک گذاشته است. در اسکرین شاتی که این کاربر منتشر کرده، نحوه باز شدن یک ادیتور داخلی در محیط مرورگر نمایش داده شده است. کاربر از طریق این ادیتور قادر بوده تا تصاویر موجود در وب سایت را پیش از ذخیره کردن آنها بر روی کامپیوتر خود، به صورت آنلاین ویرایش کند.

با عرضه نسخه نهایی این ویژگی، زمانی که بر روی یک عکس کلیک راست کرده و سپس ماوس خود را بر روی گزینه Save image ببرید، یک گزینه جدید به نام Edit image مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این گزینه، ادیتوری که در بالا به آن اشاره کردیم در مرورگر Edge نمایش داده می شود و می توانید عکس های خود را ویرایش کنید.

به زودی می توانید عکس های مورد نظرتان را به طور مستقیم در مرورگر مایکروسافت Edge ادیت کنید!

این ادیتور شباهت فوق العاده زیادی به اپلیکیشن استاندارد Photos دارد که در سیستم عامل های ویندوز 10 و ویندوز 11 قابل استفاده است. در این ادیتور شما امکانات متعددی در اختیار خواهید داشت که از میان آنها می توان به امکان کراپ کردن، تنظیم محل قرارگیری عکس، اضافه کردن فیلتر و مارک آپ کردن اشاره کرد. همچنین ابزارهای کاربردی برای تنظیم میزان روشنایی عکس و تغییر زاویه نورپردازی آن در اختیار خواهید داشت.

وب سایت Neowin این نکته را هم اضافه کرده است که با وجود اینکه این قابلیت در آپدیت جدید مرورگر مایکروسافت Edge Canary در دسترس قرار گرفته، اما ممکن است در حال حاضر درست عمل نکند. چرا که مایکروسافت اعلام کرده که در حال تست این قابلیت است و قطعاً نسخه فعلی باگ هایی خواهد داشت. با این وجود اگر می خواهد تا امکان ادیت عکس در داخل مرورگر Edge را امتحان کنید، باید آپدیت جدید مرورگر Microsoft Edge Canary را بر روی سیستم خود نصب نمایید.

به زودی می توانید عکس های مورد نظرتان را به طور مستقیم در مرورگر مایکروسافت Edge ادیت کنید!

ادیتور عکس یکی دیگر از ویژگی های جدیدی است که مایکروسافت قصد اضافه کردن آنها را به مرورگر Edge دارد. از دیگر ویژگی های جدید این مرورگر می توان به منوی بازی ها، یک ماشین حساب داخلی، قابلیت تبدیل واحد و تست سرعت اینترنت اشاره کرد. دسترسی به این قابلیت ها در محیط مرورگر می تواند به کاهش بار کاری منابع سخت افزاری کامپیوتر (مانند حافظه رم) و بهینه تر شدن مصرف انرژی آن کمک کند. به این ترتیب برای ادیت عکس، نیازی به باز کردن نرم افزارهای سنگینی مانند فوتوشاپ نخواهید داشت و می توانید این کار را در همان مرورگر خود انجام دهید! هنوز تاریخ دقیق اضافه شدن ادیتور عکس به نسخه نهایی مرورگر مایکروسافت Edge اعلام نشده است. لازم به ذکر است که شما میتوانید برای اطلاع از ویژگی های جدید Microsoft Edge به بخش مقالات وی سایت ایده برتر مراجعه کرده و مقالاتی مانند قابلیت ذخیره کردن اتوماتیک پسورد در مرورگر Edge در حال طی کردن تست های نهایی است را به آن اضافه کنید.

منبع: digitaltrends