سامسونگ به تازگی دو مدل جدید به خانواده گوشی های سری A خود اضافه کرده است. انتظار می رود که این غول کره ای دنیای تکنولوژی، تا اواخر ماه مارچ 2022 از این دو گوشی جدید رونمایی کنید. این گوشی ها شامل Galaxy A53 و Galaxy A73 می شود. اکنون اولین اطلاعات رسمی از گوشی گلکسی A73 منتشر شده و طرفداران سامسونگ می توانند اولین تصویر منتشر شده از آن را مشاده کنند.

اولین اطلاعات رسمی از گوشی سامسونگ Galaxy A73 منتشر شد

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، گوشی گلکسی A73 شباهت زیادی به مدل جدید A53 دارد. همچنین این گوشی به مدل Galaxy A72 که سال گذشته از آن رونمایی شده بود، شبیه است. در این گوشی موبایل هوشمند از صفحه نمایش Infinity-O با یک hole-punch کوچک در بالای آن استفاده شده است. ضمن اینکه به نظر می رسد که حاشیه های اطراف صفحه نمایش این گوشی از دو نسخه ای که به آنها اشاره کردیم، باریک تر است.

مطابق با اطلاعاتی که به صورت غیر رسمی منتشر شده، گوشی Galaxy A73 دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد که در میان گوشی های میان رده کاملاً مناسب به نظر می رسد. در رابطه با مشخصات سخت افزاری این گوشی، پیش بینی می شود که در آن از چیپست اسنپ دراگون 778G استفاده شود (مشابه با گوشی Galaxy A52s 5G). در کنار این چیپست 6 نانومتری احتمالاً از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد.

اولین اطلاعات رسمی از گوشی سامسونگ Galaxy A73 منتشر شد

ماژول دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A73 شامل دوربین چهار گانه می شود. این دوربین ها از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی، لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی می تشکیل می شوند. به نظر می رسد که این گوشی میان رده به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بر روی پنل جلویی خود مجهز باشد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در گوشی سامسونگ گلکسی A73 از باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری از طریق فناوری فست شارژ با توان 25 وات شارژ می شود و به خوبی انرژی مورد نیاز گوشی را تأمین می کند. همچنین اعلام شده است که این گوشی دارای درجه حفاظتی IP67 خواهد بود و به طور کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم سازی شده است.

اولین اطلاعات رسمی از گوشی سامسونگ Galaxy A73 منتشر شد

به طور کلی تمامی گوشی های سری A سامسونگ در سال 2022 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 مجهز خواهند بود. این موضوع در رابطه با گوشی های گلکسی A53 و گلکسی A73 نیز صدق می کند و کاربران این گوشی های میان رده می توانند از جدید ترین سیستم عامل محبوب اندروید بهره مند شوند! این می تواند خبری خوب برای آن دسته از کاربرانی باشد که توان پرداخت هزینه های سنگین برای خرید گوشی های بالا رده و پرچم دار را ندارند. این دسته از کاربران می توانند با صرف هزینه های کمتر، گوشی های سری A سامسونگ را تهیه کرده و از امکانات عالی آنها لذت ببرند!

منبع: androidcentral