گوگل یک قدم اساسی در راستای ادغام هر چه بیشتر اندروید با ویندوز 11 برداشته است و برخی از بازی های اندرویدی را برای اجرای بر روی دستگاه های ویندوزی ارائه داده است. این غول دنیای تکنولوژی چندی پیش نسخه بتای Google Play Games را برای پی سی معرفی کرد و اعلام کرد که امکان اجرای بازی های اندرویدی بر روی کامپیوترهای رومیزی را فراهم خواهد کرد. اکنون این سرویس در برخی از کشورها در دسترس قرار گرفته است. به طور دقیق تر باید گفت که اکنون ساکنین کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، اندونزی، فیلیپین، مالزی و سنگاپور به گوگل پلی گیمز بر روی پی سی دسترسی دارند. پیش از این فقط ساکنین کشورهای کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان، تایلند و استرالیا از این قابلیت برخوردار شده بودند.

امکان اجرای بازی های اندرویدی گوگل پلی بر روی ویندوز 11 در برخی کشورها فراهم شده است

سرویس گوگل پلی گیمز به شما اجازه می دهد تا بتوانید بازی های اندرویدی را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی خود انجام دهید. اقدام اخیر گوگل به طور کامل از تلاش های مایکروسافت برای آوردن اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی به محیط ویندوز مجزا است و مکانیزم کاملاً متفاوتی دارد. مایکروسافت برای این منظور Android Subsystem for Windows را معرفی کرده که امکان اجرای هزاران اپلیکیشن اندرویدی بر روی ویندوز 11 و پی سی را فراهم آورده است. همچنین مایکروسافت در این راستا با آمازون نیز همکاری های نزدیکی داشته و Amazon Appstore را در ویندوز 11 در دسترس قرار داده است.

در طرف مقابل، گوگل نیز تلاش هایی داشته و در آخرین اقدام خود بازی های اندرویدی را از طریق اپلیکیشن خودِ گوگل (نه مایکروسافت) به محیط ویندوز آورده است. در حال حاضر از میان این بازی ها می توان به عنوان های 1954 Air Force، Blade Idle، Cookie Run: Kingdom و Evony: The King’s Return اشاره کرد. همچنین 85 بازی دیگر برای تست در نسخه بتای گوگل پلی گیمز موجود است. مطمئناً پس از عبور از دوران تست، تعداد بازی های موجود در این سرویس بیشتر هم خواهد شد!

امکان اجرای بازی های اندرویدی گوگل پلی بر روی ویندوز 11 در برخی کشورها فراهم شده است

نکته قابل توجه در این رابطه این است که زمانی که یک بازی را در گوگل پلی گیمز شروع کنید، می توانید آن را از دستگاه های دیگر ادامه دهید. به عبارت دیگر فرآیند اجرای بازی در این سرویس میان تمامی دستگاه های متصل به یک اکانت کاربری سینک است. مثلاً شما می توانید مرحله اول یک بازی در گوگل پلی گیمز را بر روی کامپیوتر انجام دهید و سپس مرحله 2 آن را از روی گوشی ادامه دهید.

گوگل در این رابطه گفته است: «هدف گسترده تر ما این است که پلیرها در هر جایی که هستند بتوانند به بازی های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند. در همین راستا قصد داریم تا بازی های خود را با دستگاه های بیشتری سازگار کنیم. اکنون افرادی که در پروژه بتای سرویس گوگل پلی گیمز مشارکت دارند، می توانند بازی های اندرویدی این سرویس را بر روی گوشی هوشمند، تبلت، کروم بوک و پی سی ویندوزی اجرا کنند و از این بابت فوق العاده هیجان زده اند!».

امکان اجرای بازی های اندرویدی گوگل پلی بر روی ویندوز 11 در برخی کشورها فراهم شده است

اگر شما هم می خواهید تا به عضویت پروژه بتای گوگل پلی گیمز در بیایید، باید به وب سایت این سرویس به آدرس

https://play.google.com/googleplaygames مراجعه کرده و یک اکانت در آن ایجاد کنید.

منبع: windowscentral