با وجود اینکه برندهای سامسونگ، شیائومی و وان پلاس بر سر بهترین گوشی های سال 2021 با یکدیگر رقابتی جدی دارند، ZTE قصد دارد تا با ارائه یک گوشی قدرتمند وارد رقابت با این برندها شود. اخیراً تصاویری رسمی از پرچم دار جدید ZTE با نام Axon 30 Ultra عرضه شده که اولین چیزی که در آنها جلب توجه می کند، ماژول دوربین های بزرگ آن است.

پرچم دار جدید برند ZTE با نام Axon 30 Ultra رقیبی جدی برای پرچم داران سامسونگ و شیائومی است

مطابق با اخبار منتشر شده، گوشی ZTE Axon 30 Ultra دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED است که کناره های آن به صورت خمیده طراحی شده است. با توجه به اینکه این گوشی از صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی 144 هرتز بهره می برد، می توان آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام بازی های روز به حساب آورد! از این جهت می توان گوشی ZTE Axon 30 Ultra را در مقایسه با پرچم داران سایر برندها که معمولاً دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز هستند، یک قدم جلوتر دانست!

پرچم دار جدید برند ZTE با نام Axon 30 Ultra رقیبی جدی برای پرچم داران سامسونگ و شیائومی است

در بخش سخت افزاری، چندان جای شگفتی نیست که ZTE در پرچم دار جدید خود از تراشه اسنپ دراگون 888 استفاده کرده باشد. این تراشه که جدیدترین نسل از محصولات کوالکوم است، امسال به طور گسترده در گوشی های بالا رده مورد استفاده قرار گرفته است. اما از لحاظ باتری، مشخصات گوشی ZTE Axon 30 Ultra چندان چشمگیر نیست. در این گوشی باتری با ظرفیت «فقط» 4600 میلی آمپر ساعتی به کار برده شده است. البته ZTE قصد داشته تا با پشتیبانی از فناوری فست شارژ با توان 66 وات گوشی خود را از پرچم داران سایر رقبا متمایز کند.

اما همان طور که اشاره شد، قاب مستطیل شکل بزرگ دوربین های گوشی ZTE Axon 30 Ultra در عکس های منتشر شده از آن جلب توجه می کند! برند ZTE گوشی جدید خود را به سه دوربین با لنزهای 64 مگاپیکسلی مجهز کرده است. همچنین این گوشی از یک دوربین تله فوتو با لنز 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بهره می برد.

پرچم دار جدید برند ZTE با نام Axon 30 Ultra رقیبی جدی برای پرچم داران سامسونگ و شیائومی است

پیش از این گوشی ZTE Axon 20 5G به عنوان اولین گوشی هوشمندی شناخته شده بود که دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش تعبیه شده بود. اکنون به نظر می رسد که برند ZTE این تکنولوژی را در گوشی Axon 30 Ultra کنار گذاشته است. چرا که لنز دوربین سلفی این گوشی در قسمت میانی بالای صفحه نمایش آن دیده می شود. هنوز هیچ گونه خبری در رابطه با مشخصات دوربین سلفی این گوشی منتشر نشده، اما آن طور که مشخص است برند ZTE از یک دوربین سلفی معمولی تر نسبت به گوشی Axon 20 5G در آن استفاده کرده است.

در رابطه با مشخصات نرم افزاری گوشی ZTE Axon 30 Ultra نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در این گوشی از سیستم عامل برند ZTE با نام MyOS11 استفاده شده است. این سیستم عامل بر مبنای اندروید 11 توسعه یافته است. متأسفانه هنوز زمان دقیق عرضه گوشی ZTE Axon 30 Ultra به بازار اعلام نشده، اما منتشر شدن عکس های جدید از آن به این معناست که این گوشی احتمالاً زودتر از آنچه انتظار می رفت روانه بازارهای جهانی شود.

منبع: androidcentral