با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که شرکت زوتاک در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR استفاده کرده می توان گفت که قادر است انتظاراتی که یک گیمر حرفه ای از کارت گرافیک دارد را برآورده کند! از قابلیت ها و ویژگی هایی که در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده شده می توان به برخورداری از فرکانس پایه 1260 مگاهرتز، فرکانس بوست 1725 مگاهرتز، سیستم خنک کنندگی پیشرفته، نورپردازی RGB، قابلیت اجرای بازی های سنگین گرافیکی با رزولوشن 4K، 12 گیگابایت حافظه پر سرعت از نوع GDDR6X همراه با باس 384 بیتی و فرکانس 1188 مگاهرتز، فناوری Ray Tracing و ... اشاره کرد. پورت های متنوع و کاربردی از دیگر امکانات موجود در این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR زوتاک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی تخصصی کارت گرافیک گیمینگ  ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR

مجهز به نورپردازی RGB و پورت های کاربردی!

کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR زوتاک دارای سیستم نورپردازی بوده که در قسمت بالایی آن تعبیه شده است. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش دربیاورید! شرکت زوتاک در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. همچنین این کارت گرافیک با توانایی ارائه خروجی تصویر به حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان را به کمک این پورت ها دارد! لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثری 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز و 8K با نرخ تازه سازی 60 هرتز را برای شما ارائه دهد. جدیدترین نسخه نرم افزار Firestorm از ویژگی ها و امکانات مهم این مدل کارت گرافیک محسوب شده که به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد!

بررسی تخصصی کارت گرافیک گیمینگ  ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR

دارای سیستم خنک کنندگی پیشرفته!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. جدیدترین نسخه نرم افزار Firestorm از ویژگی ها و امکانات مهم این مدل کارت گرافیک محسوب شده که به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد! شرکت زوتاک به منظور بهینه کردن سیستم خنک سازی کارت گرافیک، فن های آن را مجهز به فناوری Freeze Fan Stop کرده است. این فناوری هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده و با این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن باعث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد!

بررسی تخصصی کارت گرافیک گیمینگ  ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR

دارای فناوری های متعدد!

کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR زوتاک با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. شرکت زوتاک به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و به همین جهت هم این کارت گرافیک مجهز به ویژگی Nvidia Reflex شده تا بتواند تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. رهگیری پرتو از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! شرکت زوتاک از این تکنولوژی در کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک گیمینگ مدل GeForce RTX 3080 Trinity OC LHR زوتاک استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره و قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است.

منبع: zotac