گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB ساخته شده توسط شرکت ZOTAC را به آن دسته از گیمرهای حرفه ای که به دنبال یک کارت گرافیک مناسب هستند تا با استفاده از آن بتوانند به اجرای بازی های سنگین و به روز بپردازند پیشنهاد می کند! این مدل کارت گرافیک با توجه به عملکرد بالا و ویژگی های متعددی که در اختیار دارد می تواند نیاز اکثر گیمرها را برطرف کرده و رضایت 100 درصدی آن ها را جلب کند. زوتاک در ساخت این مدل از کارت گرافیک خود به منظور بالا بردن میزان عملکرد و کارایی از حافظه پرسرعت 8 گیگابایتی GDDR6X همراه با باس 256 بیتی و فرکانس 1188 مگاهرتزی استفاده کرده تا بازی های سنگین و روز دنیا بدون هیچ مشکلی اجرا شوند.

مهندسان طراح نیز این کارت را بر اساس معماری قدرتمند و جدید Ampere ساخته و با توجه به برخورداری از تعداد زیاد هسته های RT و Tensor می تواند کارایی بهبود یافته ای را در هنگام استریم، فناوری ها و نرم افزارهایی که وابسته به هوش مصنوعی هستند را به ارمغان بیاورد. سیستم خنک کنندگی قدرتمند نیز از دیگر امکانات اضافه شده محسوب می شود و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند. نورپردازی مجهز به جلوه های نوری متنوع و جذاب نیز از دیگر ویژگی های استفاده شده در کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB زوتاک محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت ZOTAC خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کارت گرافیک گیمینگ زوتاک مدل Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB

معماری Nvidia Ampere و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت ZOTAC در ساخت کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از نسخهDirectX12 Ultimate  کره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! رهگیری پرتو (Ray Tracing) از تکنولوژی های کاربردی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک زوتاک محسوب می شود. رهگیری پرتو از بنیادی ترین عناصری است که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرد! شرکت ZOTAC از این تکنولوژی در کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به 3 فن پرقدرتی که در اختیار دارد می تواند از پس سنگین ترین پردازش ها نیز بر بیاید! فن های تعبیه شده با توجه به بهره مندی از 11 پره باکیفیت و بهبود یافته می تواند جریان هوا را نسبت به دیگر مدل ها تا 10 درصد بیشتر به داخل هدایت کند. از ویژگی های دیگر سیستم خنک کنندگی تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به قابلیت کنترل بر روی عملکرد فن، قابلیت خاموشی خودکار فن، هیت پایپ های بهبود یافته و هیت سینک گسترده اشاره کرد.

قابلیت کنترل فن: قابلیت کنترل فن از طریق نرم افزار اختصاصی (FireStorm) امکان پذیر بوده و این امکان به کاربر داده می شود تا از قابلیت تنظیم میزان سرعت گردش فن ها بهره مند شود.

خاموشی خودکار فن ها: این قابلیت به لطف برخورداری از فناوری Freeze Fan Stop میسر بوده که به منظور جلوگیری از چرخش فن ها در هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی اضاه شده تا علاوه بر بی سر و صدا شدن باعث کاهش قابل ملاحظه انرژی و استهلاک شود!

بررسی کارت گرافیک گیمینگ زوتاک مدل Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB

مجهز به نرم افزار اختصاصی و سیستم نورپردازی!

کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB زوتاک دارای نورپردازی نیز بوده و می تواند جلوه زیبایی به سیستم گیمینگ شما بدهد! نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده با توجه به برخورداری از ابزار Spectra 2.0 این امکان را خواهید داشت تا نوع نورپردازی کارت گرافیک را شخصی سازی کرده و الگوهای نورپردازی مد نظر خود را به اجرا در بیاورید! از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به قابلیت تعیین کردن رنگ و الگوی نوری خاص برای هر یک از ناحیه های نورپردازی اشاره کرد. نرم افزار ZOTAC Gaming FireStorm نیز از دیگر ابزارهایی است که به منظور تغییر نوع نورپردازی اضافه شده است. این نرم افزار به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد! از دیگر قابلیت های نرم افزار اختصاصی نیز می توان به قابلیت تنظیم میزان گردش هر فن به صورت جداگانه اشاره کرد. شرکت زوتاک جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB از ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia G-SYNC و Nvidia DLSS می شود!

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

فناوری DLSS: شرکت ZOTAC به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد! در نتیجه می توان گفت که این ویژگی گیمرها قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند.

بررسی کارت گرافیک گیمینگ زوتاک مدل Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB

پورت های ارتباطی کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB زوتاک شامل 3 پورتDisplayPort 1.4a  و یک پورت HDMI 2.1 می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت کارت گرافیک Gaming GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB زوتاک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 256 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

منبع: zotac