اپل تراشه M2 را با ارتقای چشمگیر عملکرد CPU و GPU معرفی کرده و بلافاصله بازار شایعات در رابطه با آن حسابی داغ شده است! اخیراً افشاگری به نام Majin Bu در توئیتر اعلام کرده است که اپل در حال کار کردن بر روی یک iPad Pro جدید 14 اینچی است که در آن از تراشه اپل سیلیکون M2 استفاده شده است. به نظر می رسد که باید این خبر را جدی گرفت؛ چرا که همین افشاگر یکی از بزرگترین آپگریدهای iPadOS 16 را پیش از اعلام رسمی آن توسط اپل فاش کرده بود!

شایعه جدید: اپل در حال کار کردن بر روی یک آیپد پروی 14 اینچی جدید با تراشه M2 است

این افشاگر در توئیتر چنین عنوان کرده است:

«مطابق با اطلاعاتی که از منابع معتبر به دست آمده، اپل خود را برای عرضه یک iPad جدید 14 اینچی با تراشه M2 آماده می کند! این دستگاه به 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. همچنین انتظار می رود که تراشه فوق قدرتمند M2 در آیپد پروی 11 اینچی جدید اپل هم به کار رود. این مدل تغییرات اساسی بالایی خواهد داشت. ضمن اینکه این تراشه در مدل 12.9 اینچی هم به کار می رود. این مدل هم با تغییراتی در زمینه کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش مواجه خواهد بود».

همان طور که در این پست مشاهده می شود، M2 iPad Pro جدید 14 اینچی اپل با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. همچنین این افشاگر مدعی شده است که آیپد فعلی M1 iPad Pro (2021) در سایزهای 11 و 12.9 اینچ، با مدل جدیدترِ مجهز به تراشه M2 جایگزین خواهد شد.

شایعه جدید: اپل در حال کار کردن بر روی یک آیپد پروی 14 اینچی جدید با تراشه M2 است

در ماه مارچ بود که Majin Bu یک پیش بینی کاملاً دقیق را در رابطه با آیپد آینده اپل عنوان کرد. این افشاگر اعلام کرده بود که به آیپد بعدی اپل، یک ویژگی جدید به نام Apple Mixer اضافه خواهد شد. جالب اینجاست که اپل در رویداد WWDC 2022 که در ماه ژوئن برگزار شده، این ویزگی را به عنوان بخشی از قابلیت Stage Manager در سیستم عامل جدید iPadOS 16 معرفی کرده است! پس همان طور که گفتیم، این خبر جدید را نیز باید از این افشاگر جدی بگیریم!

در رابطه با تاریخ عرضه، Majin Bu ادعا کرده است که این دستگاه های جدید در حوالی ماه های اکتبر یا نوامبر توسط اپل رونمایی خواهند شد. البته اخبار دیگری نیز در این رابطه منتشر شده است. حدود سال گذشته بود که مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرد که مهندسان و طراحان اپل به دنبال ساخت آیپدهای بزرگتر هستند که ممکن است ظرف چند سال آینده به بازار بیایند. این ایده نیز چندان دور از ذهن نیست و شاید آیپدهای مورد اشاره گورمن، همین آیپدهای جدید مجهز به تراشه M2 باشند.

شایعه جدید: اپل در حال کار کردن بر روی یک آیپد پروی 14 اینچی جدید با تراشه M2 است

اپل تراشه M2 را به تازگی در WWDC22 معرفی کرده و اعلام کرده که از آن در مک بوک ایر جدید اپل و MacBook Pro جدید (مدل 13 اینچ) خود استفاده خواهد کرد. پیش بینی می شد که این تراشه به زودی در سایر محصولات اپل هم به کار رود و اکنون به نظر می رسد که این پیش بینی به زودی به واقعیت بدل خواهد شد.

منبع: imore