در ماه مارچ، شرکت فنلاندی HMD Global اعلام کرد که در حال حاضر برنامه ای برای تولید یک گوشی پرچم دار یا یک مدل رده بالا در آینده ای نزدیک ندارد. با این حال برخی گزارش های جدید حاکی از آن است که این شرکت در حال کردن بر روی یک گوشی جدید با مشخصات مدل های پرچم دار است!

گوشی نوکیا N73 به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود!

طبق گزارشی که بر روی وب سایت خبری چینی CNMO منتشر شده، نوکیا در حال آماده سازی یک گوشی با نام N73 است. برای کسانی که اطلاع ندارند، باید بگوییم که نوکیا در سال 2006 هم یک گوشی با نام N73 معرفی کرده بود که در آن سالها بسیار محبوب شده بود! اکنون به نظر می رسد که نوکیا قصد دارد تا با عرضه این گوشی جدید، یاد و خاطره آن گوشی را زنده کرده و حتی از محبوبیت آن برای فروش بیشتر گوشی جدید خود استفاده کند!

گوشی نوکیا N73 به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود!

اخیراً رندرهایی از این گوشی جدید نوکیا منتشر شده که نشان می دهد صفحه نمایش این گوشی تخت است و کناره های بدنه آن به شکل خمیده طراحی شده است. ماژول دوربین این گوشی شبیه به غلاف چاقو طراحی شده و در آن 5 دوربین به همراه فلش دوگانه به چشم می خورد. بزرگترین لنز موجود در این ماژول به دوربین اصلی این گوشی مربوط می شود و چهار دوربین دیگر آن به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته اند.

بر مبنای اخبار منتشر شده، سنسور دوربین اصلی گوشی Nokia N73 توسط سامسونگ ساخته شده و رزولوشن آن 200 مگاپیکسل است. سامسونگ سنسور تصویربرداری 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را در سپتامبر 2021 راهی بازار کرده است؛ اما از آن زمان تا کنون این سنسور در هیچ یک از گوشی های هوشمند جدید به کار نرفته است. البته این اخبار در حال حاضر در حد شایعه است و منابع رسمی آن را تأیید نکرده اند. با این وجود رندرهای جدید فاش شده از گوشی N73 احتمال مجهز بودن آن به این سنسور را تقویت کرده است.

گوشی نوکیا N73 به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود!

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که موتورولا هم قصد دارد تا یک گوشی با نام Motorola Frontier به بازار عرضه کند و در آن از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده نمایید. اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که این گوشی هوشمند نیز به سنسور Samsung HP1 مجهز خواهد بود.

این سنسور تصویربرداری به تکنولوژی کاملاً جدید ChameleonCell مجهز است که در زمینه ادغام پیکسل ها کاربرد دارد. این تکنولوژی متناسب با شرایط محیطی، پیکسل ها را به صورت دو در دو، چهار در چهار یا به صورت تمام صفحه مورد استفاده قرار داده و آنها را کادربندی می کند. سنسور سامسونگ HP1 با بهره بردن از این تکنولوژی قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه است و زاویه دید وسیعی را پوشش می دهد. حال گوشی نوکیا N73 با بهره بردن از این سنسور قدرتمند می تواند به یکی از مدل های محبوب برای علاقه مندان به عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شود.

منبع: gizmochina


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.