آمازون اولین دستگاه Echo Show (اکو نمایش) را در سال 2017 معرفی کرد. در بهار 2019، این خط تولید با معرفی اولین Echo Show 5 ادامه یافت و به دنبال موفقیت آن محصول، Echo Show 8 نیز عرضه شد. در اواخر سال 2020، این شرکت Echo Show 10 (نسل سوم) را معرفی کرد. و در ماه مه 2021، از بروزرسانی ‌های Echo Show 5 (نسل دوم) و Echo Show 8 (نسل دوم) رونمایی کرد. در این مقاله دو اکو نمایش میان رده یعنی Echo Show 5 و Echo Show 8 را با هم مقایسه کرده ایم، تا در صورت خرید بهتر بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

مقایسه دو نمایشگر هوشمند آمازونEcho Show 5  و  Echo Show 8: هر دو بسیار مفید هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند، اما کدام یک برای شما مناسب تر است؟

Amazon Echo Show 5 در مقابل Amazon Echo Show 8

این دو دستگاه، ویژگی های مشترک زیادی دارند. تنها تفاوت قابل توجه بین آن ها اندازه صفحه نمایش، بلندگو و وضوح دوربین است. اگرچه نسل اول Echo Show 5 از بروز رسانی Echo Spot بهره نبرده است، اما جای خالی آن را با صفحه نمایش کوچک پر کرد. نسل دوم این دستگاه نیز با همان ابعاد فیزیکی، بلندگوها و نمایشگر عرضه شد به گونه ای از نظر ظاهری نمی توان آن ها را تشخیص داد.

البته قابل ذکر است که نسخه 2021 دارای یک دوربین بهبود یافته (2 مگاپیکسل در مقابل 1 مگاپیکسل) و یک پوشش دوربین به روز شده است، و حتی در سه رنگ گرافیتی، سفید و آبی ارائه می شود. Echo Show 5 (نسل دوم) همانند مدل قبلی خود نیز دستگاه خوبی است، این دستیار صوتی می تواند در فضاهای کوچکتر قرار بگیرد و به عنوان یک نمایشگر عالی برای دوربین های هوشمند یا یک نمایشگر قابل مشاهده برای اطلاعات سریع عمل کند. البته نمی توان گفت که این بهترین تجربه برای مشاهده محتوای ویدیویی است.

Amazon Echo Show 5 در مقابل Amazon Echo Show 8

اگر قصد دارید یک صفحه نمایش هوشمند مناسب برای کنار تخت یا میز اداری تهیه کنید، بهتر است Echo Dot with Clock را انتخاب کنید. اگرچه بلندگوهای این دستگاه به خوبی Show 5 (نسل دوم) نیستند، اما ساعت LED آن شما را کمتر اذیت می کند. این دستگاه فاقد دوربین است. به علاوه، Dot with Clock ارزان ‌تر از Echo Show 5 است.

با این حال، اگر می‌ خواهید یک صفحه نمایش هوشمند شیک و زیبا بر روی میز کاری یا کنار تخت داشته باشید که در عین حال از قابلیت های هوشمند نظارت بر امنیت خانه، دریافت پاسخ متنی به آب و هوا و زمان و گرفتن چند ویدیو نیز برخوردار باشد، Echo Show 5 (نسل دوم) عالی است.

همچنین اگر به فکر تهیه یک دستگاه Echo Show برای فرزند خود هستید، می توانید نسخه کاملا جدید Echo Show 5 Kids را انتخاب کنید. این اکو نمایش، شامل ویژگی حفظ حریم خصوصی و کنترل والدین است که می تواند بسیار کاربردی باشد.

Amazon Echo Show 5 در مقابل Amazon Echo Show 8

در رابطه با نسخه اصلی Echo Show 8 باید بگوییم که این دستگاه، نه تنها از نظر فیزیکی بین Echo Show 10 (نسل سوم) و Echo Show 5 (نسل دوم) قرار می ‌گیرد، بلکه از نظر مشخصات نیز حد واسط این دو است.

در واقع، اکو نمایش Echo Show 8 مجهز به صفحه نمایش بزرگتر و بلندگوی اضافی نسبت به Show 5 (نسل دوم)، و دوربین 13 مگاپیکسلی بهبود یافته Echo Show 10 (نسل سوم) است. دوربین این دستگاه، برای برقراری یا گرفتن تماس های زوم عالی است و به زودی می توانید پس زمینه های متحرک را به چت های ویدیویی خود اضافه کنید. آمازون پس از راه‌ اندازی، Visual ID را نیز به Echo Show 8 اضافه کرد تا با شناسایی هر کاربر، اطلاعات فردی را به هر پروفایل بیاورد.

بلندگوهای اکونمایش  8 (نسل دوم) (دو بلندگوی 2 اینچی با توان 10 وات در هر کانال) هنوز هم نسبت به اندازه خود بسیار خوب هستند و بهتر از بلندگوهای 1.7 اینچی و 4 واتی موجود در Show 5 (نسل دوم) می باشند. همچنین گفتنی است که Show 8 (نسل دوم) با رزولوشن 1280x800 پیکسل، وضوح صفحه نمایش قابل توجه و بهتری نسبت به Show 5 (نسل دوم) در وضوح 960x480 پیکسل دارد، که منجر به ایجاد تصاویر واضح تر در تماس های ویدیویی، مشاهده رسانه های جریانی، و یا مرور عکس های شخصی می شود.

Amazon Echo Show 5 در مقابل Amazon Echo Show 8

لازم به ذکر است که شما می توانید در بخش وب سایت ایده برتر پارسیان با ویژگی های برخی نمایشگر های هوشمند گوگل مانند قابلیت های جدید نمایشگر هوشمند Google Nest Hub آشنا شوید.

منبع: androidcentral