نسخه iOS اپلیکیشن Google Photos به زودی آپدیت می شود و ویژگی های کاربردی به منظور ادیت حرفه ای عکس و ویدئو به آن اضافه خواهد شد. این موضوع در تاریخ 7 ژوئن 2021 (17 خرداد 1400) بر روی وب سایت رسمی گوگل اعلام شده است.

این آپدیت جدید ویژگی هایی را به نسخه iOS اپلیکیشن Google Photos اضافه می کند که پیش از این در نسخه اندرویدی آن موجود بود. این آپدیت ابزارهایی کاربردی مبتنی بر تکنولوژی ماشین لرنینگ را به اپلیکیشن اضافه می کند که از قابلیت ارائه پیشنهاد به صورت خودکار برای ادیت عکس برخوردارند. گوگل اعلام کرده است که به زودی پیشنهادهای بیشتری را به نسخه iOS اپلیکیشن Photos اضافه خواهد کرد و کاربران می توانند انواع مختلف عکس را بر مبنای این پیشنهادها ویرایش کنند.

نسخه iOS اپلیکیشن Google Photos به ویژگی ادیت حرفه ای عکس و ویدئو مجهز شده است

اپلیکیشن Google Photos بر روی iOS به زودی یک ادیتور ویدئوی جدید نیز دریافت خواهد کرد. این ادیتور مجموعه از امکانات کاربردی برای اضافه کردن جلوه های بصری، پایدارسازی، کراپ کردن و تنظیم مشخصات مختلفی مانند کنتراست، میزان روشنایی و موارد دیگر را در اختیار کاربران گوشی آیفون قرار خواهد داد.

اعلام خبر آپدیت اپلیکیشن Photos توسط گوگل با برگزاری کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل WWDC هم زمان شده است. در این کنفرانس اپل اولین پیش نمایش از سیستم عامل iOS 15 را معرفی کرده است. در نسخه جدید سیستم عامل محبوب گوشی های آیفون امکانات جدیدی مانند Live Text و ارتقای ویژگی های بخش Memories به منظور نمایش سینمایی عکس های ذخیره شده در گوشی ارائه شده است. البته این ویژگی ها بی شباهت به امکانات موجود در اپلیکیشن Google Photos نیستند و به نظر می رسد که اپل در طراحی آنها از این اپلیکیشن گوگل الهام گرفته است.

آپدیت جدید اپلیکیشن Google Photos هم اکنون آماده استفاده است و کاربران iOS باید منتظر ارائه آن برای نصب بر روی گوشی آیفون خود باشند. در نسخه اندرویدی این اپلیکیشن، کاربران برای استفاده از برخی از ویژگی های ادیتینگ باید در سرویس Google One هم اکانت ایجاد می کردند. به احتمال بسیار زیاد این موضوع در نسخه iOS هم وجود خواهد داشت. پس اگر شما هم صاحب یک گوشی آیفون هستید و می خواهید تا از آپدیت جدید گوگل فوتوز بر روی گوشی موبایل خود بهره مند شوید، بهتر است تا سریع تر به ایجاد اکانت در سرویس Google One اقدام نمایید.

اپلیکیشن Google Photos سرویس رایگان به اشتراک گذاری عکس گوگل است که فضایی نامحدود برای ذخیره سازی عکس و ویدئو را در اختیار کاربران قرار می دهد. این اپلیکیشن از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است و بسیاری از افراد از آن به عنوان یک پایگاه داده پشتیبان برای ذخیره عکس های خود استفاده می کنند. در ماه های اخیر گوگل تمرکز خود را بر روی ارتقای ویژگی های این سرویس در راستای ادیت حرفه ای عکس و ویدئو و اضافه کردن ابزارهای قدرت گرفته از تکنولوژی ماشین لرنینگ به آن گذاشته است. ارائه آپدیت جدید معرفی شده در این بخش نیز در همین راستا صورت گرفته و به زودی کاربران iOS نیز از این ویژگی های حرفه ای بهره مند خواهند شد.

منبع: androidcentral