شرکت زوتاک با تولید کارت گرافیک های قدرتمند و کاربردی توانسته طرفداران خود را روز به روز بیشتر کند! محصولات تولیدی این شرکت با توجه به قیمت معقولی که در اختیار دارند توانسته اند بستر خرید را برای کاربران آسان کنند! کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC یکی از این نوع محصولات محسوب می شود که به دلیل قابلیت ها و قدرت بی نظیر به همراه قیمت معقول تبدیل به یکی از محبوب ترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در سیستم های گیمینگ شود! این مدل کارت گرافیک بر اساس معماری قدرتمند Nvidia Ampere ساخته شده که موجب می شود تا علاوه بر افزایش میزان کیفیت تصویر، کیفیت اجرا نیز دچار بهبود زیادی شود. در ضمن مهندسان شرکت زوتاک به منظور بالا بردن میزان کیفیت نمایش بازی از تعداد 2560 هسته CUDA و فرکانس 1807 مگاهرتزی استفاده کرده اند! فناوری های پیشرفته زیادی نیز در ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC مورد استفاده قرار گرفته که باعث می شود تا عملکرد کارت گرافیک تا حد زیادی بالا برود! با وجود سیستم دفع حرارت قدرتمند و کارساز نیز نباید نگران آسیب دیدن قطعات داخلی کارت گرافیک باشید! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک گیمینگ ZOTAC خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی کارت گرافیک زوتاک 3050 Twin Edge O

مجهز به پیشرفته پلتفرم و معماری قدرتمند!

از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت زوتاک در طراحی و ساخت کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC از این فناوری ها بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد. در ضمن شرکت زوتاک به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد! در نتیجه می توان گفت که این ویژگی گیمرها قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند.

شرکت زوتاک در ساخت کارت گرافیک زوتاک مدل GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turing) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

معرفی کارت گرافیک زوتاک 3050 Twin Edge O

سیستم دفع حرارت قدرتمند و پورت های متعدد!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک، سیستم خنک کننده بهینه سازی شده را اضافه کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پیشرفته تر نسبت به نسل ها قبلی اشاره کرد. فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از افزایش 10 درصدی بهره مند بوده و دارای 11 پره هستند. فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن با عث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوریFREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن با عث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! در ضمن کاربر با استفاده از نرم افزار FireStorm قادر خواهد بود تسلط کامل نسبت به عملکرد فن ها داشته و قادر به کنترل جداگانه هر یک از آن ها به صورت دستی باشد!

شرکت زوتاک جهت برقراری ارتباط کارت گرافیک های خود از پورت های متعدد استفاده کرده است. پورت های ارتباطی کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC شامل سه پورت DisplayPort 1.4 و یک عدد پورت HDMI 2.1 می شود. طبق اعلام سایت اصلی شرکت زوتاک با استفاده از پورت HDMI می توانید تصاویری با رزولوشن 4K، رفرش ریت 120 هرتزی HDR به همراه رزولوشن 8K، رفرش ریت 60 هرتزی HDR را به دست آورید. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 4 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک زوتاک مدل GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد.

معرفی کارت گرافیک زوتاک 3050 Twin Edge O

دارای فناوری های پیشرفته

شرکت زوتاک جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک گیمینگ GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC از ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia G-SYNC، Game Ready Driver، Nvidia Encoder و Nvidia Studio می شود!

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

Game Ready: درایورهایی استفاده شده در سری GeForce قادر به ایجاد بهترین و لذت بخش ترین تجربه اجرای بازی های ویدئویی هستند! این نوع درایور با توجه به گذراندن آزمایشهای گوناگون کانفیگ سخت افزاری می توانند بالاترین عملکرد و کارکرد را داشته باشند.

Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

معرفی کارت گرافیک زوتاک 3050 Twin Edge O

GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC شرکت زوتاک با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. در ضمن این مدل از کارت گرافیک با برخورداری از ترکیب رمزگشایی و رمزگذاری نسل بعد می تواند تمامی ویدئوهای شما را با بهترین جزئیات به نمایش بگذارد. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت استریم می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید! ZOTAC به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت GAMING GeForce RTX 3050 Twin Edge OC استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کارت گرافیک قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 11 / 10 (64 بیت با به روز رسانی از آپریل 2018 و بالاتر) را نیز در اختیار دارد.

منبع: zotac