این روزها اخبار متعددی در رابطه با فعالیت های جدید اپل در ساخت تجهیزات AR به گوش می رسد. مطابق با این اخبار، اپل در حال کردن بر روی یک دستگاه جدید به نام AR Glass است که در واقع یک هدست واقعیت ترکیبی است. تا به اینجا کارشناسان دنیای تکنولوژی معتقد بودند که این هدست حوالی سال 2024 به بعد صورت رسمی معرفی خواهد شد. اما گزارش های جدید حاکی از آن است که هدست واقعیت ترکیبی اپل می تواند در سال 2024 یا حتی در سال 2023 در دسترس قرار گیرد!

هدست واقعیت ترکیبی AR Glass اپل به مرحله توسعه طراحی وارد شده است

فردی به نام Jeff Pu که به عنوان تحلیل گر در مؤسسه تحقیقاتی Haitong Intl Tech Research فعالیت می کند، ادعا کرده است که هدست AR Glass در راه اپل هم اکنون به مرحله توسعه طراحی وارد شده است. این خبر بر روی وب سایت 9to5Mac نیز پوشش داده شده است.

این شخص اعلام کرده است که هدست AR Glass اپل به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 2024 در دسترس قرار می گیرد. در این گزارش به این نکته هم اشاره شده است که Luxshare به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی دستگاه های اپل که قرار است بین سال های 2022 تا 2024 تولید شوند، باقی خواهد ماند.

هدست واقعیت ترکیبی AR Glass اپل به مرحله توسعه طراحی وارد شده است

در رابطه با مراحل تولید هدست AR Glass، این شخص عنوان کرده است که این دستگاه در حال حاضر به مرحله طراحی توسعه وارد شده است. به این معنا که الگوهای اولیه این دستگاه تا پایان سال جاری آماده خواهند شد. به این ترتیب تولید انبوه این هدست واقعیت ترکیبی می تواند در نیمه دوم سال 2024 آغاز شود.

علاوه بر این دستگاه AR/VR، غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی ممکن است یک دستگاه مشابه را نیز در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2023 معرفی کند. این طور که از خبرها مشخص است، تمرکز اپل در ساخت این دستگاه به طور 100 درصدی به مبحث واقعیت افزوده یا AR معطوف خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی AR Glass اپل به مرحله توسعه طراحی وارد شده است

اگر به خبرهای منتشر شده در رابطه با هدست AR Glass اعتماد کنیم، می توانیم بگوییم که این هدست واقعیت ترکیبی بر روی محتوای تصویری، گیمینگ و برقراری ارتباط تصویری تمرکز خواهد داشت. به احتمال بسیار زیاد، اپل در این دستگاه از چیپ های Apple Silicon سری M استفاده خواهد کرد. همچنین پیش بینی می شود این هدست به صفحه نمایش هایی با بالاترین رزلوشن، چندین و چند سنسور مختلف و دوربین های پیشرفته مجهز باشد.

اخیراً اخباری در رابطه با نسل آینده هدست های AR شرکت متا نیز منتشر شده و چشم اندازی از تلاش های این شرکت در ساخت هدست های جدید را ارائه می دهد. جالب اینجا است که شرکت متا و مارک زاکربرگ نیز به دنبال دستیابی به صفحه نمایشی با بالاترین میزان رزولوشن و روشنایی هستند تا بتوانند تصاویر مجازی را هر چه طبیعی تر در دنیای واقعی جاسازی کنند! این طور که مشخص است، در آینده شاهد رقابت جذابی بین هدست واقعیت ترکیبی AR Glass اپل با هدست های واقعیت افزوده شرکت متا خواهیم بود!

منبع: gizmochina