به نظر می رسد که اپل سرانجام تصمیم گرفته تا صفحه نمایش های دارای رفرش ریت بالا را به گوشی های ارزان قیمت تر خود بیاورد. مطابق با خبری که به تازگی اعلام شده، گوشی جدید آیفون 14 مکس به صفحه نمایش 90 هرتزی مجهز خواهد بود. همچنین در این گوشی از 6 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. بنابراین این گوشی در هر دو معیار نسبت به گوشی های آیفون 13 و آیفون 13 مینی ارتقا پیدا کرده است.

جدیدترین خبرها از گوشی آیفون 14 مکس اپل: صفحه نمایش 90 هرتزی و 6 گیگابایت حافظه رم

این اخبار بر روی اکانت توئیتر Shadow_Leak منتشر شده و در آن به مشخصات فنی گوشی آیفون 14 مکس اپل اشاره شده است. این گوشی که به عنوان مدل جایگزین آیفون 13 مینی معرفی شده، در واقع عضو جدید خانواده آیفون 14 است و با یک سایز جدید عرضه می شود. دیگر اعضای این خانواده را گوشی های iPhone 14، iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max تشکیل می دهند.

مطابق با اخبار منتشر شده گوشی آیفون 14 مکس از Face ID پشتیبانی می کند (که البته چندان هم جای تعجب ندارد!). اپل این ویژگی را با بریدگی معروف خود در بالای صفحه نمایش یکپارچه کرده است. نکته عجیب در این رابطه این است که این نوع طراحی ناچ که در میان کاربران آیفون محبوبیت چندانی ندارد، همچنان توسط اپل مورد استفاده قرار می گیرد!

جدیدترین خبرها از گوشی آیفون 14 مکس اپل: صفحه نمایش 90 هرتزی و 6 گیگابایت حافظه رم

گوشی آیفون 14 مکس به احتمال بسیار زیاد از تراشه A15 Bionic قدرت می گیرد که به صورت 5 نانومتری طراحی شده است. بد نیست بدانید که از میان گوشی های جدید اپل، تنها iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به تراشه A16 Bionic مجهز خواهند بود. همچنین انتظار می رود که گوشی آیفون 14 مکس به 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز باشد. این نکته را در نظر بگیرید که گوشی آیفون 13 دارای 4 گیگابایت حافظه رم و مدل پروی آن دارای 6 گیگابایت رم بود. در واقع نسخه اقتصادی خانواده آیفون 14 دارایی حافظه رمی مشابه با نسخه رده بالای خانواده آیفون 13 خواهد بود!

در رابطه با دوربین گوشی iPhone 14 Max هم عنوان شده که در این گوشی موبایل از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. متأسفانه در رابطه با دوربین جلوی این گوشی هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است. اما نکته قابل توجه در رابطه با آیفون 14 مکس این است که این گوشی به صفحه نمایش 90 هرتزی مجهز است. مطابق با این اخبار، صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED است و از رزولوشن 2778x1284 پیکسل بهره می برد. همچنین این صفحه نمایش 6.68 اینچ سایز دارد و تراکم پیکسلی 458 پیکسل به ازای هر اینچ را به ارمغان می آورد.

Shadow_Leak در رابطه با آیفون 14 مکس به این نکته هم اشاره کرده که نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با قیمت 899 دلار راهی بازار خواهد شد. گوشی های سری آیفون 14 به احتمال قوی در فصل پاییز و همزمان با رونمایی از ساعت هوشمند Apple Watch Series 8 رونمایی خواهد شد.

منبع: notebookcheck