همانطور که می دانید شرکت متا درحال اضافه کردن قابلیت های جدید در اپلیکیشن واتساپ است که از جمله آنها می توان به اضافه کردن یک پیام صوتی در استاتوس واتساپ و... است. در حال گسترش یکی از این اخبارها درباره نسخه ویندوز واتس اپ است که به تازگی یک آپدیت بزرگ دریافت کرده و از بسیاری جهات تغییر کرده است. در این آپدیت کیفیت عملکرد این اپلیکیشن ارتقا یافته و ظاهر آن مرتب تر و کاربر پسند تر شده است. همچنین اکنون کاربران می توانند حتی در زمانی که گوشی آنها آفلاین است، از اپلیکیشن واتس اپ ویندوز استفاده کرده و به ارسال و دریافت پیام در چت هایشان بپردازند. این آپدیت در واقع اپلیکیشن WhatsApp Desktop را از یک برنامه دسکتاپی مبتنی بر وب به یک اپلیکیشن بومی برای ویندوز تبدیل کرده است! واتس اپ مدتی بود که این آپدیت جدید را در نسخه بتا به صورت آزمایشی در دسترس قرار داده بود، اما اکنون این قابلیت ها برای استفاده عموم کاربران عرضه شده اند.

اکنون واتس اپ ویندوز در صورت آفلاین بودن گوشی نیز قابل اجرا است

مهم ترین و کاربردی ترین تغییر واتس اپ دسکتاپ این است که برای کار کردن با آن دیگر نیازی به سینک کردن این اپلیکیشن با گوشی وجود ندارد. اکنون واتس اپ می تواند بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی، به طور هم زمان به چهار دستگاه مختلف متصل شود و نوتیفیکیشن و پیام های جدید دریافت کند. لازم به ذکر است که این تغییر هیچ گونه اختلالی در اتصال نقطه به نقطه (end-to-end) واتس اپ ایجاد نکرده و نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن با همان امنیت مثال زدنی سابق قابل استفاده خواهد بود. این ویژگی یکی از نقاط قوت واتس اپ در مقایسه با دیگر اپلیکیشن های رایج به حساب می آید.

اکنون واتس اپ ویندوز در صورت آفلاین بودن گوشی نیز قابل اجرا است

در ادامه می توانید توضیحات واتس اپ را در راستای تغییرات انجام شده در نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن مشاهده کنید:

کاربران دسکتاپ واتس اپ از اپلیکیشن مبتنی بر وب (WhatsApp Desktop) یا نسخه مبتنی بر روی مرورگر ما (WhatsApp Web) استفاده کرده اند. از آنجایی که ما همواره در تلاش هستیم تا تجربه کاربران خود را از کار کردن با نسخه های مختلف پلتفرم واتس اپ ارتقا دهیم، در حال کار کردن بر روی ارائه اپلیکیشن های بومی برای سیستم عامل های ویندوز و مک هستیم.

به طور کلی مزایای این اپلیکیشن های بومی شامل موارد زیر می شود:

•    افزایش اطمینان و سرعت برای شما در هنگام استفاده

•    طراحی شده و بهینه شده برای سیستم عامل کامپیوتر یا لپ تاپ شما

•    امکان دریافت نوتیفیکیشن و پیام های جدیدی حتی وقتی گوشی شما در حالت آفلاین قرار دارد

علاوه بر اینکه دیگر واتس اپ دسکتاپ به سینک شدن با گوشی نیاز ندارد، این اپلیکیشن ویژگی های جدید دیگری نیز دریافت کرده که از میان آنها می توان به ظاهر جذاب تر و کاربر پسند تر و یا امکان استفاده از ایموجی برای نشان دادن ری اکشن به پیام ها اشاره کرد. این اپلیکیشن سریع تر و امن تر شده و بهترین پرفورمنس را ارائه می دهد. همان طور که اشاره شد تمامی کاربران سیستم عامل ویندوز می توانند این آپدیت را به صورت عمومی (و نه بتا!) دریافت کنند.

اکنون واتس اپ ویندوز در صورت آفلاین بودن گوشی نیز قابل اجرا است

واتس اپ به این نکته هم اشاره کرده که در حال کار کردن بر روی نسخه بومی این اپلیکیشن برای سیستم عامل مک نیز هست و به زودی آن را برای دسترسی عمومی کاربران در دسترس قرار خواهد داد.

منبع: windowscentral