بیشتر کاربرانی که دارای پلی استیشن 5 هستند، معمولا برای اجرای بازی ها، این کنسول را به تلویزیون خود متصل می کنند. اما لزومی ندارد که اینطور باشد. در واقع، استفاده از مانیتور به جای تلویزیون مزایای زیادی دارد که شاید خیلی از آن ها نمی دانند. در این بخش، برخی از مزایا و معایب خرید مانیتور به جای تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

چرا باید برای PS5 مانیتور تهیه کنید؟

اگرچه مانیتور ها فاقد نقطه ضعف نیستند، اما عوامل متعددی وجود دارد که این دستگاه را نسبت به تلویزیون گزینه بهتری نشان می دهد. بیایید برخی از این مزایا و معایب را بررسی کنیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

برای اجرای بازی های PS5 مانیتور بهتر است یا تلویزیون؟

مسائل مربوط به سایز

امروزه، صنعت اغلب تلویزیون‌ های بزرگ ‌تر را ترجیح می ‌دهد و بیشتر به ساخت تلویزون هایی با ابعاد بزرگ روی آورده است و مشخصات رده بالاتر را برای تلویزیون‌های HD با اندازه بزرگ ‌تر در نظر می‌ گیرد. اما تلویزیون های بزرگ همیشه گزینه مناسبی نیستند، زیرا افرای هم وجود دارند که در فضاهای کوچکتر زندگی می کنند و با این حال صفحه نمایش ساده تری را ترجیح می دهند.

همانطور که می دانید، پیدا کردن یک تلویزیون 32 اینچی 4K با فرکانس 120 هرتز دشوارتر از پیدا کردن یک تلویزیون 50 اینچی است. این در مورد مانیتورها صدق نمی کند و شما می توانید حتی در مانیتورهایی با نمایشگر 24 تا 27 اینچی مشخصات بالایی را دریافت کنید. بنابراین، اگر واقعاً به صفحه نمایش کوچکتری نیاز دارید که تجربه ممتازی در بازی ها ارائه دهد، برخلاف تلویزیون، می توانید مانیتور بهتری تهیه کنید.

مانیتورها اغلب نرخ تازه سازی بالاتری ارائه می دهند.

تلویزیون های بهینه شده برای بازی نادر هستند. برعکس، مانیتورهای بازی بسیار رایج هستند. این به این معنی است که مانیتورهای گیمینگ دارای ویژگی هایی از جمله نرخ تازه سازی بالاتر هستند که بازی را بهتر می کند. درواقع نرخ تازه ‌سازی بیانگر این است که یک صفحه چند بار در ثانیه تصویر را تازه ‌سازی می‌ کند. به طور خلاصه، هرچه نرخ تازه ‌سازی بالاتر باشد، ویدیو روان ‌تری نشان داده می شود. همچنین اگر بازی‌ هایی را انجام می‌ دهید که هر میلی‌ ثانیه در آن مهم است، پس نرخ تازه سازی، یک ویژگی مهم است که باید در نظر بگیرید.

برای اجرای بازی های PS5 مانیتور بهتر است یا تلویزیون؟

مانیتورها زمان پاسخگویی بسیار کوتاه تری را ارائه می دهند.

در مورد بازی‌ هایی که هر میلی ‌ثانیه در آنها اهمیت دارد، زمان پاسخگویی باید عدد کتری مثلا برابر با ۱ میلی ‌ثانیه باشد. صفحه ‌ای با این ویژگی تنها ۱ میلی ‌ثانیه تأخیر دارد، به این معنی که می ‌توانید در اجرای بازی ها عملکردها را بسیار سریع ‌تر ببینید. زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه در بازار مانیتور بسیار رایج است.

تحرک و پویایی

همانطور که گفتیم، مانیتورها نسبت به تلویزیون ها کوچکتر هستند. این ویژگی، آنها را بسیار قابل حمل تر می کند. جابجایی مانیتور از روی میز به اتاق نشیمن کار سختی نیست. همچنین می توان آن ها را در صندوق عقب خودرو قرار داد. اما همین را در مورد یک تلویزیون بزرگ نمی توان گفت.

تطبیق پذیری

مانیتورها تنها برای اجرای بازی های PS5 نیستند. این دستگاه همچنین می تواند به عنوان یک مانیتور رایانه شخصی هم مورد استفاده قرار بگیرد و با این حال عملکردی دوگانه ارائه دهد. علاوه بر این، برخی از مانیتورهای جدیدتر نیز به برنامه های تلویزیون هوشمند دسترسی دارند.

برای اجرای بازی های PS5 مانیتور بهتر است یا تلویزیون؟

مانیتورها می توانند در نسبت های مختلف نمایشگر عرضه شوند

آیا شما از طرفداران مانیتورهای فوق عریضی هستید که بیشتر به طرفین کشیده شده اند؟ خبر خوب این است که پلی استیشن 5 از این نسبت های بزرگتر پشتیبانی می کند. در حالیکه پیدا کردن یک تلویزیون با نسبت تصویری بجز 16:9 کار سختی است، اما مانیتورهای با نسبت ابعاد فراگیرتر بسیار رایج هستند و قیمت بالایی هم ندارند.

صفحه نمایش های خمیده!

نمایشگر های منحنی، ویژگی ‌های بازی محور بیشتری را در صفحه نمایش خود نشان می دهند. اگرچه تلویزیون های منحنی در بازار وجود دارند، اما فقط در اندازه های بزرگ در دسترس است. در حالیکه این ویژگی در مانیتور ها بسیار رایج است و با هر سایزی یافت می شود.

بهینه سازی بازی های کامپیوتری

مانیتورها اغلب با بهینه ‌سازی ‌های خاصی برای پردازنده‌ های گرافیکی Nvidia و AMD ارائه می ‌شوند که تجربه بازی را در هنگام بازی با رایانه بهبود می ‌بخشد. این بهینه سازی ها با نام های Nvidia GeForce G-SYNC و AMD FreeSync شناخته می شوند.

منبع: androidauthority