به گفته مایکروسافت، آینده ویندوز در فضای ابری است.
 

مایکروسافت امروز طی یک ارائه آنلاین توسط مدیر ارشد محصول، Panos Panay، تجربه آینده از کار با دسکتاپ ویندوز را برای مشتریان تجاری خود ترسیم کرد. این شرکت قصد دارد ویندوز 11 و ویندوز 365 را به صورت یکپارچه و عمیق با سرویس Cloud PC خود به هم ادغام کند که مایکروسافت می گوید سناریوهای کاری هیبریدی و گردش کار بهره وری را برای شرکت هایی که از رایانه های شخصی ویندوزی برای کارمندان خود استفاده می کنند، افزایش می دهد.

گفتنی است که در آینده نزدیک، مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای معرفی چندین ویژگی جدید مبتنی بر فضای ابری است که برای ادغام دسکتاپ ویندوز 11 با سرویس سازمانی Windows 365 این شرکت طراحی شده اند. با این حال، در آینده کاربرانی که به رایانه‌ های شخصی Windows 365 Cloud دسترسی دارند، می ‌توانند مستقیماً از رابط دسکتاپ ویندوز 11، و با یکپارچه ‌سازی با قسمت ‌های مشترک سیستم مانند نوار وظیفه و Task View، به آن نمونه ابری دسترسی و تعامل داشته باشند.

مایکروسافت از برنامه های خود برای ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365 از طریق تجربه های ترکیبی Cloud PC پرده برداری کرد.

علاوه بر این، مایکروسافت می ‌گوید که در حال کار بر روی ویژگی است که به دستگاه‌ ها اجازه می ‌دهد به ‌جای بارگیری در دسکتاپ محلی ویندوز 11، مستقیماً روی رایانه شخصی Windows 365 Cloud بوت شوند؛ و اگر کاربر ارتباط خود را با رایانه Cloud خود قطع کند، ویندوز می ‌تواند به صورت یکپارچه به دسکتاپ محلی ویندوز 11 برگردد و به کاربر این امکان را ‌دهد که به کار خود ادامه دهد و پس از اتصال به اینترنت، هرگونه تغییر در رایانه ابری را همگام ‌سازی کند.

در ادامه خلاصه ای از ویژگی های جدید ادغام ویندوز 365 که توسط مایکروسافت اعلام شده آورده شده است:

•    Windows 365 Boot: به شما امکان می دهد مستقیماً به رایانه Cloud خود وارد شوید و آن را به عنوان تجربه اصلی ویندوز در دستگاه تعیین کنید.

•    Windows 365 Offline: به شما امکان می دهد حتی در صورت قطع اتصال در ویندوز 365 کار کنید و هنگامی که اینترنت بازیابی می شود، رایانه Cloud شما به طور خودکار و بدون از دست دادن داده ها مجدداً با سرویس همگام می شود، بنابراین تجربه کاربر و گردش کار پایدار است.

•    Windows 365 Switch: به شما این امکان را می دهد که بین رایانه Cloud و دسکتاپ محلی خود سوئیچ کنید.

مایکروسافت همچنین ویژگی های جدید ویندوز 11 را که برای مشتری محلی طراحی شده است، اعلام کرد. این شرکت سرانجام تأیید کرد که برنامه File Explorer در نسخه آینده سیستم عامل دارای یک رابط تب دار جدید خواهد بود. همچنین چندین ویژگی بهره ‌وری جدید مانند ادغام ‌های جدید Focus Assist، طرح ‌بندی ‌های فوری و پوشه ‌های برنامه در منوی Start را به نمایش گذاشت، که بیشتر آنها در چند ماه گذشته با Insiders در کانال توسعه ‌دهنده و بتا آزمایش شده ‌اند.

مایکروسافت از برنامه های خود برای ادغام ویندوز 11 و ویندوز 365 از طریق تجربه های ترکیبی Cloud PC پرده برداری کرد.

پیام های سازمانی یکی دیگر از ویژگی های جدیدی است که این شرکت برای مشتریان تجاری خود اعلام می کند. با استفاده از مرکز مدیریت Endpoint Manager، شرکت ‌ها اکنون می ‌توانند پیام ‌ها یا هشدارهایی را که در قسمت ‌های مشترک سیستم ‌عامل مانند صفحه قفل یا دسکتاپ ظاهر می ‌شوند، مستقیماً با استفاده از Windows 11 که از طریق Azure Active Directory پیکربندی شده است، برای کارمندان خود ارسال کنند.

منبع: windowscentral