شرکت XPG را می توان یکی از برترین و بهترین شرکت های تولید کننده انواع مختلف هدست های گیمینگ محسوب کرد. این شرکت به دلیل طراحی و ساخت هدست های رده بالا و باکیفیت توانسته رضایت اکثر کاربرانی که از هدست های این برند استفاده می کنند را جلب کند! PRECOG ANALOG از نمونه هدست های رده بالای شرکت XPG محسوب می شود که با توجه به قابلیت ها و ویژگی های رده بالا ما را مجاب کرده تا به بررسی آن بپردازیم! این هدست با وجود درایورهای دوگانه الکترواستاتیک و داینامیک توانسته لقب نخستین هدست گیمینگ که از این نوع درایور برخوردار است را به دست آورد. این نوع درایور قابلیت پخش صدا با بالاترین وضوح و شفافیت را در اختیار دارد. در ضمن با توجه به برخورداری از گواهینامه Hi-Res Audio نیز می توان گفت که صدای پخش شده را می توانید در بازه فرکانسی از 5 تا 50 هزار هرتز دریافت کنید! طراحی ارگونومیک و راحتی که این مدل هدست در اختیار دارد نیز امکان استفاده طولانی مدت را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. جهت مکالمه نیز از میکروفون کاملا حرفه ای و حساس استفاده شده تا دوستان و هم تیمی ها صدایی کاملا واضح و شفافی را دریافت کنند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

قابلیت های هدست XPG PRECOG ANALOG

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

شرکت XPG به دلیل خلق هدست های مدرن و پیشرفته توانسته یکی از پرطرفدارترین برنداهی موجود در بازار را به دست آورد. این شرکت در ساخت هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG نیز دست به استفاده از ویژگی ها و قابلیت های رده بالا زده است که شامل طراحی خاص با استفاده از فناوری PRO PLAYER BREATHABLE EAR CUSHIONS و طراحی مورب می شود. فناوری استفاده شده باعث می شود تا بالشتک های هدست از قابلیت ضد حساسیتی برخوردار شده و قابلیت نفس کشیدن برای گوش های کاربر را فراهم سازد. در ضمن بالشتک های استفاده شده در این هدست از ویژگی های مهمی همچون جنس مموری فوم، قابلیت تنظیم زاویه تا 180 درجه و قابلیت جلوگیری از ورود صداهای مزاحم در محیط اطراف را نیز دارد. از ویژگی هایی که باعث می شود تا کاربر از راحتی خیلی بیشتری بهره مند شود می توان به طراحی مورب هدست اشاره کرد که با هدف استفاده کاربران عینکی اضافه شده تا هیچ فشاری در قسمت سر خود احساس نکنند. ویژگی های یاد شده، استفاده طولانی مدت بدون کوچک ترین چالش و مشکل را برای کاربر به ارمغان خواهند آورد. با وجود میکروفونی که بر روی کاپ چپ تعبیه شده نیز می توان گفت که کاربر از قابلیت مکالمه باکیفیت و شفاف را به دست خواهد آورد. طراحان XPG به دلیل استفاده از مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه در ساخت هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG می توان گفت با یکی از مستحکم ترین هدست های شرکت XPG روبرو هستیم که قادر است در برابر سقوط از ارتفاع و یا حتی ضربات احتمالی مقاومت زیادی از خود نشان خواهد داد. در ضمن این هدست گیمینگ از ابعادی برابر با 69x237x198 میلی متری، وزن 362 گرمی و رابط سیمی (جک 3.5 میلی متری) برخوردار است!

قابلیت های هدست XPG PRECOG ANALOG

مجهز به درایورهای دوگانه و گواهینامه Hi-Res Audio

همانطور که ذکر شد XPG PRECOG ANALOG لقب نخستین هدست گیمینگ جهان را دارد که از درایورهای دوگانه بهره می برد. درایورهای دوگانه استفاده شده در این مدل هدست از نوع داینامیک و استاتیک بوده که با توجه به قابلیت های و ویژگی های متعدد همچون انتقال صدا بدون کوچک ترین خدشه و بالاترین حد وضوح صداهای فرکانس بالا و فرکانس پایین برخوردار هستند! از ویژگی هایی که در ساخت هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG استفاده شده می توان به درایورهایی از نوع Hi-Res اشاره کرد. داریورهای استفاده شده در این مدل هدست قادر هستند با تولید امواج صوتی به صورت یکنواخت همه صداهای موجود در بازی را با بالاترین کیفیت برای شما پخش کنند. از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدای با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان را به کاربر می دهند تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شود. در ضمن درایورهای Hi-Res به لطف پردازش چند مرحله ای قادر هستند صداهای موجود در بازی و یا فیلم را دریافت کرده و به بالاترین کیفیت ممکن پخش کنند! در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! لازم به ذکر است که درایورهای موجود از حساسیت 102 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 5 تا 50 هزار هرتز برخوردار بوده که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

قابلیت های هدست XPG PRECOG ANALOG

از دیگر امکاناتی که در ساخت هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG استفاد شده نیز می توان به میکروفون باکیفیت و حساس آن اشاره کرد. شرکت کورسیر در طراحی این مدل هدست خود از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به قابلیت حذف صدای محیط، حساسیت و پاسخ فرکانسی مناسب و استاندارد اشاره کرد. حساسیت استاندارد می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. قابلیت حذف صدای محیطی نیز باعث می شود تا صدای شما به صورت شفاف و بدون صدای اضافی به طرف مقابل انتقال یابد. این میکروفون از قابلیت جداسازی نیز برخوردار بوده تا کاربر قادر باشد در صورت بلا استفاده ماندن اقدام به جداسازی آن کند.

قابلیت های هدست XPG PRECOG ANALOG

دارای دیافراگم های نازک و ظریف!

مهندسان و طراحان شرکت XPG با اضافه کرده دیافراگم هایی که از ظرافت و نازکی برخوردار هستند موفق شدند تا صدای در حال پخش در تمام سطح دیافراگم پخش شده و در نتیجه نرخ پاسخگویی به پایین ترین حد خود برسد. از مزیت هایی که این نوع دیافراگم برای هدست اضافه کرده نیز می توان به قابلیت پوشش صدای زیر بدون کوچک ترین اعوجاج و صداهایی که دارای فرکانس بالا هستند اشاره کرد. ویژگی های یاد شده باعث می شوند تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا تماشای فیلم رضایت کامل داشته باشد! شرکت XPG جهت برقراری ارتباط هدست با دستگاه مد نظر کاربر نیز از جک 3.5 میلی متری به عنوان رابط استفاده کرده است. این نوع رابط با توجه به طرفداران زیاد و استفاده در اکثر دستگاه ها این امکان را به کاربر می دهد تا برای ارتباط با دستگاه های مختلف با هیچ چالشی روبرو نشود. از نمونه دستگاه هایی که قابلیت برقراری ارتباط با آن ها میسر است می توان به انواع کنسول بازی (Play Station 4 & 5, XBOX X & S Series, Nintendo Switch)، انواع موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کرده که میکروفون تعبیه شده در هدست گیمینگ XPG PRECOG ANALOG از ویژگی های دیگری همچون الگوی تک جهته (Unidirectional) برخوردار بوده که به منظور ارتباط صوتی بی نظیر و فوق العاده موثر با هم تیمی ها اضافه شده است!

منبع: tomshardware