کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک را می توان یکی از جدیدترین و قدرتمندترین کارت گرافیک های موجود در بازار محسوب کرد. شرکت زوتاک این مدل از کارت گرافیک خود را با بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های متعددی همچون سیستم خنک کنندگی قدرتمند، بایوس دوگانه، نورپردازی RGB، حافظه پر سرعت از نوع GDDR6X با ظرفیتی برابر با 24 گیگابایت همراه با باس 384 بیت و فرکانس 1313 مگاهرتز به منظور اجرای بازی با رزولوشن 8K، 10752 هسته CUDA، ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere هشت نانومتری و ... طراحی کرده است. از دیگر ویژگی های مهمی که در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده شده نیز می توان به برخورداری از فناوری رهگیری پرتو، 84 هسته RT نسل 2 و 336 هسته تنسور نسل 3 اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک را داریم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo زوتاک!

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک

شرکت زوتاک در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! رهگیری پرتو از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. یک کارت گرافیک با قابلیت رهگیری پرتو به کاربر امکان انجام بازی با گرافیک سطح بالا را می دهد و لذت بازی کردن را افزایش می دهد! شرکت زوتاک از این تکنولوژی در کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک

سیستم خنک کنندگی پیشرفته zotac GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از اندازه ای برابر با 100 میلی متر برخوردار بوده و با توجه قدرت و سرعتی که در اختیار دارند قادر هستند جریان هوای مناسبی را به داخل کارت گرافیک هدایت کنند. لازم به ذکر است که شرکت زوتاک جهت آسان سازی عمل خنک سازی در این مدل کارت گرافیک، مسیرهای زیادی برای خروج هوای گرم تعبیه شده است.

از نمونه مسیرهای تعبیه شده در این کارت گرافیک می توان به دریچه ای اشاره کرد که در بک پلیت قرار گرفته است. دریچه تعبیه شده در بک پلیت با خارج کردن هوای گرم با بالاترین سرعت موجب کاهش میزان هوای محبوس شده در داخ کارت می شود. با این ویژگی علاوه بر افزایش کارایی و عملکرد کارت گرافیک موجب کاهش آلودگی صوتی خواهد شد! فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوریFREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن با عث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! در ضمن کاربر با استفاده از نرم افزار FireStorm قادر خواهد بود تسلط کامل نسبت به عملکرد فن ها داشته و قادر به کنترل جداگانه هر یک از آن ها به صورت دستی باشد!

سیستم خنک کنندگی پیشرفته zotac GeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo!

قابلیت فراهم کردن استریم باکیفیت و فناوری Nvidia Reflex

کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. شرکت زوتاک به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. پورت های متعدد از مهم ترین امکانات موجود در این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI  و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگGeForce RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo  زوتاک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. در نتیجه میتوان گفت این کارت گرافیک مناسب اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و بازی های روز است.

منبع: zotac