برند Zotac از یک مینی کامپیوتر جیبی با مدل ZBOX PRO PI339 رونمایی کرده است. این محصول جدید، باریک ترین کامپیوتر تولید شده توسط زوتاک است و ابعاد فوق العاده کوچک و جمع و جوری دارد! به طور دقیق تر باید گفت که این مینی پی سی با ابعاد 114.8x76x27.11 میلی متر عرضه شده و یکی از کوچک ترین کامپیوترهای دنیا است! لازم به ذکر است که مینی کامپیوتر زوتاک ZBOX PRO PI339 دارای یک اسلات M.2 برای نصب حافظه ذخیره سازی و یک رم متصل به مادربرد است. در ادامه می توانید با مشخصات کلیدی این مینی پی سی جیبی بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

مشخصات مینی پی سی زوتاک ZBOX PRO PI339

مینی پی سی جیبی زوتاک ZBOX PRO PI339 یک مدل بدون فن است و می تواند برای کنترل صنعتی، دیجیتال ساینیج، محاسبات لبه (Edge Computing) و اینترنت اشیاء (IoT) مورد استفاده قرار گیرد. حجم داخلی این مینی کامپیوتر در حدود یک چهارم لیتر (0.24 لیتر) است و همان طور که اشاره شد، می توان آن را یکی از کوچک ترین مدل های موجود در بازار دانست.

با این حال در مینی پی سی زوتاک ZBOX PRO PI339 از پردازندۀ اینتل N100 به همراه گرافیک مجتمع اینتل UHD استفاده شده است. همچنین این کامپیوتر کوچک به یک حافظه رم LPDDR5(x) متصل به مادربرد مجهز است که با ظرفیت 4 یا 8 گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. همچنین یک اسلات M.2 PCIe 3.0 درون این مینی کامپیوتر تعبیه شده که می توان از آن برای ارتقای ظرفیت حافظه ذخیره سازی دستگاه استفاده کرد. در مشخصات اولیه این مینی کامپیوتر اشاره ای به ظرفیت حافظه داخلی آن نشده است؛ پس می توان نتیجه گرفت که این دستگاه بدون حافظه داخلی و فقط با یک اسلات M.2 عرضه شده است و کاربران باید حافظه ذخیره سازی سازگار با آن را به صورت جداگانه تهیه کنند.

مشخصات مینی پی سی زوتاک ZBOX PRO PI339

مینی کامپیوتر جدید زوتاک دارای دو پورت HDMI 2.0 با قابلیت ارائه خروجی صدا است. همچنین این دستگاه به یک پورت اترنت گیگابیت و دو پورت USB-A مجهز است و از پهنای باند 5 گیگابیت در ثانیه در هنگام انتقال دیتا پشتیبانی می کند. اتصالات وایرلس این مینی پی سی نیز شامل وای فای 6 و بلوتوث 5.2 می شود که سرعتی ایده آل برای اتصال به اینترنت و دستگاه های بلوتوثی را فراهم می آورد. دو آنتن خارجی نیز بر روی بدنه مینی کامپیوتر زوتاک ZBOX PRO PI339 تعبیه شده است که فرکانس های وایرلس دستگاه را تقویت می کند. این ویژگی نیز یکی از نقاط قوت مینی پی سی جدید زوتاک است که در مدل های همرده با آن کمتر دیده می شود.

مشخصات مینی پی سی زوتاک ZBOX PRO PI339

قیمت مینی پی سی جیبی زوتاک ZBOX PRO PI339 هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. با این حال این محصول جدید در فروشگاه های خرده فروشی آنلاین کشور سنگاپور با قیمت حدود 285 دلار در دسترس قرار گرفته است. قیمت رسمی این مینی کامپیوتر و زمان عرضۀ آن به بازارهای جهانی متعاقباً از جانب وب سایت شرکت Zotac اعلام خواهد شد. با توجه به روی بورس بودن فناوری های مربوط به «اینترنت اشیاء (IoT)» پیش بینی می شود استقبال خوبی از مینی کامپیوتر ZBOX PRO PI339 به عمل آید.

منبع: gizmochina